پایان نامه معماریپایان نامه معماری کارشناسیدانلود پایان نامه معماری

دانلود مطالعات خانه فرهنگ و هنر کودک

دانلود پایان نامه معماری

دانلود مطالعات خانه فرهنگ و هنر کودک

کد محصول: 19-2

در این مطلب خانه معمار، مطالعات معماری خانه فرهنگ و هنر کودک را خدمت شما عزیزان ارائه کرده است. در ادامه می توانبد چکیده و فهرست مطالب این پایان‌نامه معماری را مطالعه کنید.

دانلود مطالعات خانه فرهنگ و هنر کودک

چکیده

همه ما انسانها زمانی کودک بودیم،کودکی که رشد کرد، بزرگ شد و روزهای شاد کودکیش به یک خاطره تبدیل شد.در واقع انسان بزرگسال رویای کودکی را به همراه دارد.رویایی که در پس زمینه ذهنش قرار گرفته،رویایی که بخشی از وجود کودکیش است، و زمان گذشته را تداعی می کند،زمانی که شاید سال ها پیش از این بوده است. و درواقع  نوع شفافیت آن به خاطره هایی وابسته است که زمانی کودکی خود را در آن گذرانده است ، این موضوع بسیار اهمیت دارد که کودک ،کودکیش را در چه مکانی سپری می کند.واز نظر ارزشی همانگونه که هراکلیوس می گوید:«زمان،كودكي است كه با مهره هايي بازي مي كند،سلطنت از آن كودك است.»دنیای کودکی دنیای رویاها وآرزوهای ِآسمانی است.حفظ ِ این دنیای ِ پاک در گرو ِحمایت بزرگسالان است چرا که کودکان به علت ویژگی های سنی خویش, توانایی لازم برای حفظ ودفاع از دنیای خود را ندارند.با ایجاد محیط وفضایی آکنده از مهر و عاطفه کودکان  میتوانند رشدی همراه با ضمانت احساسات وتوانایی های جسمی وروحی واخلاقی داشته باشند.همچنین متکی به خود ومهربان بارآمده ومی آموزند که چیز های منحصر به فردی را خلق کنند.واین خود سهم عمده ای در پرورش آنها ونقششان در جامعه ی فردا خواهد داشت.توجه به رفتار کودکان وهماهنگ سازی وایجاد فضای منعطف ومنطبق بر نیازهای آنان نیز سهم بسزایی را در پرورش آنها عهده دار است.

((مي خواهم بدوم،مي خواهم پنهان شوم،مي خواهم پاره كنم ديوارهاي پيرامونم را،مي خواهم پناه بگيرم،مي خواهم تابش آفتاب بر صورتم فرود آيد.مي خواهم تقلا كنم براي لمس شعله ها،جايي كه مكانها نامي ندارد.))

خانه فرهنگ و هنر کودک

انسان از بدو تولد، مراحل مختلفی از رشد را طی می‏کند که هر یک از آن‏ها با تغییرا و ویژگی‏های جسمی و روانی خاصی همراه بوده و نیازهای ویژه‏ای را در پی دارد. بررسی و شناخت ویژگی‏های رشد و ارضای مناسب نیازها در هر مرحله نقش برجسته‏ای در بهداشت جسمی و روانی انسان به همراه دارد.

توجه به رشد کودک به این معنا نیست که با حالت انفعالی در انتظار رشد او بنشینیم بلکه باید توانایی‏های او را هر چه بارورتر و شکوفاتر سازیم. یکی از این توانایی‏ها قدرت تفکر کودک است که باید پرورش داده شود.

 کودک به واسطه روحیات حساس و کنجکاوانه خویش نیازمند قرارگیری در مکانی است، که ابتدا آنجا را دوست بدارد، در واقع از بودن در آن فضا لذت ببرد و احساس شادمانی کند و در ضمن بتواند به خواسته هایش جامه عمل بپوشاند، با توجه به این مسئله که این بنا برای کودکان ۳تا۶ سال می باشد، معماری آن باید در عین واقع گرایی خیال انگیز نیز باشد. یکی از منابع مهم الهام برای معماری کودکان شناخت رفتار و واکنش های کودکان است. کودک برای رشد، قبل هر چیز به ارضای عاطفی واحساس پیوند با محیط فیزیکی و اجتماعی خود را نیازمند است و بنابراین خانه فرهنگ و هنر کودک سعی برآن دارد تا فضایی متناسب بااین ویژگی ها که کاربران آنرا افراد کوچک جامعه تشکیل می دهند درراستای برآورده شدن نیازهایشان به انجام برساند.

 

برای دانلود فهرست مطالب مطالعات خانه فرهنگ و هنر کودک  اینجا کلیک کنید.

 

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-

نام محصول: دانلود مطالعات خانه فرهنگ و هنر کودک

فرمت فایل: word

تعداد صفحات رساله: 115صفحه

 

قیمت قبلی: 200000 تومان

 

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

پایان نامه معماری خانه کودک، پلان اتوکدی خانه کودک، پایان نامه معماری فرهنگسرا کودک،

دانلود پایان نامه معماری

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا