پایان نامه معماریپایان نامه معماری ارشدپایان نامه معماری کارشناسیپایان نامه معماری همراه با نقشهتحلیل پلان مجتمع مسکونیدانلود پایان نامه معماریدانلود نمونه موردی مجتمع مسکونیرساله کارشناسی ارشد معماریرساله معماریرساله معماری کارشناسینمونه موردی شهرک مسکونی خارجینمونه موردی شهرک مسکونی داخلینمونه موردی مجتمع مسکونی

دانلود مطالعات طراحی مجتمع مسکونی با رویکرد معماری پویا

مطالعات طراحی مجتمع مسکونی

مطالعات طراحی مجتمع مسکونی

دانلود مطالعات طراحی مجتمع مسکونی با رویکرد معماری پویا

کد محصول: 3-2

چکیده

به دليل رشد شهرنشيني در دهه‌هاي اخير در ايران، الگوي توليد مسکن تغيير يافته و لزوم ايجاد انبوه مسکن، سبب کاهش کيفيت و مطلوبيت طراحي‌ها گشته است. طراحي مجتمع‌هاي مسکوني امروزي به دليل عدم توجه به نيازهاي انساني و در نظر نگرفتن پيامدهاي روانشناختي آن، زندگي فردي و اجتماعي ساکنين را با مشکلاتي مواجه ساخته است. از جمله نيازهاي فراموش شده انسان‌ها در اين طراحي‌ها، تعاملات اجتماعي است. وجود فضاي باز در طراحي‌هاي مسکن موجب بهبود عدالت و ايمني اجتماعي مي‌گردد که اثرات رواني مثبت فوق العاده‌اي براي ساکنين به همراه خواهد داشت. در تحقيق حاضر فرض بر اين است که طرح کالبدي مجتمع‌هاي مسکوني بر رفتار اجتماعي ساکنين مجموعه تأثير گذار است و وجود فضاهاي باز مناسب سبب بالا رفتن تعاملات اجتماعي ساکنين مي‌شود. به منظور آزمودن فرضيه از روش تحقيق تئوري زمينه‌اي استفاده گرديده و به بررسي عوامل اصلي تأثيرگذار بر افزايش تعاملات اجتماعي در فضاي باز مسکن پرداخته شده است. روش گردآوري اطلاعات ترکيبي از روش‌هاي کتابخانه‌اي به همراه مطالعات ميداني (برداشتهاي محلي و مشاهده وضع موجود) است. سپس با بهره‌گيري از تکنيک‌هاي توصيفي- تحليلي، داده‌هاي بدست آمده کدگذاري گرديده و از روش ‌آنتروپي شانون براي کمي کردن نتايج استفاده شده است. در اين پژوهش بر اساس نتايج حاصل، راه‌کارهايي براي بالا بردن کيفيت اجتماعي فضاي پویا مسکن ارائه داده شده است تا ساکنان مجموعه مسکوني را از مصرف کننده غير فعال به مشارکت کننده فعال تبديل نمود.

هدف کلی این طرح ساخت مجتمع مسکونی با شناخت قاعده و قانون مندی های حاکم بر اقلیم و بناهای تاریخی می باشد. که این هدف کلی خود اهداف تبعی زیر را نسبت به مجموعه در بر خواهد داشت:

1- آفرینش یک مجموعه ی معنا دار هماهنگ با محیط زیست.

2- تاکید بر مبنای ادراکی و رونشناختی محیط با استفاده از رنگ و بافت و فضای سبز و نمادها ونشانه ها برای ایجاد وضوح و میل به خوانایی بیشتر با محیط و قشر استفاده کننده.

3- ارائه راهکار برای ایجاد یک الگوی مناسب متکی بر ویژگی­های جغرافیایی و تاریخی.

4-کاهش هزینه انرژی ساختمان بر اساس ویژگی­های اقلیمی و جغرافیایی.

برای دانلود فهرست مطالب اینجا کلیک کنید. 

 

نکات مهم 

۱- تمامی رساله های موجود در سایت مطابق آیین نامه های پژوهشی تدوین گردیده است.

۲-تمام رساله ها دارای منابع درون متنی در پایان هر سطر و همچنین فهرست منابع در انتهای رساله می باشند.

۳-نمونه های موردی که در هر رساله آورده شده شامل پلان و نقشه می باشد.

۴- ظوابط و استاندارد های طراحی در هر رساله آورده شده است.

۵-هر رساله شامل بخش اقلیم و تحلیل سایت می باشد.

دانلود پایان نامه معماری

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-
نام محصول:  دانلود مطالعات طراحی مجتمع مسکونی با رویکرد معماری پویا

فرمت فایل: word
تعداد صفحات: 145 صفحه
حجم فایل: 7 مگابایت

قیمت قبلی: 200000 تومان

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

مطالعات طراحی مجتمع مسکونی

 

راهنمای خرید از سایت

همان طور که در تصویر راهنمای بالا ملاحظه می‌کنید خرید از سایت خانه معمار به راحتی و در 4 گام انجام می‌شود. قبل از هر کاری فایل پروژه، پایان نامه و یا مقاله مورد نظر خود را به کمک دسته‌بندی مطالب سایت و یا گزینه جستجو سایت پیدا کنید. پس از انتخاب محصول مورد مورد نظر خود، روی دکمه پرداخت آنلاین و دانلود محصول کلیک کنید تا محصول به سبد خرید شما اضافه شود و در صفحه باز شده اطلاعاتی که از شما خواسته شده به دقت و درستی وارد کنید (توجه داشته باشید که آدرس ایمیل خود را به‌صورت صحیح وارد کنید چون فایل مورد نظر به ایمیل شما ارسال می‌شود). پس از درج اطلاعات با کلیک کردن بر روی دکمه خرید به درگاه بانک هدایت می‌شوید و بالافاصله پس از پرداخت لینک دانلود محصول برای شما فعال میشود و به راحتی می‌توانید آن را دانلود کنید. همچنین لینک دانلود به ایمیلی که در سایت وارد کرده‌اید، ارسال می‌شود.

تذکر مهم: از گذاشتن www در ابتدای ایمیل جدا خوداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا