پایان نامه معماریرساله کارشناسی ارشد معماری

دانلود مطالعات مجتمع تجاری با رویکرد پایدار

مطالعات مجتمع تجاری

دانلود مطالعات مجتمع تجاری با رویکرد پایدار

مطالعات مجتمع تجاری

کد محصول: 2-2

با توجه به اینکه خیلی از دستاورها و اختراعات بشری بر حسب نیازها و خواسته هایش برای رفع نیازها، سهل و آسان سازی در انجام اموراتش شکل گرفته است.در گذشته انسانها برای تامین و خرید اقلام و کالاهای موردنیاز خود گاها مجبور به طی مسافتها و حتی رفتن به شهر و دیاری که اقلام و جنس های را داشتند که نادر و کمیاب بودند و میتوان گفت که فقط در آن دیار و مرز و بوم میتوانستند آن را تهیه کنند. هر چند که این کار و عمل تهیه کردن کالا و اقلام مورد نیاز از شهر و دیاری غیر از محل سکونت فرد با خطراتی نیز روبرو بوده و مسئله راهزان بین راهی و بسیار مواردی دیگر عوامل تهدید کننده ای بشمار میروند ، کم کم و با گذشت زمان و پیشرفت های بشری دیگر تهیه  کالا و اقلام مورد نیاز دیگر کمتر با مشکل روبرو بوده و اختراعات دنیای امروزه کمک شایانی به انسانها برای تهیه کالا و مایحتاج انسانها کرده است . بیان اهداف هدف کلی، طراحی مجتمع تجاری- تفریحی در پیوند با فضای شهری می باشد  و اهداف اختصاصی مورد نظر از دیدگاه خرد به شرح ذیل می باشد:

جبران کمبود خرید در منطقه با ارائه خدمات و سرویس دهی ویژه که کالا را بصورتی منسجم و تعریف شده عرضه نمایند. تبدیل واحدهای تجاری فرسوده  و پراکنده قسمتی از سایت به فضاهای تجاری کلان. مبانی نظری طراحی مجتمع های تجاری- تفریحی  از منظر جایگاه معماری با توجه به عدم وجود یک مجتمع تجاری مناسب در محدوده سایت و وضعیت موجود  فضاهای تجاری منطقه، در نظر است تا این مجتمعهای تجاری پاسخگوی نیازهای  مردم منطقه در سطحی که در خور یک مجتمع تجاری به روز می باشد درآید. فضایی با تنوع کارکردی ، جذابیتهای فضایی و چند وجهی که اجازه همه رفتارهایی که یک فضای جمعی را برای افراد دلپذیر می کند، می دهد.

  • فضایی با عوامل بصری بیرونی کاملا جذاب شامل حجم، نمای خارجی و ورودیها و همگام با تکنولوژی روز دنیا.
  • فضایی با عوامل بصری درونی جذاب، چرا که نمای خارجی آغزگر اقدام مشتری برای خرید و نمای داخلی تداوم دهنده این حرکت است.
  • فضایی با عوامل غیر بصری جذاب مانند ارائه مناسب خدمات به مشتری،
  • تسهیلاتی نظیر تفکیک انواع ترافیکها وعوامل محیطی جذاب مانند موسیقی وتهویه

چکیده

 مجموعه هاي تجاري و فرهنگي امروزه يک مقوله مهم در معماري عرصه بيستم به حساب مي ايد. ولي با وجود انکه چند دهه از ظهور مجموعه هاي تجاري و فرهنگي مي گذرد اين مجمو عه ها تنها عرضه کننده نياز هاي مادي انسان و همگام با تکنولوژي مي باشند و توجه چنداني به طبيعت ندارد. کيفيت فضايي ان که توجيه اقتصادي(کيفيت فضايي براي منحرف کردن ذهن که با تزينات بيش از حد و نا معقول ايجاد مي شود که در مشاهده زيبا است ولي در ديدن عميق زود گذرهستند)مي باشد و ان دسته از نياز هاي معنوي انسان که تنها در بستر طبيعت ارضاء مي شود توجه نمي شود. در اين پژوهش در صدد ان هستيم که محيط دست ساخت و مصنوع را با محيط طبيعي در هم بياميزيم و اين دو رکن که از کهن در جدل مي باشند را کنار هم قرار داده تا از تضاد دو محيط فوق به تضاد فضايي که از ارکان اصول ديالکتيک مي باشد برسيم و تضاد حاصله باعث پوياي و تحرک فضايي مي باشد. در پژوهش حاضر در پي کنکاش اصول معماري پايدار که مي توان به پايداري اقتصادي،پايداري محيط زيست و پايداري اجتماعي تقسيم بندي کرد وتطبيق هرچه بيشتر اين اصول در مجموعه هاي تجاري و فرهنگي با توجه به انکه نمونه هاي موجود از مجموعه ها تجاري توجه بايد شايد به اين اصول نداشته اند در حالي که مجموعه هاي تجاري يکي از ارکان مهم و تاثير گذار در انسانها مي باشد که زماني را در اين فضا چه براي خريد چه براي اوقات فراقت سر مي کند و بهتر است که در اين مجوعه هاي تجاري فرهنگي به نياز هاي انسان تا سر حد توان پاسخ داد.

برای دانلود فهرست مطالب اینجا کلیک کنید. 

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-
نام محصول:دانلود مطالعات مجتمع تجاری با رویکرد پایدار

فرمت فایل:poverpoint
تعداد صفحات: 144اسلاید

حجم فایل: 5
مگابایت

قیمت قبلی: 50000 تومان

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

دانلود مطالعات مجتمع تجاری با رویکرد پایدار

مطالعات مجتمع تجاری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا