پاورپوینت تنظیم شرایط محیطی

دانلود پروژه بررسی اقلیمی شهرستان بجنورد

پروژه تنظیم شرایط محیطی

پروژه بررسی اقلیمی شهرستان بجنورد

پروژه تنظیم شرایط محیطی

کد محصول: 1-157

در این پروژه، خانه معمار به تحلیل جامعی از اقلیم بجنورد پرداخته است. این پروژه در قالب 75 صفحه ورد (قابل ویرایش) خدمت شما عزیزان ارائه شده است. در ادامه می‌توانید بخشی از این پروژه را مطالعه کنید.

پروژه بررسی اقلیمی شهرستان بجنورد

شهرستان بجنورد در شمال شرقی ايران به عنوان مرکز استان خراسان شمالی ،پيشانی استان و گذرگاه شمالی خراسان بزرگ به شمار می رود .بجنورد در شمال و شمال شرقی 197.1 کيلومتر با جمهوری ترکمنستان دارای مرز مشترک است و در مشرق با شهرستان شيروان و در جنوب با شهرستان اسفراين و جاجرم ،ودر مغرب با استان گلستان همسايه است.

زمين های بجنورد رسوبی و کوه های آن جوان و مربوط به دوران های دوم و سوم و دشت های آبرفتی آن متعلق به دوران چهارم زمين شناسی است . کوههای شمال آن در ژئوسنکلينال کپه داغ تشکيل شده و کوههای جنوب آن در امتداد کوههای البرز قرار دارد . قلل مهم شهرستان شامل آلاداق ،سالوک ،يامان  داغی ،قور خود ،بز داغی ومی سی نو است. دشت های مهم شهرستان شامل مانه ،سملقان ،بجنورد و گرمخان است.

 شهرستان بجنورد دارای سه نوع آب و هوا است : معتدل مرطوب ، معتدل نيمه مرطوب و معتدل کوهستانی . دمای متوسط ساليانه شهرستان 5/13 درجه سانتيگراد و بارش متوسط ساليانه آن در مغرب بيش از 400 و در مرکز و مشرق 3/252 ميليمتر است.

شهر بجنورد در  روزگار دوليخان ( توليخان ) دوم برافراشته شد و در حمله حسن سالار ويران و دوباره ساخته شد . اين شهر داراي شكل مربع است . دوازده برج در ضلع شرقي و دوازده برج در ضلع غربي با دو برج در طرفين دروازه قبله و بروج طرف شمالي برجهاي ارگ است . به نوشته كتاب حدود العالم .« هسته نخستين شهر در محلي بنام جريا جر مغان قرار گرفته بود كه در هجوم مغولان به خراسان به كلي از بين ميرود كه پس از آن شهر در جائي بنام بيژن يورت يا بيژن گرد بوجود مي آيد و به مرور زمان اهميت خود را از دست ميدهد » . به نوشته كتاب مطلع الشمس « اماكن مشهور اينجا (بجنورد) بيژن يورت است و آن قصبه معتبري بود كه در شمال غربي بجنورد و در حال حاضر ويران است . از آثار و ابنيه آن چيزي بجز خرابه نارين قلعه باقي نيست . بعد از ويراني اين آبادي (بيژن يورت) بجنورد ساخته شد و اينجا را در اين عهد كهنه كند ميگويند . يعني قريه كهنه ، از افواه مردم اين نواحي چنين شنيده ميشود كه آبادي آن بر اثر زمين لرزه ويران گشته » .

نام بجنورد در كتابهاي قديمي بوزنجورد بود . بوزنجورد معرب كلمه بيژن گرد بوده است . اين نام را كردهاي شادلو كه بوسيله شاه عباس با اين سامان كوچانيده شدند ، نهادند و رفته رفته تبديل به بجنورد گشت . بجنورد نخست حاكم نشين منطقه اطراف بود و قدرت نظامي و تدافعي داشت شهر در آغاز ، محصور در باروي شهر و باروي شهر محصور در اراضي كشاورزي بود . از طرفي دروازه هاي موجود در بارو ( دروازه مشهد – قوچان – گرگان و قبله ) شهر با خارج ارتباط برقرار ميكرد . زمين هاي كشاورزي براي تأمين قسمتي از نيازمنديهاي شهر كشت مي شد.

در داخل بارو، شهر با چهره معماري سنتي و كوچه هاي نسبتا” تنگ و پرپيچ و خم مشخص مي شد . مصالح خانه ها از خشت خام و گهگاه از آجر بود . در اثر تقويت محور ارتباطي بجنورد – مشهد و مراكز پراهميت يعني تهران و شهرستانهاي شمالي ايران باروي شهر از سوي جنوب فرو ميريزد . با استقرار ادارات ، مدارس ،‌ مسافرخانه ها و مؤسسه هاي باربري و مسافربري ،‌ شهر در امتداد جاده اي كه از دل شهر عبور ميكرد گسترش يافت . مركز مبادله شهر نخست به صورت بازار هفتگي ( چهارشنبه بازار ) بود و روزگاري دراز آذوقه گيري شهر از طريق همين بازار بود و رفته رفته به مركز تجاري بدل گشت و بازرگاني شهر رونق گرفت . اصولا” توليدات شهر منحصر به مصنوعات دستي و توليدات كشاورزي بود.

پاورپوینت تظیم شرایط محیطی

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود پروژه بررسی اقلیمی شهرستان بجنورد

فرمت فایل: word 

 
تعداد صفحات: 75 صفحه

حجم فایل: 2 مگابایت

قیمت قبلی: 120000 تومان

 

 

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

پروژه بررسی اقلیمی شهرستان بجنورد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا