پاورپوینت درس انسان طبیعت معماری

دانلود پاورپوینت دیوار سبز و باغ های عمودی

پاورپوینت انسان طبیعت معماری

پاورپوینت دیوار سبز و باغ های عمودی

نمونه موردی دیوار سبز و باغ عمودی

کد محصول: 1-162

در این پروژه، خانه معمار به معرفی جامعی از دیوار سبز و باغ های عمودی پرداخته است. این پروژه در قالب 55 اسلاید پاورپوینت خدمت شما عزیزان ارائه شده است. در ادامه می‌توانید بخشی از این پروژه را مطالعه کنید.

پاورپوینت دیوار سبز و باغ های عمودی

مقدمه                

امروزه ساخت نماهای سبز و باغ هاي عمودی رواج زيادي در شكل دهی به فضا ها و نماهای شهری پيدا كرده. آثار مثبت نماهای پوشيده از گياه می تواند نگهداری آب باران بعد از يك بارش شديد، كاهش گرمای نا مطلوب، بهسازی كيفيت هوا و محيط  با جذب گرد و خاك و آلاينده هاي جامد معلق و غیره باشد. در مناطق سرد كه وزش باد شديد است ايجاد ديوارها و نرده هايی از گياهان  سبز و پرچين ها و چپرها به عنوان يك لايه ی محافظ مدت ها كاری مرسوم بوده. در كشور های مديترانه ای نماهای گياه كاري شده از دوران باستان بخشی از سيستم طبيعی كنترل آب و هوا را برای ساختمان ها تشكيل می دادند. نماهای گياه كاری شده به طور خاص در شهر های بزرگ آمريكا و آسيا و استراليا كه در آن مساله ی گرمای هوا در مقايسه با شهرهای اروپا بحراني تر است رواج بيشتری دارد. در ايران شركت هايی وجود دارند كه سيستم های نوين بام سبز و ديوار سبز را برای اولين بار در كشورمان مطابق با آخرين استانداردها و تكنولو‍‍ز‍ی هاي نوين دنيا  ارائه مي دهند.

پاورپوینت دیوار سبز و باغ های عمودی

نگاهی به باغ و باغچه آرایی به عنوان ضرورتهایی در زندگی شهری امروز

با بوجود آمدن شهرها و اسكان بشر در آنها، مقولاتی به نام باغ آرایی و یا باغچه آرایی، شكل گرفتند. از این رو كه انسان به طور كاملا ذاتی ارتباطی تنگاتنگ با طبیعت دارد و اگر این ارتباط فدای هر چیزی از جمله تمدن، شهرنشینی و زندگی در فضاهایی ساخته شده از سیمان و بتن و آجر شود، بطور یقین كمبود آن در تمام مسائل زندگی مشهود خواهد بود و از همین روست كه انسان، ارتباط با طبیعت را در طول تاریخ، از طرق مختلف، بخصوص با ایجاد باغ‌ها كه نوعی دعوت طبیعت به فضای زیست انسانیست، حفظ كرده‌ است.

تاریخچه بام وديوار سبز                                                                                

ایده باغچه­ های روی سقف و کشت بر روی آن در زمان­های قدیم توسط ایرانی­ها در 2500 سال پیش و بر روی بام زیگورات­ها به کار گرفته شده است و تا ششصد سال قبل از میلاد مسیح توسط مردم بابل در باغ­های معلق بابل ساخته شده بود. در قرون وسطی و رنسانس نیز در فرانسه و ایتالیا گونه­ هایی از باغ بام بوجود آمد که اکثراً توسط دولت و در ساختمانهای عمومی شکل می­ گرفت در سال 1600 میلادی یک آلمانی تراس خانه خود را تبدیل به باغچه نمود و تا سال 1875 تبدیل تراس و بام به باغ در آلمان و روسیه توسعه یافت. لوکوربوزیه و رایت پیشگامان طبیعت­گرا و ایجاد کننده بام­های سبز در قرن بیستم بودند .  توسعه فضاهای سبز بر بام­ها در پنجاه سال اخیر رشد بیشتری داشته و در پانزده سال اخیر در اروپا و آمریکا سرعت بیشتری به خود گرفته است و نمونه­ های موفق بسیاری تا کنون ساخته شده است.

Sennacherib برای آبیاری باغهایش طبق محاسبه دانشمندان به روزی حدود ۳۰۰ هزار کیلو آب نیاز داشته. و از آنجا که سطح استوانه هایی که درونشان میله ای چوبین قرار داشت و دور میله توسط پوست درخت نخل مارپیچ هایی درست کرده بودند که با چرخش مارپیچ آب از پائین به بالا منتقل میشد. و عجیب اینکه این سیستم در جهان علم با نام معروف پیچ یا مارپیچ ارشمیدس خوانده میشود.

پاورپوینت دیوار سبز و باغ های عمودی

بخت النصر به تمام سربازان خود دستور داده بود که هنگام لشکر کشی های خود به سرزمینهای دور، هر آنچه را که از گیاهان ناشناخته می دیدند، از ریشه در آورده و با سرعت ، آنها را به بابل ارسال دارند. به ندرت کاروانی پیدا میشد که گیاهی جدید از سرزمین خود نیاورده باشد و به ندرت کشتیهایی پیدا میشدند که یک روئیدنی جدید را از سرزمینهای دوردست نیاورده باشند. به این ترتیب در بابل یک باغ بزرگ رنگارنگ ایجاد شد که نخستین باغ گیاهشناس جهان به شمار می آمد.
احتمالاً هر یک از هفت تراس، باغی مخصوص به خود داشت. از این رو به باغ بابل کلمه ی جمع «باغهای معلق» اطلاق میشده است. با این وجود این هفت تراس و تأسیسات مستقل با هم یک مجموعه ی کامل را می ساختند: در لبه ی خارجی هر تراس هزاران گیاه پیچک و بالارونده و آویز روییده بوده ، که تا باغ تراس زیرین خود امتداد می یافتند و به این ترتیب از هفت باغ مجزا یک مجموعه ی کامل میساختند. یک کوه بزرگ سبز با شیب تند با تعداد بیشماری از درختان، پرچینها، بیشه ها و گلها که در مجموع آویزان و یا معلق به نظر می آمدند ــ و از این جهت به این مجموعه ، صفت باغهای « معلق » داده شده است.

پاورپوینت انسان طبیعت معماری

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود پاورپوینت دیوار سبز و باغ های عمودی

فرمت فایل: پاورپوینت

 
تعداد صفحات: 55 اسلاید

حجم فایل: 3 مگابایت

قیمت قبلی: 100000 تومان

 

 

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

پاورپوینت دیوار سبز و باغ های عمودی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا