دانلود نمونه موردی کتابخانهتحلیل پلان کتابخانهدانلود رایگان تحلیل کتابخانهدانلود نمونه موردی و تطبیقیدیاگرام کتابخانهنقد و بررسی کتابخانهنمونه تطبیقی کتابخانهنمونه موردی کتابخانه

دانلود پاورپوینت تحلیل کتابخانه ملی ایران همراه با تمامی پلانها و تصاویر

نمونه موردی کتابخانه

 تحلیل پلان کتابخانه ملی ایران

کد محصول: 21-1

در این پروژه خانه معمار به تحلیل کامل و جامع کتابخانه ملی ایران پرداخته است. این پروژه در قالب 61 اسلاید پاورپوینت خدمت شما عزیزان ارائه شده است.

 تحلیل پلان کتابخانه ملی ایران

در طرح کتابخانه ملی ایران تمهید اصلی برخورد ارگانیک با بنا و طبقات آن بود. هر طبقه از طبقه فوقانی در جستجوی نور مناسب برای خود و راه‌ دادن به طبقات دیگر برای نورگیری شکل گرفت. به این ترتیب شکل خارجی بنا به شکل زیگوراتی نه چندان منظم در آمده که هم سابقه درمعماری پیشینیان ما دارد و هم با شیب نامتوازن و غیرقرینه‌ی تپه‌های اطراف زمین هماهنگ است. در داخل هم ارتفاع سقف در طبقات، ضمن راه دادن به نورو تامین نور مناسب و یکنواخت برای میزهای کارو مطالعه، سایه روشن های متنوع و بدیع بر روی سقف‌ها و ستون‌ها و دیوارها پدید می‌آورد که به فضاها حالتی روحانی می‌بخشد.

 تحلیل پلان کتابخانه ملی ایران

سازه‌ی پروژه هم دارای ویژگی‌های خاصی است. مشاور طرح در مورد سازه پروژه گفته است:

“کتابخانه ملی از لحاظ سازه، مشابه ساختمان‌های صنعتی است و بار زنده‌ی فضاها از 600 تا 1500 کیلوگرم بر متر مربع (4 تا 10 برابر ساختمان های عادی اداری) نوسان دارد. این بار ثابت نیست و باید امکان جابه‌جا شدن و تمرکز آن در نقاط مختلف بنا فراهم آید. زلزله خیزی منطقه و نزدیکی زمین به گسل هم بر پیچیدگی و حساسیت امر می‌افزاید.”

 تحلیل پلان کتابخانه ملی ایران

شکل‌گیری رسمی کتابخانه ملی به سال ۱۳۱۶ بازمی‌گردد. در سال ۱۳۵۸ مرکز خدمات کتابداری، و در سال ۱۳۷۸ سازمان مدارک فرهنگی انقلاب اسلامی در کتابخانه ملی ادغام شدند و سرانجام در سال ۱۳۸۱ با تصویب شورای عالی اداری، کتابخانه ملی و سازمان اسناد ملی با هم ادغام شدند و سازمان فعلی شکل گرفت. اکنون این سازمان در دو ساختمان مستقل کتابخانه ملی ایران و گنجینه اسناد ملی ایران فعالیت دارد. ساختمان کتابخانه ملی در بزرگراه شهید حقانی و ساختمان گنجینه اسناد ملی ایران در خیابان میرداماد تهران واقع شده است. یوسف شریعت زاده طراح ساختمان کتابخانه ملی ایران در تهران  است او  در معرفی پروژه کتابخانه ملی نوشته است:

نمونه موردی کتابخانه

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود پاورپوینت تحلیل کتابخانه ملی ایران همراه با تمامی پلانها و تصاویر

فرمت فایل: powerpoint
تعداد صفحات: 61 اسلاید
حجم فایل: 5مگابایت

قیمت قبلی: 100000 تومان

 

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

 تحلیل پلان کتابخانه ملی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا