پاورپوینت تنظیم شرایط محیطی

دانلود پروژه معماری اقلیم شیراز

پروژه تنظیم شرایط محیطی

دانلود پروژه معماری اقلیم شیراز

پروژه تنظیم شرایط محیطی

کد محصول: 1-153

در این پروژه، خانه معمار به تحلیل جامعی از اقلیم شیراز پرداخته است. این پروژه در قالب 39 صفحه ورد (قابل ویراریش) خدمت شما عزیزان ارائه شده است. در ادامه می‌توانید بخشی از این پروژه را مطالعه کنید.

شهرستان شيراز يكی از شهرستانهای استان فارس می باشد . كه در مركز استان واقع شده است . شهرستان شيراز با مركزيت شهر شيراز با وسعت 10531 كيلومتر مربع 5/8 درصد كل مساحت استان را به خود اختصاص داده و در محدوده جغرافيايی 28:58 تا 29:51 درجه عرض شمالی و 52:2 تا 53:33 درجه طول شرقی واقع شده است. اين شهرستان از شمال به شهرستانهای مرودشت و ارسنجان و سپيدان و از غرب به شهرستانهای ممسنی و كازرون و از جنوب به شهرستانهای فيروزآباد و جهرم و از شرق به شهرستانهای نيريز و استهبان و فسا محدود میشود و از نظر وسعت پنجمين شهرستان استان می باشد . بر اساس آخرين تقسيمات كشوري از سال 79 داراي هفت منطقه شهری بنام های شيراز- كوار – سروستان – خرامه – زرقان – داريان – و لپويي و 6 بخش مركزي – بخش كوار – بخش كربال – بخش ارژن – بخش سروستان – بخش زرقان و 22 دهستان و 515 آبادي داراي سكنه و 296 آبادي خالي از سكنه است . بر اساس سر شماري عمومي نفوس و مسكن 1375 از كل جمعيت 1423805 نفري شهرستان 1122155 نفر 5/79 درصد جمعيت شهري 300430 نفر جميعت روستايي هستند و تعداد خانوارهاي شهرستان برابر با 297647 مي باشد .روستاي فوق واقع در بخش ارژن كه شامل دهستانهاي دشت ارژن, قره چمن. كوهمره سرخي, روستاي مورد نظر در دهستان كوار  واقع شده است.

توجه به ویژگیهای اقلیمی و تاثیری که این ویژگیها در شکل گیری ساختمان ، به خصوص ساختمانهای مورد استفاده و به طور کلی محیط های مسکونی، می گذارند از نظر افزایش عمر مفید ساختمان،بالا بردن سطح کیفی آسایش و بهداشت در فضاهای داخلی و همچنین از نظر صرفه جویی در مصرف انرژی مورد نیاز جهت کنترل شرایط محیطی این فضاها، حائز اهمیت فراوان است. مورد اخیر، به خصوص در دهه جاری از نظر کاهش آلودگی و سالم سازی محیط زیست اهمیتی ویژه و بعدی جهانی یافته است.  موقعیت و وضعیت خاص طبیعی جغرافیایی ایران-اختلاف حدود 15 درجه عرض جغرافیایی بین شمالی ترین و جنوبی ترین نقاط شهری کشور و اختلاف بیش از 2500 متر بین ارتفاع مرتفع ترین و پست ترین این نقاط،وجود دیواره بلند و یکپارچه رشته کوههای البرز در شمال ورشته کوههای البرز در شمال و رشته کوههای مرتفع زاگرس در امتداد شمال غربی به جنوب شرقی و وجود دریای مازندران در مرز شمالی و خلیج فارس و دریای عمان در مرز جنوبی شرایط آب وهوایی کاملا متفاوتی را در نقاط مختلف این کشور پهناور پدید آورده است. طبیعی است که این تنوع آب و هوایی،لزوم پیش بینی شکل خاصی از محیط های انسان ساخت را برای هر یک از مناطق اقلیمی مختلف ضروری می سازد.از سطوح بایر زمین ، شدت آن بیشتر می شود. آسمان این مناطق ، در بیشتر مواقع سال بدون ابر است . ولی معمولا بعد از ظهرها در اثر گرم شدن و حرکت لایه های هوای نزدیک به زمین ، مه و طوفان گرد و غبار پدید می آید.   رطوبت کم و نبودن ابر در آسمان باعث می شود دامنه ی تغییرات ذمای هوا در این مناطق بسیار زیاد شود. در تابستان ، تابش آفتاب در طول روز سطح زمین را تا 70 درجه ی سانتیگراد گرم می کند. در حالی که هنگام شب ، دمای سطح زمین به سرعت کاهش می یابد و به 15 درجه ی سانتیگراد یا پایین تر می رسد. البته نوسان دمای هوا کمتر است . ولی در هر حال ، میزان تغییرات آن به 20 درجه ی سانتیگراد می رسد . دمای هوا در روزهای گرم تابستان به 40 تا 50 درجه ی سانتیگراد و در شب ها به 15 تا 25 درجه ی سانتیگراد می رسد . این اقلیم به دو منطقه تقسیم می شود :

1- بیابانی  2 – نیمه بیابانی

پاورپوینت تظیم شرایط محیطی

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود پروژه معماری اقلیم شیراز

فرمت فایل: word

 
تعداد صفحات: 39 صفحه 

حجم فایل: 2 مگابایت

قیمت قبلی: 100000 تومان

 

 

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

دانلود پروژه معماری اقلیم شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا