پایان نامه معماری همراه با نقشهپایان نامه معماریپایان نامه معماری ارشدپایان نامه معماری کارشناسیدانلود پایان نامه معماری

دانلود مطالعات طراحی موزه آبگینه همراه با نقشه‌های اتوکدی

دانلود رساله معماری موزه

دانلود مطالعات طراحی موزه آبگینه

کد محصول: 32-2

در این مطلب خانه معمار، مطالعات طراحی موزه آبگینه همراه با نقشه‌های اتوکدی را خدمت شما عزیزان ارائه کرده است. در ادامه می توانبد چکیده و فهرست مطالب این پایان‌نامه معماری را مطالعه کنید.

دانلود مطالعات طراحی موزه آبگینه

چکیده

معماران هم عصر ما مثل آرشیتکت های زمان گذشته برای مفهوم و نماد معماری بیش  از خود حرفه معماری اهمیت قائل می شوند . این مفاهیم بر ساختار محتوایی ساختمان هها و نحوه اداره و رهبری پروزه تاثیر گذاشته و نشانه های فرهنگ ساختمان های امروزی ما را تشکیل می دهند . معماری قرن بیستم این بحث را مطرح می کند که معماری باید معلول باشد معلول دیدگاه انسان از خود و از جهان پیرامون خود. معماری امروز باید معلول شرایط امروز باشد. معلول علم –تکنولوژی – فلسفه زمان کنونی و نگرش به گذشته .

نقش  حياتي  موزه ها  در  جوامع  بشري نقشي بديع، ماندگار و مروج ناب ترين پديده هاي فرهنگي است. موزه ها از معدود مراكز حافظ يادگاران نسل گذشته و در حقيقت فرزندان هنر و تاريخ هستند. هر يك از اين اشيا در عين بي زباني به هزار زبان سخن مي گويند زيرا اسناد معتبري از هنر، فرهنگ و تاريخ را ارايه مي دهند.

موزه، موزیم یا آثارخانه به مکان خاصی که در آن مجموعه‌ای از آثار باستانی و صنعتی و اشیاء با ارزش را به معرض نمایش می‌گذارند، گفته می‌شود.

موزه را نبايستي مكاني دانست كه در آنجا صرفا” آثار تاريخي و باستاني به نمايش در مي آيد ، بلكه تمامي نمايشكاه هاي هنري ، علمي ، جانوري ، پزشكي، نگارخانه ها ، كتابخانه ها و آرشيوها و بيشتر بناهاي تاريخي به نوعي موزه هستند . هر  شيئي  و  اثر به نمايش گذاشته شده در موزه يا نمايشگاه زبان حالي دارد و با بيننده اش ارتباط برقرار مي كند با تعمق و تفكر مي توان زبان حال اين آثار را دريافت و از ديدگاه هاي مختلف آن را بررسي نمود.

يكي از مهمترين وظايف يك موزه برقرار كردن ارتباط فرهنگي بازديد كننده با شيئي به نمايش در آمده است . در  حقيقت  بايد  كوشيد  تا  همان  ارتباط وحسي را كه بين خالق يك اثر و خود وجود داشته به نوعي ديگر به بازديدكنندگان منتقل نمود كه اين امري دور از دسترس نيست.

گونه‌های زیادی از موزه وجود دارد از مجموعه‌های بزرگ در شهرهای بزرگ که انواع مجموعه‌ها را پوشش می‌دهد تا موزه‌های کوچک که یک یا چند دسته خاص را شامل می‌شود. این دسته‌ها شامل هنرهای زیبا، هنر کاربردی، صنایع دستی، باستان‌شناسی، مردم‌شناسی، قوم‌شناسی، تاریخ، تاریخ فرهنگی، تاریخ نظامی، علم، فناوری، موزه کودکان، نقشه، تاریخ طبیعی، سکه‌شناسی، گیاه‌شناسی و تمبرشناسی می‌باشد.

تاريخ تشكيل اولين موزه در ايران را بايد در گنجينه هاي گرانبهايي كه باستان شناسان به دست آورده اند، جستجو كرد. ايرانيان براي رهايي از آسيب بيگانگان گاهي گنجينه هاي گرانبهايي مانند كلوزر، كلماكره و مجموعه سفال ئ آبگينه گرگان را درون چاه ها و حفره ها پنهان مي كردند.

بيشترين جلوه تاريخ موزه داري ايران را در ايجاد موزه ايران باستان بايد جستجو كرد. اين موزه با 2744 متر زير بنا به دليل قدمت اشيا، در زمره يكي از موزه هاي مادر دنيا محسوب مي شود كه به سال 1316 خورشيدي افتتاح گرديد.

طراحي ساختمان اين موزه به عهده ” آندره گدار ” فرانسوي بود و شكل ظاهري ساختمان الهام گرفته از طاق كسري انوشيروان ساساني است.

 اين موزه در برگيرنده آثار مختلفي از هزاره ششم پيش از ميلاد تا دوران مختلف اسلامي است كه در دو طبقه به نمايش در آمده است. آثار و اشياء به نمايش در آمده در موزه آيينه تمام نمايي ازفرهنگ، هنر،‌آداب و روسوم،‌باورها و اعتقادات گذشتگان و نياكان ماست و آن را تنها پل ارتباطي بين گذشته،‌حال و آينده مي توان به شمار آورد.

دانلود مطالعات طراحی موزه آبگینه

دانلود پایان نامه معماری

برای دانلود فهرست مطالب مطالعات طراحی موزه آبگینه اینجا کلیک کنید.

 

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-

نام محصول: دانلود مطالعات طراحی موزه آبگینه همراه با نقشه‌های اتوکدی

فرمت فایل:  word+dwg 

تعداد صفحات رساله: 95 صفحه

 

قیمت قبلی: 300000 تومان

 

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

 

دانلود مطالعات طراحی موزه آبگینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا