پایان نامه معماریپایان نامه معماری کارشناسیدانلود پایان نامه معماری

دانلود رساله معماری مرکز انتقال خون

دانلود رساله معماری

رساله معماری مرکز انتقال خون

کد محصول: 22-2

در این مطلب خانه معمار،  رساله معماری مرکز انتقال خون را خدمت شما عزیزان ارائه کرده است. در ادامه می توانبد چکیده و فهرست مطالب این پایان‌نامه معماری را مطالعه کنید. همچنین در ادامه، چند تصویر از فایل اتوکدی برای آشنایی بیشتر شما با این محصول ارائه شده است.

رساله معماری مرکز انتقال خون

معماری با  هدف کمک به درک ابعاد مختلف زندگي انسانها به جنبه هايي از زندگي که زبان در بيان آن قاصر است شکل ميبخشد و به کونه ای نمادين( با ابراز پاره‌اي از معاني)،  فضاي معنوي را از محيط دنيوی جدا ميكند. اهدا خون به عنوان شايد ” خالصترين نمونه” رفتار بشردوستانه در نظر گرفته مي شود. اين آواي نمادين با مضمون «يک هديه بي نام و نشان از جنس زندگي براي يک فرد ناشناس » تاکيدي بيشتر بر همان روح بشردوستانه است كه محيطي خاص را مي‌طلبد .
ساماندهي به فضاهاي اهداي خون به لحاظ اهميت روابط بين بخشهاي تشكيلدهنده آن با مخاطب،  از پيچيدگي و دشواري خاصي برخوردار است ، ارجحيت روابط عملكردي و درماني بدون توجه به مخاطب، در طراحي بانكهاي خون و ديگر نهادهاي مردمي طرحها را به سوي يكنواختي هدايت كرده است .
در واقع ساختمانهاي اهداي خون براي بيان يك محتواي ارزشي در جامعه، به عنوان يك نهاد اجتماعي كه تنها منبع تغذيه ان مردمند، نيازمند توجه خاص به الگوهاي رفتاري  اهدا كننده خون به عنوان مخاطب دارد تا بتواند با قدرت دعوت كنندگي بالا چه از لحاظ فرمي و چه تسهيلات عملكردي و امكانات، فضاهاي پويا و زنده براي نمايش  پديده ذهني اهدا خلق كند.

هدف اصلي طرح طراحي سازمان اهداي خوني است كه با نگاه ويژه به كنش اجتماعي اهدا، نمايشگر يك محتواي معنوي باشد و با توجه به ارزش‌گذاري ذهني بنا توسط مردم، بعنوان فضايي كه تنها منبع تغذيه آن مردمند، منجر به خلق محيطي دعوت كنندهء مردمي- عملكردي گردد. هدف اين بحث بيان قابليت‌هاي تعميم يافته محيط ساخته شد، براي انسان به عنوان اهدا كننده و تببين مفاهيم رابطه معماري و رفتار انسان است. اين مفاهيم مي توانند جايگزين مدل هاي ساده انگيزش- پاسخ و رفتار انسان شوند، که موضوع اغلب بحثهاي معماري امروز هستند.

اميدوارم با طرح مباني روانشناختي فضاهاي اهداي خون و شناخت الگوهاي رفتاري مخاطبين اين فضاها (يعني تمام جامعه) ، بتوان نتايج آنرا در طراحي فضاهاي اهدا و يا نهادهاي مشابه مردمي، به عنوان معيارهاي ارزيابي وطراحي مورد استفاده قرار داد .

  • توجه به معماري فضاهاي اهداي خون و پي گيري اصول جامع و تاثير گذار محيطي_فرهنگي_ اجتماعي در كالبد بنايي كه هم خود داراي زندگي است و هم زندگي بخش.
  • بررسي عملكردي و سپس طراحي فضاي اهدا و انتقال خون به عنوان يك نهاد اجتماعي با مشاركت مردمي فعال نه سازمان صرفا دولتي . و ترسيم دورنماي معقول فعاليتي با هدف جذب نيروي پراكنده اهدا كننده (مردم).
  • نگرش به ساختمان اهداي خون به عنوان نمايشگر يك محتواي معنوي و برخورد فرمي با توجه به ارزشگزاري ذهني آن توسط عموم به عنوان فضايي كه تنها منبع تغذيه آن مردمند.
  • پاسخ به نياز به بازنگري معماري اين گونه فضاها، در راستاي آسيبهاي رواني جديدي كه پيامد بيماريهاي خوني نو ظهوري همچون ايدز در ايران است.
  • تغيير نگرش طراحي تك بعدي به عنوان محيطهاي عملكردي– درماني به فضاهاي اهداي خون و خلق بناهايي دعوت كننده كه به دنبال شناخت ارزشها و نمادهاي ارزشي در جامعه شكل ميگيرند.

 

برای دانلود فهرست مطالب رساله معماری مرکز انتقال خون اینجا کلیک کنید.

 

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-

نام محصول: دانلود رساله معماری مرکز انتقال خون

فرمت فایل: word

تعداد صفحات رساله: 135 صفحه

 

قیمت قبلی: 200000 تومان

 

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

رساله معماری مرکز انتقال خون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا