دانلود نمونه موردی مرکز تجاری و اداریدانلود نمونه موردی و تطبیقی

دانلود پاورپوینت دو نمونه موردی مرکز خرید خارجی همراه با پلانها و تصاویر

نمونه موردی مرکز خرید خارجی

 

کد محصول: 57-1

در این پروژه خانه معمار به تحلیل و بررسی  دو نمونه موردی مرکز خرید خارجی پرداخته است. این پروژه در قالب 53 اسلاید پاورپوینت آماده شده است که در ادامه می توانید بخشی از آن را مطالعه کنید.

مرکز خرید مثلثی منچستر

در قلب منطقه تجاری توسعه یافته شهر منچستر انگلستان، مرکز خریدی با هندسه ای سه ضلعی قرار دارد که در سال 1903 ساخته شده است.

در سال 1996 در اثر انفجار بمبی در همسایگی این ساختمان، خسارات وسیعی به این بنای با قدمت وارد گردید. با توجه به اهمیت بنا، بلافاصله و در طی مسابقه ای طرح بازسازی این مجموعه به دفتر معماری Benoy سپرده شد. اکنون و در نتیجه بازسازی این ناحیه و اتصال آن به قلب تپنده تجاری شهر منچستر انگلستان، این مرکز به مرکزی فعال و پر مخاطب در شهر تبدیل شده است.

نمونه موردی مرکز تجاری خارجی

از جمله ایده های اصلی در بازسازی این بنا، خلق روحیه سرزنده و تجاری در درون مجموعه، نفوذ آن به همسایگی های پیرامون و به نوعی تعریف  گشایشی به سوی عموم شهروندان بود که این امر جذب مخاطب و کمک به ارتقاء کیفیت فضای شهری و باز زنده سازی این بنای با قدمت را در پی داشت. در راستای پاسخ به این نیاز پروژه همچون پلی تعریف شده است که سایت های همجوار واقع در شمال و جنوب بنا را به یکدیگر پیوند می دهد. در ضلع شمالی بنا، ورودی اصلی با ارتفاعی قابل توجه رو به میدانی شهری گشوده شده و امکان دید به فضاهای درونی پروژه را میسر ساخته است.

نمونه موردی مرکز تجاری خارجی

مجتمع تجاری لافایت در برلین

این مرکز خرید در یکی از قدیمی ترین خیابان های شهر برلین کشور آلمان قرار دارد که در بمباران جنگ جهانی به شدت آسیب دید و پس از جنگ بسیاری از بناهای با اهمیت در آن بازسازی و یا احداث شداند. این بنا از مهمترین آثار ژان نوول  معمار مشهور فرانسوی است.

مجتمع لافایت که در تقاطع دو شریان اصلی قرار گرفته به دلیل تفاوت آشکار آن با سایر بناهای موجود در بافت منطقه، به مثابه نشانه ای شهری، شناخته شده و از آنجا که تنها یک بلوک شهری با سایت دیوار برلین فاصله دارد سالانه پذیرای گردشگران بسیاری می باشد.

از طرفی ویژگی های مشخصی، معماری و شهرسازی شهر برلین را از دیگر شهرهای اروپا متمایز می سازد. ساختار مشبک مسیرهای ارتباطی، ساختمان های بلند و هم ارتفاع که هر  یک بلوکی شهری را ایجاد نموده اند و همچنین حیاط های مرکزی از جمله این شاخصه ها می باشند.

نمونه موردی مرکز تجاری

برای مطالعه ی پروژه های مجتمع تجاری دیگر اینجا کلیک کنید. 

 

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود پاورپوینت دو نمونه موردی مرکز خرید خارجی همراه با پلانها و تصاویر

فرمت فایل: powerpoint
تعداد صفحات: 52اسلاید
حجم فایل: 4 مگابایت

قیمت قبلی: 100000 تومان

 

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

نمونه موردی مرکز خرید خارجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا