تحلیل پلان فرهنگسرادانلود نمونه موردی و تطبیقینمونه موردی فرهنگسرانمونه موردی مجموعه فرهنگی ایرانینمونه موردی مجموعه فرهنگی خارجینمونه موردی و تطبیقی فرهنگسرا

دانلود تحلیل 2 نمونه موردی مجموعه فرهنگی خارجی همراه با پلانها و تصاویر

نمونه موردی فرهنگسرا خارجی

نمونه موردی مجموعه فرهنگی خارجی

تحلیل پلان مجموعه فرهنگی خارجی

کد محصول: 110-1

در این پروژه خانه معمار به تحلیل جامعی از 2 نمونه موردی مجموعه فرهنگی خارجی پرداخته است. این پروژه در قالب 57 اسلاید پاورپوینت آماده شده است و در ادامه می توانید بخشی از آن را مطالعه کنید.

نمونه موردی مجموعه فرهنگی خارجی

مجموعه فرهنگی گتی

مجموعه فرهنگی گتی، نمونه ای موفق از معماری سفید “ریچارد مه یر” می باشد که، بخش عمده ای از فعالیت حرفه ای خود را در تببین اصول آن سپری نمود.

مجموعه فرهنگی گتی با هزینه  733 میلیون دلار، در لس آنجلس آمریکا ساخته شد. ترکیب بنا با توپوگرافی اطراف و ایجاد باغ های پلکانی همراه با مصالحی سفید، چشم اندازی خیال انگیز را در مقابل دیدگان بازدیدکنندگان قرار می دهد. جنوب و غرب سایت را اقیانوس آرام احاطه کرده و کوه های سانتامونیکا از سمت شمال با سایت پروژه همسایه است که شامل انبوه ساختمان های به هم پیوسته و باغ های وسیع می باشد.

نمونه موردی مجموعه فرهنگی خارجی

مجموعه فرهنگی گتی سالانه پذیرای 1.3 میلیون بازدیدکننده است، این آمار آن را در زمره پر مخاطب ترین بناهای فرهنگی آمریکا قرار می دهد. این بنا که “آکروپولیس مدرن” خوانده می شود یکی از دو شعبه موزه “پل گتی” به شمار می رود که مشخصا به نمایش نقاشی، طراحی، مجسمه و کتب مربوط به اروپای پیش از قرن بیستم اختصاص دارد. در ضمن این مرکز، 6 حوزه دیگر نیز دارد: انیستیتو تحقیقاتی گتی با فرمی دایره ای شکل، انیستیتو حفاظت از آثار باستانی و منابع طبیعی، بنیاد گتی و بخش اداری در قالب سه ساختمان. به علاوه این مرکز شامل؛ کافه تریا، تالار کنفرانس با گنجایش 450 نفر، رستورانی 3 طبقه با ظرفیت 650 نفر و کتابخانه با 9 میلیون جلد کتاب و 2 میلیون عکس هنری می باشد.

نمونه موردی مجموعه فرهنگی خارجی

مجموعه فرهنگی هنرهای نمایشی دل کانال

ناوارو در طراحی مرکز هنرهای نمایشی دل کانال مادرید اسپانیا، به نحو پیچیده ای از تکنولوژی روز استفاده نموده. شهر مادرید مرکز مهم فرهنگی، سیاسی و هنری اسپانیا می باشد. این شهر با پذیرا بودن اجرای تئاترها، کنسرت ها و جشنواره های متعدد، پایتخت شادی در اروپا نامیده شده و از لحاظ غنای آثار و ابنیه تاریخی در میان پایتخت های اروپایی بسیا ر مورد توجه می باشد.

سایت پروژه تئاتر دل کانال (Teatros Del Canal) یک بلوک کامل شهری را از آن خود کرده و ساختمان به نحوی آزاد در سایت مستقر شده و تنها از یکسو به ساختمان مجاور متصل است. فرم ساختمان به نحوی است که در دو نقطه، فضای باز شهری را به درون سایت کشیده و ضمن ایجاد جداره ای پویا و متحرک، ساختمان را به سه بنای نیمه مستقل تفکیک نموده که گویی پوسته ای، آنها را به یکدیگر پیوند می زند. به واسطه چنین گشودگی هایی است که صلابت این بنای عظیم  و مرتفع شکسته شده و ساختمان، مقیاسی انسانی تر یافته.

نمونه موردی مجموعه فرهنگی خارجی

ساختار سازه بنا بتنی است؛ اما ساختمان همچون تندیسی در پوششی از شیشه به نظر می رسد، گویی بنا وجه بیرونی خود را از پس ماسکی شیشه ای به نمایش می گذارد، رویکردی که با کانسپت نهادین هنرهای نمایشی به عنوان آنچه در درون این ساختمان می گذرد نیز سازگار است. پوسته شیشه ای که ساختمان را در برگرفته همچون کاغذ، نور را دریافت و آنرا به شکلی یکدست و یکنواخت در فضای داخلی منعکس می سازد، به این ترتیب میزان درخشندگی این سطوح نیز کنترل شده و انعکاس تابش خورشید در آن موجب آزار عابرین نمی شود. این پوسته در قسمت هایی شفاف و در بخش هایی تیره و کدر و به رنگ های مشکی، قرمز و نقره ای است.

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود تحلیل 2 نمونه موردی مجموعه فرهنگی خارجی همراه با پلانها و تصاویر

فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد صفحات: 57اسلاید

حجم فایل: 3 مگابایت

 

قیمت قبلی: 100000 تومان

 

 

 

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

نمونه موردی مجموعه فرهنگی خارجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا