پایان نامه معماری همراه با نقشهپایان نامه معماریپایان نامه معماری ارشدپایان نامه معماری کارشناسیدانلود پایان نامه معماری

دانلود رساله طراحی مرکز فرهنگی اندیشه و کتاب همراه با تصاویر سه بعدی و نقشه‌های اتوکدی

دانلود رساله معماری فرهنگسرا

دانلود رساله معماری مرکز فرهنگی

کد محصول: 33-2

در این مطلب خانه معمار، رساله طراحی مرکز فرهنگی اندیشه و کتاب همراه با تصاویر سه بعدی و نقشه‌های اتوکدی را خدمت شما عزیزان ارائه کرده است. در ادامه می توانبد چکیده و فهرست مطالب این پایان‌نامه معماری را مطالعه کنید.

محتوی پروژه

  • رساله با فرمت word (قابل ویرایش)
  • 5 تصویر سه بعدی
  • فایل اتوکد کامل

 

دانلود رساله معماری مرکز فرهنگی

چکیده:

جامعه انسانی در برگیرنده انسان ها و میراث بشری است. تعامل انسان ها فرهنگ را در محیط پدید می آورد که به طور مداوم تکامل می یابد. مطالعه تاریخ تکامل فرهنگی در گذشته نشان می دهد که به دنبال انقلاب صنعتی تغییرات عمده ای در کل ساختار نظام اجتماعی – فرهنگی جامعه بشری رخ داده است. جهان در چند قدمی انقلاب بزرگ دیگری به نام انقلاب اطلاع رسانی قرار دارد که تاثیر بنیادین آن بسیار بیشتر از انقلاب صنعتی بوده است.

انقلاب اطلاع رسانی را می توان برای بیان فرهنگ ها و اندیشه ها به کار گرفت. استفاده صحیح و مناسب از این فناوری ها،سطح فرهنگ را مختلف ارتقا می بخشد و از میان برداشتن فواصل فیزیکی میان ملل و اقوام مختلف، امکان بیان و شناخت فرهنگ ها را هموار ساخته است. به کارگیری این فناوری ها در کتابخانه های امروزی شیوه های سنتی اشاعه اطلاعات فرهنگی را دچار تغییر و تحولات اساسی کرده و دستاوردهای نوینی را برای ارتقاي سطح تعاملات فرهنگی در سراسر جهان به ارمغان آورده است.

مقدمه

   باتوجه به مسایل کلی مطرح شده در باب فرهنگ و عواملی نظیر روابط انسانی، آموزش و پرورش، ارزش های فرهنگی گذشته و محیط زیست به این نتیجه می رسیم که جهت ارتقای فرهنگ بایستی اولا به حفظ ارزش های فرهنگی گذشته و با توجه به موضوع به طور اخص به معماری گذشته با دید احترام نگاه و در مرحله بعد حفظ معماری گذشته و الگوبرداری از آنها و پس از آن ایجاد یک رابطه قوی با مسایل روز و تکنولوژی پیشرفته به یک معماری متناسب با فرهنگ روز ایرانی دست یابیم که در این بین مساله آموزش و روابط انسانی از موضوعاتی است که می تواند ارتباط مستقیم با بهره گیری از معماری گذشته و اساتید و معماران قدیمی دانسته باشد که با حفظ ارزش های فرهنگی و زیست محیطی همراه است.

بنابراین جهت ساخت و ایجاد یک فضای فرهنگی مناسب ابتدا بایستی درصدد دستیابی به فرهنگ غنی ایرانی باشیم چرا که فرهنگ، سازنده محیط زیست است و محیط ما شکل دهنده فرهنگ جامعه.

بیان مسئله

یکی از شاخص های توسعه و پیشرفت در هر جامعه ای سطح بالای تحصیلی و اطلاعات و دانش در میان شهروندان آن جامعه است. یکی از تفاوت ها در میان جوامع توسعه یافته و جوامع در حال توسعه یا توسعه نیافته در شاخص های انسانی آن است. از این رو هر چه سطح علمی و دانش انسان ها بالاتر باشد به طور طبیعی کارایی و نقش مثبت آنها نیز در آن جامعه افزایش می یابد. یکی از بدیهی ترین مقایسه ها در این باره می تواند در زمینه سرانه مطالعه و نیز امر کتاب و کتاب خوانی صورت گیرد. براساس آمارها سرانه کتاب در جهان 5/1 است. یعنی به ازای هر نفر 5/1 کتاب در کتابخانه ها وجود دارد. در حالی که در کشور ما تا پایان سال 1389 این رقم حدود 35٪ یعنی به ازای هر 100 نفر 35 کتاب در کتابخانه ها بوده است. زمانی که این آمار را با فضای کتابخانه ها نیز تطبیق دهیم به یافته های جدیدی می رسیم. براساس اعلام سایت آمار کشور به طور میانگین برای هر 100 ایرانی یک متر فضای کتابخانه وجود داردو سرانه مطالعه هر ایرانی 7 دقیقه در روز یعنی معادل یک سوم استاندارد جهانی است.که نسبت به استانداردهای جهانی بسیار نا چیز است.از سوی دیگر کیفیت این فضاهای فرهنگی نیز به نحوی نیست که پاسخ گوی نیاز های متنوع و روز افزون جوانان باشد.

بنابراین موضوع این پروژه طراحی یک فضای فرهنگی به نام پردیس کتاب است که بتواند به ارتقای سطح کتاب و کتاب خوانی کمک نموده و بستری برای تبادل اندیشه ایجاد کند که شامل فضاهای زیر است:

  1. فضای علمی پژوهشی 25٪
  2. فضای آموزشی 10٪
  3. فصای فرهنگی 40٪
  4. اداری 15٪

دانلود رساله معماری مرکز فرهنگی

دانلود پایان نامه معماری

برای دانلود فهرست مطالب رساله طراحی مرکز فرهنگی اندیشه و کتاب اینجا کلیک کنید.

 

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-

نام محصول: دانلود رساله طراحی مرکز فرهنگی اندیشه و کتاب همراه با تصاویر سه بعدی و نقشه‌های اتوکدی

فرمت فایل:  word+dwg (ورد+ اتوکد + عکس) 

تعداد صفحات رساله: 220 صفحه

 

قیمت قبلی: 300000 تومان

 

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

 

دانلود رساله معماری مرکز فرهنگی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا