پایان نامه معماری همراه با نقشهپایان نامه معماریپایان نامه معماری ارشدپایان نامه معماری کارشناسیدانلود پایان نامه معماری

دانلود رساله معماری فرهنگسرای جوان همراه با نقشه اتوکدی

رساله معماری فرهنگسرا

رساله معماری فرهنگسرای جوان

کد محصول: 37-2

در این مطلب خانه معمار، رساله معماری فرهنگسرا جوان همراه با نقشه اتوکدی را خدمت شما عزیزان ارائه کرده است. در ادامه می توانبد مقدمه و فهرست مطالب این پایان‌نامه معماری را مطالعه کنید.

رساله معماری فرهنگسرای جوان

مقدمه

كار ترويج و تفهيم هنر به اجتماع، كاري بس دشوار و مشكل است. و در ضرورت آن نيز شكي نيست. اما مشكل اساسي از آنجاست كه براي جامع اين ضرورت محسوس نيست، چرا كه از نظر علم اجتماع تا زماني كه مردم از نقطه نظر اقتصادي به برنامه معيني نرسند توجه مستقيم به هنر نخواهند داشت و نيز ادارك هنر همواره مستقيماً با ميزان سواد توام نيست. بلكه آشنايي با هنر مشابه به آشنا شدن با يك زبان است، زباني كه به اشخاص مستعد زودتر آموخته مي شود؛ اين اشاره بديهي هم لازم است كه جامعه بي سواد مسلماً توجه عميقي به هنر نخواهند داشت مگر اين كه زبان هنر به آنها آموخته شود.

براي آشنا شدن و لذت بردن از آثار هنري لازم است كه با آنها به تدريج آشنايي پيدا كرده و اين آشنايي نبايد از روي اجبار صورت گيرد و از آنجا كه لازم است اشخاص به دفعات با آثار هنري برخورد كنند تا در ضمير آنها آشنايي با هنر پديد آيد بهتر است كه تماس با هنرها خيلي راحت و بدون تشريفات صورت گيرد و قسمتي از زندگي روزمره اشخاص كوچه و خيابان را تشكيل دهد، بدون قصد آنكه تمام مردم هنرشناس و هنرمند بار آيند.

لزوم ايجاد مراكز هنري- فرهنگي در شهرها از لزوم گسترش هنر در بين مردم ناشي مي شود، وقتي لزوم هنر در جامعه تثبيت شد آنگاه مي توان اذعان نمود كه مجتمع هنري امري ضروري و الزامي است.

مجتمع هنري- فرهنگي محل عرضه و ترويج هنر در سطح مردم و شناسانيدن فرهنگ قومي و نژادي و آشنايي با مفاهيم اخلاقي است، محلي است براي تفكر و ادراك و به علو رسانيدن روح جامعه محل آرامش و دور شدن از هياهو و جنجال زندگاني روزمره.

مجموعه هاي فرهنگي- هنری در شهر به عنوان نماد، نشانه و شاخصه هاي فرهنگي آن شهر به شمار رفته و تلاش مسوولان و شهروندان آن شهر همواره متوجه استفاده بهينه از اينگونه بناها مي باشد تا بدين طريق به حفظ پيشينه هاي فرهنگي خود پرداخته و مواريث فرهنگي خود را زنده نگه دارند.

در اين مجموعه پروژه به منظور اتخاذ روشي مناسب در جهت طراحي فرهنگسراي مذكور در مباحثي پيرامون تاريخچه شهر تهران ، دوران  ، وضعيت فرهنگي ، اجتماعي واقليمي تهران، شناخت نمونه هاي موجود وشناخت رو طراحي در بافت هاي تاريخي به گمانه زني هايي پرداخته خواهد شد.

اگر چه امروز وسايل ارتباط جمعي همچون تلويزيون، امواج فرهنگي خود را همه روزه به داخل خانه ها انتشار مي دهند ليكن بسياري از امور فرهنگي تنها در مكان هاي مخصوص به خود صورت مي پذيرد. مكان هايي همچون كتابخانه، سينماها و تئاترها، …. امروزه جزء فضاهاي قطعي يك مجموعه شهري درآمده بدون آنها شهر از خلاء فرهنگي محسوسي رنج خواهد برد.

اگر چه اين قبيل فضاها به لحاظ كمي، از مخاطبان كمتري نسبت به وسايل ارتباط جمعي برخوردار است ولي نمي توان مدعي شد كه از نظر كيفي و كمي از اهميت كمتري برخوردار هستند.

مزيت عمده مراكز و مجموعه هاي فرهنگي نسبت به رسانه هاي گروهي در آن است كه فرد ابتدا احساس علاقه كرده و سپس اراده مي كند و به يك مركز فرهنگي براي مشاهده و يا انجام كار فرهنگي مي رود، بنابراين او با ميل به سوي فرهنگ رفته، لذا به نحو بارزتري از آن بهره مند مي گردد.

در اينجا به دنبال تلاش براي طراحي يك مركز فرهنگي- هنري، مطالعاتي درباره بستر طرح و عوامل اقليمي كه بر طرح مورد نظر تاثير دارند انجام گرفته، سپس به بررسي فضاهاي مورد نياز و ابعاد هر يك از آنها پرداخته مي شود و در نهايت با انجام مطالعات ميداني و تحليل سايت، طرح مورد نظر به گونه اي ارائه گرديد كه تمامي موارد فوق در آن لحاظ شده باشد.

اين طرح سوالات متعددي را در خود جاي داده است كه اساسي ترين آنها به شرح زير مي‌باشند:

  • علت انتخاب سايت شهرستان تهران جهت احداث فرهنگسراي معماري چيست؟
  • يك مجموعه فرهنگي مانند فرهنگسرا چه ويژگيهايي بايد داشته باشد؟
  • عملكرد مورد نظر استفاده كنندگان چيست؟

دانلود پایان نامه معماری

برای دانلود فهرست مطالب رساله معماری فرهنگسرا جوان اینجا کلیک کنید.

 

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-

نام محصول: دانلود رساله معماری فرهنگسرای جوان همراه با نقشه اتوکدی

فرمت فایل:  word + dwg (ورد+ اتوکد)

تعداد صفحات رساله: 100صفحه

 

قیمت قبلی: 300000 تومان

 

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

رساله معماری فرهنگسرای جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا