پروژه تحلیل فضای شهری

دانلود پروژه تحلیل فضای شهری میدان حر

دانلود پروژه تحلیل فضای شهری

 

تحلیل فضای شهری میدان حر

دانلود پروژه تحلیل فضای شهری میدان حر

کد محصول: 89-1

در این پروژه خانه معمار به تحلیل و بررسی جامعی از میدان حر پرداخته است. این پروژه در قالب 69 اسلاید پاورپوینت آماده شده است و در ادامه می توانید بخشی از آن را مطالعه کنید.

تحلیل فضای شهری میدان حر

میدان حر یا میدان باغ‌شاه یا میدان باغشاه (نام پیشین) یکی از میدان‌های مرکزی تهران است. این میدان در چهارراه خیابان کارگر با خیابان امام خمینی جای گرفته است.

میدان حر واقع در منطقه 11 شهرداری و از میدانی مزین به مجسمه‌ای است که از یک حوضچه پایه‌ای سر برآورده و گوشه‌ای از تاریخ شفاهی دوران اسلام را به طور سمبولیک به معرض نمایش گذاشته است. داستان حرابن ریاحی این بار در غالب تفکر خلاق مجسمه سازی به شکل نبرد انسان با اژده‌هایی در آمده که گویی همان نفس عماره است این میدان به حکم وجود همین مجسمه سالهاست که از نظر مرمتی، حفاظت ویژه‌ای از آن می‌شود. حر نماد انسان و اژدها نماد نفس سرکش انسان است.

تحلیل فضای شهری میدان حر

پیچیده شدن اژدها به دور حر نمایانگر آن است که عوامل غفلت از یاد خدا همواره ما را محاصره کرده‌اند و پیرامون ما منتظر لحظات غفلت ما از یاد خداوند هستند تا از آن نهایت بهره‌برداری را کنند. نیزه، دهان اژدها را نشانه رفته است تا همه بدانند گناهکارترین عضو گناهکاران زبان آنها است. از این رو ، باید مرکز گناه از بین رود. انسان جهادگر، حتی در صورت از بین نبردن دشمن، باز هم برتر و بالاتر از اوست. از این روست که حر بلندتر و غالب بر اژدهاست.

مجسمه حر توسط ارژنگ نژاد و به بهانه الحاق ايران و آذربايجان ساخته شد اين ميدان در ابتدا به نام حر نبوده و گويا به داستان گشتاسب اشاره دارد اما اين نام گويا پس از انقلاب به حر تغيير مي يابد اما در كل مفهوم ميدان كه مبارزه نفس با بدي ها است حفظ شده بنابراين ميدان بيشتر همان مصاديق داستان هاي حماسي و ريشه فولكلور داشته است.

تحلیل فضای شهری میدان حر

در میانه این میدان تندیس گرشاسپ (اثر غلامرضا رحیم‌زاده ارژنگ در سال ۱۳۳۹) قرار دارد که نبرد پیروزمندانه گرشاسپ، از پهلوانان شاهنامه را با اژدها نشان می‌دهد. گرشاسپ در حالی که نیزه‌ای به دست دارد، در حال نبرد با اژدهایی است که به دور بدن او پیچیده و دهان خود را باز کرده است.

جنس این مجسمه از بتن است. این مجسمه نشان‌دهنده پیروزی خیر بر شر است و در بزرگداشت آزادسازی آذربایجان از سلطه فرقه دموکرات آذربایجان ساخته شد و در سال ۱۳۳۹ در منطقه باغشاه‌ پیشین برپا شده است[این اثر ۵/۶ متری که روی یک سکوی بتنی نصب شده است به همراه نیزه ۶ متری آن در مجموع ۵/۱۲ متر ارتفاع دارد.میدان حر در گذشته در محدوده باغشاه یا میدان اسب‌دوانی قرار داشته است.

 

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود پروژه تحلیل فضای شهری میدان حر

تعداد صفحات: 69 اسلاید

حجم فایل: 7 مگابایت

قیمت قبلی: 100000 تومان

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

تحلیل فضای شهری میدان حر

دانلود پروژه تحلیل فضای شهری میدان حر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا