پاورپوینت مرمت ابنیه تاریخیپروژه دانشجویی مرمتپروژه مرمت ابنیهپروژه مرمت ابنیه رایگانپروژه مرمت رایگاندانلود پروژه مرمتدانلود رایگان پروژه مرمتدانلود مرمت ابنیه تاریخیدانلود نمونه موردی و تطبیقی

دانلود طرح مرمت مدرسه عمادیه گرگان

پروژه پروژه مرمت

مرمت مدرسه عمادیه گرگان

کد محصول: 1-1

دانلود طرح مرمت مدرسه عمادیه گرگان

در میان آثارمعماری اسلامی ایران مدارس جایگاه ویژه ای دارند. هرچندنمونه های این بناها، از همه قرون گذشته باقی نمانده است. اما بررسی مصادیق باقی مانده نشان می دهد که مدارس همچون مساجدوآرامگاهها مورداحترام وتوجه خاص مردم بوده وهمواره دربرپایی وزیبایی هرچه بیشترآنها تلاش شده است. به شهادت متون تاریخی درهمه ی دورانها مدارس بزرگ ومعتبری درشهرهای مختلف این سرزمین وجودداشته است امامتاسفانه آثارتاریخی به جای مانده، همه ی دورانها را در بر نمی گیرد.از جهت معماری بهترین آثار باقی مانده مدارس متعلق به دوران تیموریان ، صفویان و قاجاریان است.

در این میان مدارسی که در اقلیم گرم ومرطوب شمال شرق ایران واقع شده اند، به تناسب سایر نقاط ایران کمتر مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته اندو به دلیل شرایط اقلیمی و اجتماعی بیشتر در معرض آسیب جدی قرارداشته اند. این مسئله لزوم تحقیق بیشتر در این مورد را فراهم می نماید. برجستگی این پایان نامه نسبت به پژوهشهای قبلی در بکر بودن موضوع و همچنین ضرورت ارائه طرح های مرمت واحیاء برای این بنا است.

یکی ازقدیمیترین مدارسی که باهمان سبک و معماری زیبای قدیمی ایران در شهر گرگان باقی مانده مدرسه عمادیه است. این بنادرضلع شرقی مرکز محله درب نودربافت قدیم واقع است. محله درب نوازشرق به بازار نعلبندان وازغرب به محله میدان (تکیه عباسعلی)وخیابان شهیدرجایی واز شمال به محله دوشنبه ای و مصلاو مسجدگلشن و از جنوب به خیابان امام خمینی مرتبط است.

این مدرسه از آثاردوره صفویه به شمارمی آید که در دوره های بعد چندین بار تعمیر و مرمت شده است. در متون تاریخی از«کربلایی رمضانعلی معمار»،«حاج حسین کاشی معروف به حسین قمی» و « شیخ اسماعیل قاضی» به عنوان بانیان بنا نام برده شده است.

مرمت مدرسه عمادیه گرگان

مدرسه عمادیه دردوره پهلوی مدتی به عنوان ژاندارمری مورداستفاده قرارگرفته است.پس ازپیروزی انقلاب وبا تصویب (ماده واحده) زمینه احیاء وبرگشت موقوفات فراهم شدوازطرفی حجت الاسلام غلامحسین سپهراسترآبادی نسبت به تعمیروآبادانی مدرسه وجذب طلبه واحیاء عظمت گذشته مدرسه ،همت زیادی نمودند ولی هیچ گاه سرزندگی گذشته به آن بازنگشت.درسال 1369شمسی این مدرسه دراختیارهیات رزمندگان( گروه های سیاسی ومذهبی) قرار گرفت وبا عنوان مدرسه علمی رزمندگان رسما افتتاح شدکه چندسالی بیشترپایدار نماندوهم اکنون مدرسه خالی از سکنه(به غیرازیک خانواده سرایدار)بوده ومتروکه برجای مانده است.

مرمت مدرسه عمادیه گرگان

مدرسه عمادیه دارای پلانی چهارایوانی است ومشتمل برصحن مرکزی مستطیل شکل،ایوانهاوحجره های طلاب علوم دینی است. درمیان اضلاع صحن ایوان ودرطرفین آن حجره هامتمرکزشده اند.(کاظم زاده،ص165)

فضای داخل طبقه اول ایوان غربی مدرسه دارای دروپنجره های چوبی وطاقچه های متعددی است. ضلع شرقی ایوان مشرف به فضای داخلی حیاط مدرسه بوده ودارای تراس چوبی است.
پنجره های ضلع غربی این ایوان مشرف به فضای مرکز محله درب نوبوده که دارای جان پناه چوبی بوده وکف طبقه اول چوب وتخته فرش وسقف آن چوبی است.

مرمت مدرسه عمادیه گرگان

 

حیاط مدرسه مستطیل شکل بوده ودرضلع جنوب وشمال وشمال غربی نیزحیاط های خلوت قراردارند. بنا،کرسی چینی وبندکشی شده وجرزهای مدرسه آجری باملات گل وآهک است ودربعضی نقاط جرزخشت خام نیزدیده می شود. اندودهای به کاررفته ازکاه گل وگچ است.ابعادواندازه آجرهای به کاررفته نیز 4×20×20سانتی متر است.

چهارایوان مدرسه دردوطبقه وحجره هادریک طبقه ساخته شده اند. حجره ها باریتم منظم وبافرم یکسان وزیبایی گرداگردمحیط داخلی بناساخته شده وایوان ها باعث متمایزساختن این حجره های مشابه ازیکدیگرمی شوند. ورودی مدرسه درضلع غربی قرارداشته که مسقف وپوشیده ازتیرهای ضخیم چوبی است. دردوطرف ورودی بنامغازه هایی قرار داردکه محل کارکسبه است وارتباطی به فضای داخلی مدرسه نداشته ووقف مدرسه هستند.

سایت خانه معمار در این پروژه مرمت مدرسه عمادیه گرگان را در قالب 151 اسلاید پاورپوینت خدمت شما عزیزان ارائه کرده است که یکی از کامل‌ترین پروژه های مرمت است که می تواند به عنوان پروژه دانشجویی مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیرد.

دانلود پروژه مرمت

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-
نام محصول: دانلود طرح مرمت مدرسه عمادیه گرگان

فرمت فایل:powerpoint
تعداد صفحات: 151 اسلاید

حجم فایل: 17
مگابایت

قیمت قبلی: 160000 تومان

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

 مرمت مدرسه عمادیه گرگان

راهنمای خرید از سایت

همان طور که در تصویر راهنمای بالا ملاحظه می‌کنید خرید از سایت خانه معمار به راحتی و در 4 گام انجام می‌شود. قبل از هر کاری فایل پروژه، پایان نامه و یا مقاله مورد نظر خود را به کمک دسته‌بندی مطالب سایت و یا گزینه جستجو سایت پیدا کنید. پس از انتخاب محصول مورد مورد نظر خود، روی دکمه پرداخت آنلاین و دانلود محصول کلیک کنید تا محصول به سبد خرید شما اضافه شود و در صفحه باز شده اطلاعاتی که از شما خواسته شده به دقت و درستی وارد کنید (توجه داشته باشید که آدرس ایمیل خود را به‌صورت صحیح وارد کنید چون فایل مورد نظر به ایمیل شما ارسال می‌شود). پس از درج اطلاعات با کلیک کردن بر روی دکمه خرید به درگاه بانک هدایت می‌شوید و بالافاصله پس از پرداخت لینک دانلود محصول برای شما فعال میشود و به راحتی می‌توانید آن را دانلود کنید. همچنین لینک دانلود به ایمیلی که در سایت وارد کرده‌اید، ارسال می‌شود.

تذکر مهم: از گذاشتن www در ابتدای ایمیل جدا خوداری نمایید.

توجه!

عزیزانی که به هر دلیلی امکان پرداخت آنلاین از طریق سایت برای آنها میسر نیست و تمایل دارند از طریق کارت بانکی و دستگاه‌های خودپرداز، عملیات واریز وجه را انجام دهند، می‌توانند با شماره تلفن ما 09199882881 تماس حاصل نمایند تا شماره کارت سایت را دریافت نموده و با هماهنگی لازم با مدیریت سایت، پس از واریز وجه، فایل مورد نظر خود را دریافت کنند.

 مرمت مدرسه عمادیه گرگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا