پایان نامه معماریپایان نامه معماری ارشدپایان نامه معماری کارشناسیپایان نامه معماری همراه با نقشهدانلود پایان نامه معماریرساله کارشناسی ارشد معماریرساله معماریرساله معماری کارشناسی

دانلود مطالعات طراحی هتل 5 ستاره با رویکرد بهینه سازی انرژی

مطالعات طراحی هتل

مطالعات طراحی هتل

دانلود مطالعات طراحی هتل 5 ستاره با رویکرد بهینه سازی انرژی

کد محصول: 4-2

مقدمه

زمان زیادی است که معماران در طرح­های خود از تکنولوژی و فناوری­های عصر خود در روند کارهای خود بهره میبرند، با در نظر گرفتن پیشرفت علم در این دوره استفاده از این داده­ها در معماری باعث رشد و تکامل این صنعت شده است. با بهره گیری از انرژهای پاک مانند: آب، باد، امواج دریا، خورشید، انرژی برقی­آبی، انرژی زمین گرمایی(ژئوترمال)، انرژی بیوماس (زیست توده) و دیگر انرژی­ها، میتوانیم در کاهش مصرف انرژی­های فصیلی و همچنین به کاهش آلودگی­های زیست محیطی کمک کنیم.

(رنزو پيانو : مایه تأسف است كه آدم به عنوان معمار ابزار و امكانات جدیدی در دسترس داشته باشد، اما نخواهد از آنها استفاده كند.).

امروزه در کشورهای پیشرفته استفاده از سامانه های خورشیدی رو به پیشرفت است، تا جای که اهمیت این نوع سامانه­های انرژی پاک به صنعت خودروسازی سرایت کرده است که میتوان به سازندگانی چون تسلا1 ، تویوتا2 و لوتوس3 اشاره کرد. بهتر است ما در کشور خود از این فناوری در صنعت ساختمان و در بخش معماری که مسئول طراحی است بهرمند شویم. در اینجا سعی بر ترکیب نمودن این فناوری (سامانه خورشیدی) با معماری را داریم.

ايران در بين مدارهاي 25 تا 40 درجه عرض شمالي قرار گرفته است و در منطقه‌اي واقع شده كه به لحاظ دريافت انرژي خورشيدي در بين نقاط جهان در بالاترين رده‌ها قرار دارد. به گفته متخصصان با وجود ۳۰۰ روز آفتابی در بیش از دو سوم آن و متوسط تابش ۵,۵ – ۴,۵ کیلووات ساعت بر متر مربع در روز یکی از کشورهای با پتانسیل بالا در زمینه انرژی خورشیدی معرفی شده است.

بيان مسأله

هتلها به عنوان يك مجموعه اقتصادی با همه تنوع و پيچيدگی خود، حلقهای از زنجيره بزرگ و مهم در اقتصاد امروز جهان به نام گردشگری محسوب می شوند. در واقع، هتلهااز مهمترين محورهای زنجيره گردشگری هستند كه هر چه كاملتر و جامع تر باشند اقتصادی تر و زمينه جذب سرمايه گذاری ها و سرمايه ها و گردشگران و درآمدزايی را فراهم می كنند . امروزه در بسياری از نقاط جهان، هتلها با گسترش دامنه خدمات و سيطره خود در مناطق مختلف، به صورت زنجيرهای جاذب گردشگر هستند. در اين ميان آنچه در حوزه هتلداری به عنوان يك صنعت و حلقه مهم گردشگری بسيار اهميت دارد، توجه به زيرساخت ها بويژه مباحث استانداردسازی است كه در دل خود آموزش ، امنيت و بهداشت را به عنوان پايه های اساسی گردشگری و هتلداری جای داده است. اگر چه تمامی مسايل مطرح در صنعت هتلداری از اهميت ويژه ای برخوردارند، ولی آنچه كه امروزه بايد در داخل ايران در ارتباط با اين صنعت مورد توجه ويژه قرار گيرد بحث آموزش ، بهداشت و استانداردسازی است، موضوعاتی كه طی سالهای اخير مورد توجه دست اندركاران اين صنعت قرار گرفته است. بررسی تحولات صنعت هتلداری در ايران در دو سال اخير نشان می دهد كه بحث تطبيق استانداردهای هتلی از مباحث مهمی بوده كه مورد توجه قرار گرفته و اين اقدام در درجه اول از خراسان رضوی آغاز شده كه بيشترين ظرفيت تخت های اقامتی كشور را در خود جای داده است و به مرور در حال توسعه دامنه خود به همه هتلها و مناطق كشور است.

شهر لاهيجان در استان گيلان يكی از استانهای شمال ايران واقع شده است كه دارای اقليم معتدل و مرطوب می باشد . بناهای آن دارای بدنه های شرقی و غربی كم پنجره و بدنه های شمالی و جنوبی با بازشوهای زياد برای ايجاد كوران ميباشد . عموما بناها به صورت شرقی غربی طراحی شده اند ودارای تراسهای بزرگ برای استفاده از ديد و منظر و هوای مطبوع می باشد. با توجه به اين كه لاهيجان يكی از شهرهای گردشگری در شمال ايران است و تعداد هتل های آن يا پاسخگوی ميزان مسافران نيست يا قديمی و مطابق با استاندارد های امروزه جهانی نمی باشد ، لذا نگارنده را بر آن داشت تا با توجه به معماری روز به طراحی فضايی مناسب و در خور اين شهر بپردازد تا اسباب راحتی و آرامش ميهمانان و گردشگران اين منطقه را فراهم آورد .

برای دانلود فهرست مطالب اینجا کلیک کنید. 

 

نکات مهم 

۱- تمامی رساهای موجود در سایت مطابق آیین نامه های پژوهشی تدوین گردیده است.

۲-تمام رساله ها دارای منابع درون متنی در پایان هر سطر و همچنین فهرست منابع در انتهای رساله می باشند.

۳-نمونه های موردی که در هر رساله آورده شده شامل پلان و نقشه می باشد.

۴- ظوابط و استاندارد های طراحی در هر رساله آورده شده است.

۵-هر رساله شامل بخش اقلیم و تحلیل سایت می باشد.

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
——————————————————————————————————————-
نام محصول: دانلود مطالعات طراحی هتل 5 ستاره با رویکرد بهینه سازی انرژی

فرمت فایل: word
تعداد صفحات: 241 صفحه
حجم فایل: 8 مگابایت

قیمت قبلی: 200000 تومان

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

مطالعات طراحی هتل

دانلود مطالعات طراحی هتل 5 ستاره با رویکرد بهینه سازی انرژی

 

راهنمای خرید از سایت

همان طور که در تصویر راهنمای بالا ملاحظه می‌کنید خرید از سایت خانه معمار به راحتی و در 4 گام انجام می‌شود. قبل از هر کاری فایل پروژه، پایان نامه و یا مقاله مورد نظر خود را به کمک دسته‌بندی مطالب سایت و یا گزینه جستجو سایت پیدا کنید. پس از انتخاب محصول مورد مورد نظر خود، روی دکمه پرداخت آنلاین و دانلود محصول کلیک کنید تا محصول به سبد خرید شما اضافه شود و در صفحه باز شده اطلاعاتی که از شما خواسته شده به دقت و درستی وارد کنید (توجه داشته باشید که آدرس ایمیل خود را به‌صورت صحیح وارد کنید چون فایل مورد نظر به ایمیل شما ارسال می‌شود). پس از درج اطلاعات با کلیک کردن بر روی دکمه خرید به درگاه بانک هدایت می‌شوید و بالافاصله پس از پرداخت لینک دانلود محصول برای شما فعال میشود و به راحتی می‌توانید آن را دانلود کنید. همچنین لینک دانلود به ایمیلی که در سایت وارد کرده‌اید، ارسال می‌شود.

تذکر مهم: از گذاشتن www در ابتدای ایمیل جدا خوداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا