پایان نامه معماری همراه با نقشهپایان نامه معماریپایان نامه معماری ارشدپایان نامه معماری کارشناسیدانلود پایان نامه معماری

دانلود رساله معماری بیمارستان کودکان با رویکرد روانشناسی همراه با نقشه‌های اتوکدی کامل

رساله معماری بیمارستان

دانلود رساله معماری بیمارستان کودکان

نقشه اتوکدی بیمارستان کودکان

کد محصول: 45-2

در این مطلب خانه معمار، رساله معماری بیمارستان کودکان با رویکرد روانشناسی را همراه با نقشه‌های اتوکدی کامل و 8 رندر با کیفیت خدمت شما عزیزان ارائه کرده است. در ادامه می توانبد مقدمه و فهرست مطالب این پایان‌نامه معماری را مطالعه کنید.

دانلود رساله معماری بیمارستان کودکان

بیمارستان به عنوان محل درمان بیماران ، همواره با شاخص اتاق های عمل مقایسه و دارای معنی و مفهوم خواهد بود. از اولین بیمارستان هایی که داریوش کبیر به واسطه احداث آنها در سرزمین های باستانی تحت نفوذ ایران عزیز ، در کتیبه های مصری لقب، نیکو کار بزرگی را از آن خود کرد ، تا بیمارستان افتخار آمیز جندی شاپور در زمان ساسانیان ، وهمچنین از بیمارستان های مشهور قرون سوم و چهارم ایرانیان تا ……. به امروز ، تعریف بیمارستان بعنوان محل درمان بیماران ،ثابت بوده ليكن درباره اطاق های عمل همواره تغییراتی را در تعاریف ،ظرفيت ،جانمایی ، اختصاصات ، معماری داخلی ،ارتباطات با سایر بخش ها ، اندازه ها ، پارت بندی های عملکردی ، تجهیزات و منصوبات پزشکی و غير پزشکی ثابت و پرتابل ، … شاهد بوده و هستیم . از همه مهمتر چگونگی طراحی فضای نهایی اطاق های عمل، بدون آنکه چیزی فدای چیز دیگر شده و قابلیت اجرایی و نگهداری این مجموعه را در طول بهره برداری، حفظ نماید، اصلی ترین هدف بیمارستان سازان بوده است .

اگر به تمامی پیچیده گی های ذکر شده در بالا ،اهمیت منظور نمودن امکان توسعه در ابعاد مختلفی که بعضی از آنها هنوز در آن مقطع ، کشف ويا اختراع هم نشده است ، را بیافزاییم، سختی و جامع نگری الزامی کار بیشتر روشن خواهد شد .

تلفیق علوم ، فنون و علوم پزشکی در یکدیگر و تدوین و تبلور آنان در یک قالب مشخص همواره پیچیده و دشوار بوده است. در طول تاریخ و با گسترش دانش بشری ، كلية علوم زیر شاخه ها می تخصصی متعددی یافته و تخصصها عمیق تر ولی محدودتر شدهاند. اما دانش معماری هیچگاه محدودیت پذیر نبوده است . چگونه می توان فضایی را بدون آگاهی از وضعیت جغرافیایی و آب و هوایی ، پیشینه و سیر تکاملی تاریخی ، سیستمها ، دانش فنی و تکنولوژی ساختاری ، شناخت جامعه و روان شناسی اجتماعی ، نوع کاربری و … طراحی نموده و ساخت و طراحی فضاهای مختلف نیازمند هنر، ابتکار ، دانش اجتماعی ، تاریخی ، جغرافیایی ، فنی و روان شناسی است. اگر چه طراحی و ساخت مراکز درمانی و بیمارستان ها از این قواعد مستثنی نیست اما نقش عمده و حساس این مراکز در حفظ و بازیابی سلامت جسمانی و روانی افراد یک جامعه و ایجاد توازن و تعادل جسمی و روحی لازم برای همزیستی جمعی سالم و ثمر بخش ، بکارگیری ظرافت های خاصی را در طراحی این گونه مراكز الزامی می نماید . فراهم نمودن محیطی آرام ، رضایت بخش و حتی الامکان نشاط آور برای بیماران ، همراهان آنان و کادر درمانی در کنار رعایت دقیق استاندارد های فنی و پزشکی دشواری و پیچیدگی های خاص خود را دارد ، بخصوص که با توجه به حساسیت کاربری مراکز درمانی، استانداردهای علمی ، فنی ، تاسیساتی و پزشکی بسیار بالا و دقیق بوده که در بسیاری از موارد محدودیت هایی در نحوه طراحی ایجاد می نماید. نگاهی به سابقه تاریخی و سیر تکاملی مراکز درمانی نشان می دهد که اگر چه در ابتدا تنها حفظ استانداردهای تخصصی پزشکی و درمانی و ارتقاء آن در فرایند ساخت مد نظر بوده و کمتر به زمینه های روان شناسی اجتماعی ، جامعه شناسی و هنری پرداخته شده ولی در ادامه راه ، این پارامترها نیز مطرح گردیده و به مرور زمان پایاپای موارد فنی، تدوین، اصلاح و بهینه شده اند. در حقیقت فضای بی روح و ملال آور و مراکز درمانی از سویی و تأثیر پارامترها ی روحی و روانی در بهبود اکثر بیماریها از سوی دیگر موجب گردید که به مرور زمان جنبه های هنری و زیبا سازی به موازات موارد تکنیکی و فنی رشد یافته و بکار برده شود. اگر چه شاید در نگاه اول تزریق آرامش ، نشاط و امید در یک محیط درمانی خشک و کاملا تخصصی بسیار دشوار به نظر می رسد اما تلاش متخصصین معماری در طول سالها ، انجام این وظیفه خطير و حیاتی با حفظ و رعایت کلیه استانداردهای فنی ، تکنیکی و پزشکی بوده است.

دانلود پایان نامه معماری

برای دانلود فهرست مطالب رساله معماری بیمارستان کودکان با رویکرد روانشناسی اینجا کلیک کنید.

 

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-

نام محصول: دانلود رساله معماری بیمارستان کودکان با رویکرد روانشناسی همراه با نقشه‌های اتوکدی کامل

فرمت فایل:  dwg+word

تعداد صفحات رساله: 270 صفحه

 

قیمت قبلی: 300000 تومان

 

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

دانلود رساله معماری بیمارستان کودکان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا