پایان نامه معماری همراه با نقشهپایان نامه معماریپایان نامه معماری ارشدپایان نامه معماری کارشناسیدانلود پایان نامه معماری

پایان نامه معماری مجموعه ورزشی-تفریحی همراه با نقشه اتوکدی

پایان نامه معماری همراه با نقشه اتوکدی

پایان نامه معماری مجموعه ورزشی-تفریحی

کد محصول: 23-2

در این مطلب خانه معمار، رساله معماری مجموعه ورزشی-تفریحی همراه با نقشه‌های اتوکدی را خدمت شما عزیزان ارائه کرده است. در ادامه می توانبد چکیده و فهرست مطالب این پایان‌نامه معماری را مطالعه کنید.

پایان نامه معماری مجموعه ورزشی-تفریحی

مقدمه

تا آنجا که می دانیم ،برای بشر سه نیاز اولیه شامل خوراک ، پوشاک و مسکن مطرح می باشد. این یک امر بدیهی بوده و تردیدی در آن نمی باشد اما آنچه علاوه بر موارد فوق ،نه تنها برای انسان بلکه تقریبا برای تمام موجودات زنده یک ضرورت محسوب می شود ، “حرکت “می باشد.

حرکت و جنبش از ویژگی های حیات انسان ، ریشه دار در سرشت او و عاملی برای رشد و سلامتی و نشاط اوست. انسان نیازمند به حرکت و ناگزیر از حرکت است. منع انسان از حرکت نه تنها موجب توقف رشد بلکه سبب افسردگی ، بروز رفتار ناهنجار و از دست دادن شور و نشاط زندگی می شد. نیاز انسان به حرکت و فعالیت در طول حیات تاریخی او همواره با کسب تجارب و کشف روش های جدید بوده است. تربیت بدنی در طول زندگی انسان به صور گوناگون متجلی شده است. ورزش های امروزی نیز شکل های جدیدی از فعالیتهای جسمانی است که همراه با ارزش های اجتماعی و فردی ، موجبات پرورش جسمی و روحی افراد را فراهم می سازد.

اما روند برق آسا علم و صنعت ، علی رغم آسایشی که برای انسان امروزی همراه داشته ، در نتیجه زندگی ماشینی ، معضل بزرگی به نام “فقر حرکتی” را به ارمغان آورده است، که متأسفانه به دلیل گرفتاری های فراوان روزمره چندان هم محسوس نیست.

این امر خود شامل تبعات منفی دیگری از جمله : تحلیل قوای جسمانی ، تنبلی مفرط و خستگی های روحی و جسمی می باشد.

باید اذعان داشت که نیاز انسان امروزی به ورزش و تربیت بدنی ، بیش از گذشته است. در واقع یکی از دلایل روی آوردن به ورزش در عصر حاضر، مبارزه با نحوه زندگی در شهر، به طور کلی شهر نشینی است. مراجعه کنندگان شهری به هنگام گذراندن روزهای فراغت خود در مراکز توریستی بر اساس آمار و ارقام موجود، اغلب به ورزش های تفریحی از جمله : تنیس، بدمینتون، اسکیت و کوهنوردی روی آورده اند.

از سوی دیگر مسأله ای که باید به آن توجه شود، مظلوم واقع شدن امر ورزش کشور در سالیان دراز (حتی پیش از انقلاب) می باشد به طوری که بنا به گفته یکی از مسئولین تربیت بدنی همیشه چه در برنامه ریزیها و چه در مراحل اجرایی، آخرین مقوله ای که مورد توجه قرار می گیرد ورزش است که دستاورد آن به صورت کمبود شدید امکانات ورزشی در ازای تقاضا و گرایش بالای مردم نسبت به ورزش جلوه گر شده است.

امروزه در کشور ما اوقات فراغت و چگونگی پرداختن به آن یکی از دغدغه ها به ویژه در ایام تعطیلات تابستانی می باشد. گرایش عمومی خانواده ها و اهمیتی که والدین جهت پر کردن مناسب اوقات فراغت فرزندانشان از طریق تفریحات سالم قائل هستند، مسئولین امر را به توجه جدی برای فراهم نمودن امکانات مناسب برای کودکان و نوجوانان و جوانان مشغول ساخته است، این روزها اخبار افتتاح پروژه های مختلف فرهنگی، ورزشی و تفریحی در گوشه و کنار شهر به گوش می رسد که هر یک سعی دارند در امر فراغت جوانان سهمی داشته باشند، اما به راستی تا چه انداره در کار خود موفق خواهند بود؟

با وجود اینکه ورزش یکی از مهمترین تفریحات سالم محسوب می شود اما مطالعه وضع موجود امکانات ورزشی-تفریحی در شهر بیانگر این واقعیت است که از محیط های آموزشی (دبستان-راهنمایی-دبیرستان) تا اماکن ورزشی عمومی، فاقد امکانات مناسب (از لحاظ کمی و کیفی) می باشیم و نیز روندی که در ساخت و ساز محیط های ورزشی توسط بخش دولتی طی می شود نیاز به تغییر و تحول اساسی دارد.

بنابراین با توجه به این کمبود و همچنین پتانسیل بالای سایت مورد نظر (همجواری با کوه) می توان با طراحی مکانی مناسب ،علاوه بر گسترش فضای سبز و تفرجگاهها این نیاز شهر را نیز تا حدودی پاسخ داد.

برای دانلود فهرست مطالب رساله معماری مجموعه ورزشی-تفریحی اینجا کلیک کنید.

 

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-

نام محصول: پایان نامه معماری مجموعه ورزشی-تفریحی همراه با نقشه اتوکدی

فرمت فایل: dwg + word (ورد + اتوکد)

تعداد صفحات رساله: 145 صفحه

 

قیمت قبلی: 300000 تومان

 

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

دانلود پایان نامه معماری

پایان نامه معماری مجموعه ورزشی-تفریحی،+نقشه اتوکدی، پلان اتوکدی مجموعه ورزشی-تفریحی، دانلود رایگان رساله معماری مجموعه ورزشی-تفریحی، مطالعات طراحی مجموعه ورزشی

پایان نامه معماری مجموعه ورزشی-تفریحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا