نمونه موردی اقامتگاه سالمندان

پاورپوینت دو نمونه موردی خانه سالمندان خارجی

نمونه موردی اقامتگاه سالمندان خارجی

نمونه موردی خانه سالمندان خارجی

نمونه موردی اقامتگاه سالمندان در هلند

کد محصول: 1-164

در این پروژه، خانه معمار به معرفی جامعی از نمونه موردی خانه سالمندان خارجی پرداخته است. این پروژه در قالب 54 اسلاید پاورپوینت خدمت شما عزیزان ارائه شده است. در ادامه می‌توانید بخشی از این پروژه را مطالعه کنید.

خانه سالمندان دو اوورلوپ در هلند

سایت خانه سالمندان دو اوورلوپ در درون محله ای مسکونی قرار ندارد، بلکه این سایت واقع در حومه “آلمره هاون” که شهری اقواری پیرامون آمستردام هلند است واقع شده و هیچ بافت شهری آن را حمایت نمی کند، عاملی که می تواند سبب انزوای هرچه بیشتر این مجموعه اقامتی گردد.

این پروژه در بخشی از زمین هایی واقع شده است که توسط سد احداث شده بر روی دریاچه، خشک گردیده و در آن ساخت و ساز آغاز شده است. قرارگیری در فضایی محدود بین پارکینگی شهری، مدرسه و جاده ای که به سمت سد می رود، شرایط نامناسبی را برای این سایت فراهم و معضلاتی از جمله نحوه برقراری ارتباط با پارکینگ مجاور را بوجود آورده بود. خانه سالمندان دو اوورلوپ توسط هرمن هرتزبرگر و در سال 1972 طراحی شد.

در پاسخ به همجواری های نامناسب سایت، ساختمان به صورت توده ی خطی شکسته ای در لبه سایت قرار گرفته و فضایی باز در درون مجموعه به عنوان حیاط مرکزی تعریف شده است. دراینجا ساکنین می توانند علاوه بر پیاده روی ساده ای، از کیفیت فضا به عنوان پارکی کوچک نیز بهره مند شوند. آرایش ساختمان در پیرامون این حیاط به گونه ای است که آن را از وزش بادهای غالب نامساعد در این ناحیه پست ساحلی محافظت می کند.

نمونه موردی خانه سالمندان خارجی

اقامتگاه سالمندان وزوکو در هلند

MVRDV  یکی از فعالان ترین دفاتر معماری اروپا در سالهای اخیر می باشد و به جرأت می توان گفت که نظریات و تئوری های این دفتر بیشترین تاثیر را بر دگرگونی معماری و شهرسازی هلند در دهه 90 میلادی داشته است. در این دهه با ظهور نسل جدیدی از معماران هلندی دیدگاه های سنتی و مدرن در شهرسازی و معماری هلندی به چالش کشیده شده و اصولی جدید و منحصر به فرد در این عرصه مطرح گردیده است.

دفتر معماری MVRDV در سال 1990 توسط سه معمار فارغ التحصیل از دانشگاه دلف تاسیس گردید. معماران این دفتر که در دفاتر معماری بزرگانی چون “رم کولهاس”، “UN استودیو” و “مکانو” مشغول به کار بودن، به سرعت توانستند در چندین مسابقه معماری و طراحی شهری، از جمله طراحی بخشی از بافت قدیمی برلین مقام اول را کسب کنند.

و همچنین تئوری های جدید آنان در خصوص فضاهای مسکونی و بافت های شهری به کرّات در مجلات معتبر معماری به چاپ رسیده است. یکی از مهم ترین دلایل شهرت بین المللی این اجرای مجتمع اقامتی “وزوکو100” در فاصله زمانی سال های 1994-97 بوده است. این مجتمع شامل 100 آپارتمان مسکونی برای شهروندان بالای 55 سال می باشد و در باغ شهری در غرب آمستردام هلند واقع شده است.

نمونه موردی خانه سالمندان خارجی

جهت ساخت و ساز در این باغ شهر و حفظ فضای سبز آن می بایست از قواعد خاصی پیروی می گردید که طبق این ضوابط، تناسبات حجم مجتمع بگونه ای بود که تنها برای 87 آپارتمان در بلوک فضای کافی وجود داشته و بدین ترتیب برای رسیدن به عدد 100 می بایست چاره ای برای گنجاندن 13 آپارتمان دیگر در بنا پیشنهاد می شد. MVRDV  برای حل این معضل از روشی منحصر به فرد استفاده کرده است که مهم ترین شاخصه و دلیل شهرت این مجتمع اقامتی نیز می باشد. در این ترفند پنج مکعب عظیم از جداره شمالی حجم کنسول شده و تعداد 13 واحد اضافی را در خود جای می دهند. ابعاد و تعداد طبقات این مکعب ها متفاوت می باشد و پیشروی بسیار زیاد آن ها توسط خرپاهایی که در پرسپکتیو های فنی مشاهده می شود ممکن گردیده است.

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: پاورپوینت دو نمونه موردی خانه سالمندان خارجی

فرمت فایل: پاورپوینت

 
تعداد صفحات: 54 اسلاید

حجم فایل: 3 مگابایت

قیمت قبلی: 100000 تومان

 

 

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

نمونه موردی خانه سالمندان خارجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا