تحلیل پلان فرهنگسرانمونه موردی فرهنگسرانمونه موردی مجموعه فرهنگی ایرانینمونه موردی مجموعه فرهنگی خارجینمونه موردی و تطبیقی فرهنگسرا

دانلود تحلیل جامع فرهنگسرای شفق همراه با پلانها و تصاویر

نمونه موردی فرهنگسرا

دانلود تحلیل جامع فرهنگسرای شفق همراه با پلانها و تصاویر

نمونه موردی فرهنگسرا

تحلیل پلان فرهنگسرا شفق

کد محصول: 102-1

در این پروژه خانه معمار به تحلیل و بررسی جامعی از فرهنگسرا شفق (جوان) واقع در پارک شفق تهران پرداخته است. این پروژه در قالب 44 اسلاید پاورپوینت آماده شده است و در ادامه می توانید بخشی از آن را مطالعه کنید.

تحلیل پلان فرهنگسرا شفق

فرهنگسرای‌ شفق یا دانشجو از بزرگ‌ترین فرهنگسراهای‌ تهران و ساخته شده در پارک بزرگ شفق است‌. در این فرهنگسرا‌ بخش‌های مختلفی از جمله آموزشی‌، تئاتر، نگارخانه دانشجو و کانون‌های دانشجویی فعال است‌. روزهای پنج‌شنبه نیز در فضای باز فرهنگسرا‌، بازارچه هنر برگزار می‌شود.

تحلیل پلان فرهنگسرا شفق

پارک شفق مربوط به دوران محمدرضاشاه پهلوی است و در تهران، خیابان جمال‌الدین اسدآبادی، کوچه شهید قنبری (نوزدهم) واقع شده است که از یک طرف به خیابان مستوفی و از طرف دیگر به خیابان سید جمال ال دین اسد آبادی متصل می‌شود. این پارک در دوره قبل از انقلاب پادگانی با قدمت زیاد بوده که پس از تقسیم عراضی بین کارمندان دولت قسمتی از آن باقی ماند که این پارک شکل گرفت. این اثر در تاریخ ۲ بهمن ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۱۰۸۵۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

بنیان‌گذار این پارک دکتر رضازاده شفق بود و در باغی متعلق به مستوفی‌الممالک ساخته شد. الگوی این پارک از پارک‌های فرانسوی الهام گرفته شده است و از ابتدا بر پایه طرح و برنامه‌ای مشخص احداث شد. وجود گذرگاه‌های غیرهمسطح در ترکیب با پله‌ها از ویژگی‌های این بوستان است.

طراح و معمار این پارک، کامران دیبا است. دیبا یکی از معماران صاحب سبک ایرانی است که لیسانس معماری خود را از دانشگاه هاروارد گرفت و طراحی این پارک را یکی از سوغاتی‌های تحصیل خود در آمریکا می داند. بخشی از مهمترین و معروفترین ساختمان‌های او، موزه هنرهای معاصر ایران، فرهنگسرا و پارک نیاوران و پارک شفق است.

فرهنگسرای شفق (دانشجو) در این بوستان قرار دارد.

پارک و فرهنگسرای دانشجو یکی از پارک‌های موفقی است که در منطقه شش تهران و در محله یوسف آباد قرار دارد. جالب است بدانید هدف‌های اصلی طراحی پارک و ایجاد فضای سبز را می توان در چند موضوع زیر خلا‌صه کرد:

 احداث پارک به منظور بهسازی محیط زیست‌ که ضرورت احداث پارک در نقاط پر تراکم شهر‌های بزرگ را مشخص می نماید.

تحلیل پلان فرهنگسرا شفق

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود تحلیل جامع فرهنگسرای شفق همراه با پلانها و تصاویر

فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد صفحات: 44 اسلاید

حجم فایل: 3 مگابایت

قیمت قبلی: 100000 تومان

 

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

دانلود تحلیل جامع فرهنگسرای شفق همراه با پلانها و تصاویر

نمونه موردی فرهنگسرا

تحلیل پلان فرهنگسرا شفق

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا