دانلود نمونه موردی بناهای تاریخیدانلود نمونه موردی و تطبیقی

دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی کاخ عالی‌قاپو همراه با پلانها و تصاویر

پاورپوینت تحلیل کاخ عالی‌قاپو

پاورپوینت تحلیل کاخ عالی‌قاپو

دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی کاخ عالی‌قاپو همراه با پلانها و تصاویر

کد محصول: 61-1

در این پروژه خانه معمار به تحلیل و بررسی کاخ عالی قاپو پرداخته است. این پروژه در قالب  46 اسلاید پاورپوینت آماده شده است که در ادامه می توانید بخشی از آن را مطالعه کنید.

کاخ عالی قاپو

در غرب میدان نقش جهان و روبروی مسجد شیخ لطف الله عمارتی سر بر افراشته که به عنوان یکی از مهمترین شاهکارهای معماری اوایل قرن یازدهم هجری از شهرتی عالمگیر برخوردار است.

با توجه به منابع و مأخذ موجود درباره سلسله صفوی و همچنین با در نظر گرفتن بررسی های انجام شده در مورد این ساختمان زیبا و رفیع چنین استنباط می گردد که کاخ عالی قاپو، دروازه مرکزی و مدخل کلیه قصرهایی است که در دوران صفویه در محدوده میدان نقش جهان احداث شده اند.

 

در حقیقت این بنا به مثابه یک ورودی بزرگ و با شکوه، میدان نقش جهان را به مجموعه دولتخانه و عماراتی مانند رکیب خانه، جبه خانه، تالار تیموری، تالار طویله، تالار سرپوشیده و کاخ چهلستون و دیگر عمارات مربوط می کرده است. اصل بنا در دوره شاه عباس اول احداث شده و در دوره جانشینان او، الحاقات و تعمیراتی در آن انجام شده. ساختمان دارای 5 طبقه است که هر طبقه تزئینات مخصوصی دارد. اگر چه این قصر در دوره های بعد از صفویه لطمات فراوان دیده است، هنوز نیز شاهکارهایی از تزئینات و نقاشی های عصر صفویه در آن، بینندگان را به تحسین وا می دارد.

کاخ عالی قاپو

در دوران قاجاریه عالی قاپو چند سال محل سکونت و کار ظل السلطان بود و او تغییراتی در کتیبه های آن داد. کتیبه های جبهه شرقی بنا و الواح خط نگاشته سردر ورودی که طی اشعاری به تعمیرات سال 1274 اشاره می کند مبین همین مطلب است. در چهل ساله اخیر به دلیل آن که خطر ویرانی کاخ عالی قاپو را تهدید می کرد و همچنین به علت توجه مردم و ارگانهای دولتی به میراث های فرهنگی، مرمت هایی توسط هیأت های متخصص داخلی و خارجی در آن انجام گرفته. بطور کلی بنای عالی قاپو به عنوان یک بنای تشریفاتی خوش ساخت و زیبا، دستاورد دیگری است از هنر معماری دوران صفویه که از فراز آن منظره شهر باستانی اصفهان و تغییر و تحول 1000 ساله آن به خوبی نمایان است.

تحلیل کاخ عالی قاپو

برای مطالعه ی پروژه های بناهای تاریخی دیگر اینجا کلیک کنید. 

 

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی کاخ عالی‌قاپو همراه با پلانها و تصاویر

فرمت فایل: poverpoint
تعداد صفحات: 46 اسلاید
حجم فایل: 3 مگابایت

 

قیمت قبلی: 100000 تومان

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا