پروژه تحلیل فضای شهری

دانلود پروژه تحلیل فضای شهری خیابان سپه در قزوین (اولین خیابان ایران)

دانلود پروژه تحلیل فضای شهری

تحلیل فضای شهری خیابان سپه

دانلود پروژه تحلیل فضای شهری خیابان سپه در قزوین (اولین خیابان ایران)

کد محصول: 87-1

در این پروژه خانه معمار به تحلیل و بررسی جامعی از میدان دروازه قدیم  در قزوین پرداخته است. این پروژه در قالب 47 اسلاید پاورپوینت آماده شده است و در ادامه می توانید بخشی از آن را مطالعه کنید.

تحلیل فضای شهری خیابان سپه

خیابان سپه قزوین، که به نام عالی قاپو یا دولتی نیز خوانده می‌شد، امروزه با نام خیابان شهدا شناخته می‌شود و از ضلع شمالی به کاخ چهل‌ستون و عمارت عالی قاپو می‌رسد. این خیابان در ضلع جنوبی از مسجد جامع عتیق شهر نیز فراتر رفته و به خیابان سلامگاه و خیابان راه ری راه پیدا می‌کند. ضلع شرقی خیابان را هم مغازه‌های آجرنمای جدید با سبک و سیاق قدیم در برگرفته‌اند.

https://parsuni.ir/2015/12/31/%d9%be%d8%a7%d9%88%d8%b1%d9%be%d9%88%db%8c%d9%86%d8%aa-%d8%aa%d8%ad%d9%84%db%8c%d9%84-%d8%ae%db%8c%d8%a7%d8%a8%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d9%be%d9%87-%d9%82%d8%b2%d9%88%db%8c%d9%86/

خیابان سپه قزوین به عنوان نخستین فضای شهری که ماهیتی متفاوت از میدان‌ها و میدانچه‌ها و یا گذرهای ارگانیک فاقد طراحی بوده و بیشتر به عنوان مسیری مستقیم و طراحی شده برای رفت و آمد شباهت داشت، شناخته می‌شود. این محور در دوره صفوی و در دوره پایتختی شهر قزوین از محل سردر عالی قاپو  تا موضع تقریبی مقابل مسجد جامع احداث شده است. پس از آن و با انتقال پایتخت به اصفهان نمونه‌ تکامل یافته‌تر آن در این شهر و با عنوان چهار باغ  احداث شد. بنابراین اطلاق عنوان “نخستین خیابان ایران” برای این محور منطقی به نظر می‌رسد. در محدوده‌ی این خیابان آثار ارزشمندی همچون مسجد و آب انبار ساخته شده که تاریخ ساخت قدیمی‌ترین بنای موجود در آن یعنی مسجد جامع به قزوین اولیه بر می‌گردد.

تحلیل فضای شهری خیابان سپه

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود پروژه تحلیل فضای شهری خیابان سپه در قزوین (اولین خیابان ایران)

تعداد صفحات: 47 اسلاید

حجم فایل: 4 مگابایت

قیمت قبلی: 100000 تومان

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

تحلیل فضای شهری خیابان سپه

دانلود پروژه تحلیل فضای شهری خیابان سپه در قزوین (اولین خیابان ایران)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا