ضوابط و استاندارد طراحیپاوروینت تحلیل موزهتحلیل پلان موزهدانلود نمونه موردی و تطبیقینقد و بررسی موزهنمونه موردی موزهنمونه موردی موزه خارجینمونه موردی موزه داخلی

دانلود پاورپوینت ضوابط و استاندارهای طراحی موزه

ضوابط و استاندارهای طراحی موزه

ضوابط و استاندارهای طراحی موزه

کد محصول: 28-1

 

در ابتدا هدف اولیه از پیدایش موزه‌ها به مفهوم نوین و به روش شناخته شده امروزی، ایجاد مكان­هایی برای نگهداری اموال شخصی و یا ثروت­های صرفاً ملی بوده است. موزه‌ها به عنوان مؤسساتی در جوامع نوین وظیفه دارند اشیائی را كه به لحاظ فرهنگی‌ ارزشمند هستند نگهداری نموده و تا سر حد امكان از ویرانی و زوال مصون دارند.

(موزه در اصطلاح، محلی غیر انتفاعی است كه اهداف آموزشی دارد، وظیفه جمع‌آوری و نگهداری آثار هنری را دارد و به وسیله جمعی متخصص اداره می‌شود.)

ضوابط و استانداردهای طراحی موزه

انواع موزه از نظر موضوعی :

  • موزه هاي تاريخي و باستان شناسی: جهت نگهداری اشیا و آثار عتیقه ،موزه ملی ایران باستان ، موزه ملی ورسای در فرانسه
  • موزه هاي مردم شناسي :فرهنگ، آداب و رسوم،‌ اعتقادات، پوشاك و سنن اجتماعي حاكم بر جامعه را به تصویر می کشد. موزه مردم شناسي تهران و حمام گنجعلي خان كرمان
  • موزه هاي تخصصي: آثار تاريخي، هنري و فني را به مناسبت هاي ويژه و در تخصص های گوناگون مانند پزشکی، کشاورزی، خوشنویسی و … را در معرض ديد قرار مي دهند.
  • موزه هاي صنعتي:ساخته­هاي فني و صنعتي انسان را به نمايش مي گذارند و به انواع موزه های اختراعات، موزه اكتشافات، موزه ماشين آلات، موزه وسايل نقليه و … طبقه بندي
    مي شوند.
  • موزه هاي علوم: موزه هاي علمي از مهم ترين و فعال ترين موزه ها هستندکه اسناد علمي را دراختيار پژوهندگان قرار می دهند به انواع موزه هاي تاريخ طبيعي، موزه هاي جانوران زميني، موزه هاي گياهان، موزه هاي ماهي ها و جانوران دريايي و … طبقه بندي مي شوند. موزه تاريخي طبيعي اصفهان و موزه علوم و تاريخ طبيعي مشهد از اين نوع هستند.
  • موزه هاي نظامي : روند تاريخي انواع سلاح هاي نظامي و جنگي را در معرض ديد همگان قرار مي دهند. موزه جنگ کاخ سعد آباد از این دسته است.
  • موزه هاي هنري: آثار و اشياي زيبايي در حوزه‌­های نقاشي، مجسمه سازي، گرافیک و … را گردآوري مي­كنند. موزه­های هنری طبقه بندی گسترده­ای دارند و به موزه­هاي نقاشي، معماري و مجسمه سازي، هنرهاي تزئيني و صنايع دستي، مبلمان، موزه خط و خطاطي، موزه كتاب و صحافي، موزه سراميك و كاشي، موزه قالي و قاليبافي، موزه منبت كاري و صنايع چوبي، موزه جواهر، موزه منسوجات و … طبقه بندي می­شوند. موزه­هاي هنري انواع هنرهاي تجسمي و تزييني كه از زيبايي شناسي بالايي برخوردارند را به نمايش در مي­آورند و به طور معمول بازديد كنندگان زيادي نيز دارند. موزه هنرهاي تزييني اصفهان و موزه هنرهای معاصر تهران از اين نوع هستند.

نمونه موردی موزه

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود پاورپوینت ضوابط و استاندارهای طراحی موزه

فرمت فایل: poverpoint
تعداد صفحات: 77 اسلاید
حجم فایل: 9 مگابایت

قیمت قبلی: 100000 تومان

 

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

ضوابط و استاندارهای طراحی موزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا