دانلود مرمت ابنیه تاریخیپاورپوینت درس مرمتپاورپوینت مرمت ابنیه تاریخیپروژه دانشجویی مرمتپروژه مرمت ابنیهپروژه مرمت ابنیه رایگانپروژه مرمت رایگاندانلود پروژه مرمتدانلود رایگان پروژه مرمتدانلود نمونه موردی و تطبیقی

دانلود پروژه مرمت مسجد جامع ورامین همراه با پلانها و تصاویر

دانلود پروژه مرمت

پروژه مرمت مسجد جامع ورامین

دانلود پروژه مرمت مسجد جامع ورامین همراه با پلانها و تصاویر

کد محصول: 75-1

در این پروژه خانه معمار به تحلیل و بررسی مرمت مسجد جامع ورامین پرداخته است. این پروژه در قالب 75 اسلاید پاورپوینت آماده شده است و در ادامه می توانید بخشی از آن را مطالعه کنید.

پروژه مرمت مسجد جامع ورامین

 شهر ورامین مرکز شهرستان ورامین در چهل کیلومتری شهر تهران واقع شده است. شهرستان ورامین در جلگه صاف حاصل خیز واقع شده و محدود است از جنوب به دریاچه نمك و از غرب به حسن‌آباد قم و از شمال به دامنه‌های جنوبی كوه البرز و از شرق به گرمسار (خوار سابق). ورامین همیشه مرکز کشاورزی بوده و بر خلاف خیلی از شهرهای ایران، هنگام حملة مغول آبادتر شد. آن زمان خیلی از مردم ری و اطراف به ورامین کوچ کردند. چند سال بعد، ورامین از قریه‌ای بزرگ به شهر تبدیل شد.

مسجد جامع ورامین در جنوب ورامین واقع است ویکی از شاهکارهای معماری ایلخانی در ایران است.

پروژه مرمت مسجد جامع ورامین


 احداث مسجد ورامين، كه از آثار معماري دوره حكمراني مغول ها بر ايران و نمونه اي از شاهكار هاي معماري استادعلي قزويني است، در زمان سلطنت سلطان محمد خدابنده (الجاتيو) آغاز شد و در زمان سلطان ابوسعيد به پايان رسيد . به اين معنا كه قسمتي از آن در سال 722 و قسمت ديگرش در سال 726 هجري خاتمه يافته و سپس در زمان شاهرخ ميرزاي تيموري درسال 815  مورد مرمت قرار گرفته است. مسجد جامع ورامين در سال 1310 شمسي به شماره 176 در شمار فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيده است.

مسجد جامعِ ورامين يكي از مساجد جامع شاخص ايران است. پس از چندين قرن، هنوزمي‌شود اوج هنر معماري ايلخاني را در اين مسجد ديد. وقتي پا به آن مي‌گذاري، کافي است چشمت را باز کني و با سکوت سنگين آن‌جا کنار بيايي تا از لابه‌لاي خرابي‌ها،سير و سلوکي را آغاز کني. ديدن کاشي‌کاري‌ها  و عبور از  ورودي‌ها، ايوان‌ها، حياط و… تجربه‌اي برايت به جا مي‌گذارند که شايد چند سال بعد، تکرار نشدني باشد.  

محور طولي مسجد جامع ورامين منطبق بر عكس مسير خياباني به همين نام است كه به ميدان قديمي شهر ورامين منتهي مي شود و در كنار ميدان برج علاءالدين با قدمت 800 ساله واقع شده است.

 پس از گذشتن از در اصلي مسجد، دو راه براي ورود به صحن مسجد وجود دارد. يكي از طريق ايوان شمالي كه از طريق دهليزي به صحن مي رسد و ديگر، از طريق ايوان شرقي كه در وسط داراي دري رو به سمت مشرق است.

پروژه مرمت مسجد جامع ورامین

  مسجد جامع ورامين از سه بخش تشکیل می شود:

مدخل، سردر و قسمت هاي طاقدار، شامل دو بخش شرقي و غربي و بخش اصلي مسجد تشكيل شده كه داراي گنبدي بزرگ است و در بدو ورود به آن، حياط بزرگ و مستطيل شكلي به طول 66 و عرض 43 متر با نقشه اي به ظاهر ساده و سرراست واقع شده كه در اطراف آن ديوارهاي بلندي با كاشي كاري نفيس آبي رنگ قرار دارد و بازديدكننده، پس از عبور از زير يك ديوار وارد راهروي باريكي خواهد شد كه در دو طرف آن درهاي چوبي كوچكي قرار دارد و كمي جلوتر، هم در طرف چپ و هم در طرف راست، راهروهايي امتداد دارد كه طاق هاي تو در تويي را در خود جاي داده و در وسط صحن آن حوضي شبيه حوض وسط قلعه هاي مسكوني و رباط ها مسافري قرار گرفته كه محققان از تعلق آن به بناي اوليه مسجد اطمينان كامل ندارند و احتمال مي دهند بعدها به آن افزوده شده باشد.

 

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود پروژه مرمت مسجد جامع ورامین همراه با پلانها و تصاویر

فرمت فایل: powerpoint
تعداد صفحات: 75 اسلاید

حجم فایل: 5 مگابایت

قیمت قبلی: 160000 تومان

 

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

پروژه مرمت مسجد جامع ورامین

دانلود پروژه مرمت مسجد جامع ورامین همراه با پلانها و تصاویر

 

 

راهنمای خرید از سایت

همان طور که در تصویر راهنمای بالا ملاحظه می‌کنید خرید از سایت خانه معمار به راحتی و در 4 گام انجام می‌شود. قبل از هر کاری فایل پروژه، پایان نامه و یا مقاله مورد نظر خود را به کمک دسته‌بندی مطالب سایت و یا گزینه جستجو سایت پیدا کنید. پس از انتخاب محصول مورد مورد نظر خود، روی دکمه پرداخت آنلاین و دانلود محصول کلیک کنید تا محصول به سبد خرید شما اضافه شود و در صفحه باز شده اطلاعاتی که از شما خواسته شده به دقت و درستی وارد کنید (توجه داشته باشید که آدرس ایمیل خود را به‌صورت صحیح وارد کنید چون فایل مورد نظر به ایمیل شما ارسال می‌شود). پس از درج اطلاعات با کلیک کردن بر روی دکمه خرید به درگاه بانک هدایت می‌شوید و بالافاصله پس از پرداخت لینک دانلود محصول برای شما فعال میشود و به راحتی می‌توانید آن را دانلود کنید. همچنین لینک دانلود به ایمیلی که در سایت وارد کرده‌اید، ارسال می‌شود.

تذکر مهم: از گذاشتن www در ابتدای ایمیل جدا خوداری نمایید.

توجه!

عزیزانی که به هر دلیلی امکان پرداخت آنلاین از طریق سایت برای آنها میسر نیست و تمایل دارند از طریق کارت بانکی و دستگاه‌های خودپرداز، عملیات واریز وجه را انجام دهند، می‌توانند با شماره تلفن ما 09199882881 تماس حاصل نمایند تا شماره کارت سایت را دریافت نموده و با هماهنگی لازم با مدیریت سایت، پس از واریز وجه، فایل مورد نظر خود را دریافت کنند.

 دانلود پروژه مرمت

پروژه مرمت مسجد جامع ورامین، پاورپوینت مرمت مسجد جامع ورامین، پاورپوینت رایگان مسجد جامع ورامین، آسیب شناسی مسجد جامع ورامین، پروژه درس مرمت، پاورپوینت مرمت ابنیه، پروژه مرمت ابنیه تهران، پلان مسجد جامع ورامین، تحلیل پلان مسجد جامع ورامین، دیاگرام مسجد جامع ورامین، نقد و بررسی مسجد جامع ورامین

   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا