تحلیل پلان فرهنگسرانمونه موردی فرهنگسرانمونه موردی مجموعه فرهنگی ایرانینمونه موردی مجموعه فرهنگی خارجینمونه موردی و تطبیقی فرهنگسرا

دانلود پاورپوینت تحلیل فرهنگسرای نیاوران همراه با پلانها و تصاویر

تحلیل پلان فرهنگسرا

تحلیل پلان فرهنگسرای نیاوران

دانلود پاورپوینت تحلیل فرهنگسرای نیاوران همراه با پلانها و تصاویر

کد محصول: 100-1

در این پروژه خانه معمار به تحلیل و بررسی جامعی از فرهنگسرای نیاوران اثر کامران دیبا پرداخته است. این پروژه در قالب 50اسلاید پاورپوینت آماده شده است و در ادامه می توانید بخشی از آن را مطالعه کنید.

معرفی معمار:

کامران دیبا در معماری معاصر ایران نامی آشنا و معتبر است. وی پسرعموی فرح دیبا است. آرشیتکت برنامه ریز شهری و نقاش ایر انی در رشته معماری دانشگاه هارواد واشنگتن دی سی تحصیل کرد. در سال ۱۹۶۴ در این رشته فارغ التحصیل شد و پس از آن به مدت یک سال تحصیلات تکمیلی را در رشته جامعه شناسی ادامه داد.

تحلیل پلان فرهنگسرای نیاوران

آثار مهم کامران دیبا: 

  • موزه هنرهای معاصر تهران
  • فرهنگسرای نیاوران
  • پارک شفق یا به گفته خود او پارک یوسف آباد
  • دانشگاه جندی شاپور (دزفول)
  • شهر جدید شوشتر

فرهنگسرای نیاوران: 

فرهنگسرای‌ نیاوران در سال 1356، با مساحت 25000 مترمربع ساخته و افتتاح شد. کامران دیبا معمار و طراح فضای فرهنگسرا‌ بوده که هم‌زمان موزه هنرهای معاصر و پارک شفق را نیز طراحی و اجرا کرده است‌. این فرهنگسرا‌ به طورخاص زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کند. فضای داخلی فرهنگسرا‌ شامل سالن اصلی باعنوان تالار نیاوران با ظرفیت 300 نفر، سالن گوشه با ظرفیت 100 نفر، کتابخانه‌‌، نگارخانه‌، رستوران و ساختمان اداری است.کتابخانه‌ فرهنگسرا‌ مخزن کتاب‌های تخصصی هنر است‌، ون گارخانه دارای سه سالن است که نمایشگاه‌های عکس‌، نقاشی‌، خط‌، مجسمه و غیره در آن برگزار می‌شود.

تحلیل پلان فرهنگسرای نیاوران

همچنین، رستوران فرهنگسرا‌ در دو طبقه با امکانات کامل برقرار است‌. واحدهای فعال در این فرهنگسرا‌ عبارتند از : واحد تجسمی‌ که وظیفه آن برگزاری نمایشگاه‌ های مختلف در ایام مختلف است؛ واحد نمایش که اجرای نمایش‌های مختلف را بر عهده دارد؛ واحد موسیقی ضمن برگزاری دوره های عالی موسیقی خارجی و داخلی‌، اجرای کنسرت‌های مختلف و برنامه‌های پژوهشی موسیقی را نیز برعهده دارد؛ واحد سینما شامل فیلم‌خانه تخصصی با 26 برنامه موضوعی و برنامه‌های پژوهشی یک فیلم‌، یک فیلم‌نامه‌. همچنین‌، شنبه‌ها فیلم‌های سینمایی روز اکران می‌شود.در این فرهنگسرا‌ کلاس‌های آموزشی برگزار نمی‌شود.

از دیگر مراکز فعال فرهنگسرا نگارخانه‌ای است با سه طبقه در کنار ساختمان شمال غربی با 160 متر دیوار نمایشگاهی. دیوار بزرگ نگارخانه که مشرف به حیاط نیز است، با سنگ مرمر زرد و سبز پوشیده شده است.

کتابخانه فرهنگسرا در بخش غربی ساختمان دایر شده است. در این فضای 250 مترمربعی که اززمان افتتاح فرهنگسرا دایراست. درابتدا دارای منابع بسیار غنی درحوزه هنر و شرق‌ شناسی بود.

ساختمان فرهنگسرا که در بخش جنوب غربی بستر واقع شده است، ترکیبی از اجزاء مختلف می باشد که به گرد حیاط نظام یافته اند قرار گیری مجموعه بدین نحو، تقریبا شکل (U) مانند را به وجود آمده است. حجم کلی بنا با ارتفاعی حدود دو طبقه دیده می شود و تمامی اجزاء مجموعه دارای ارتفاعی تقریبا یکسان هستند. بافت نمای مجموعه بتونی ( با چاشنی خردلی رنگ) می باشد در سطح نماهای دو بخش نگارخانه و نمایشخانه بلوک های مرمر در داخل قابی از بتن، و همباز با آن دیده می شود. مجموعه نسبت به خیابان پاسداران، که جبهه اصلی برخورد با باغ است به دلیل وجود انبوه درختان به چشم نمی آید.

تحلیل پلان فرهنگسرای نیاوران

دیبا از آثار هنری حجمی در طراحی فضاهای شهری، محوطه سازی و بازسازی خود، استفاده فراوان کرده است. برای فرهنگسرای نیاوران سه پیکره به پرویز تناولی سفارش داد. میل پیکره ها همه افراد معمولی بودند که برحسب اتفاق وقت می گذارند این پیکره ها بسیار مورد استقبال عموم قرار گرفت. عکاسانی با گرفتن تصویر مردم در کنار آنها یا دست به گردن آنها امرار معاش می کردند.

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود پاورپوینت تحلیل فرهنگسرای نیاوران همراه با پلانها و تصاویر

فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد صفحات: 50 اسلاید

حجم فایل: 3 مگابایت

قیمت قبلی: 100000 تومان

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

تحلیل پلان فرهنگسرای نیاوران

دانلود پاورپوینت تحلیل فرهنگسرای نیاوران همراه با پلانها و تصاویر

تحلیل پلان فرهنگسرای نیاوران

دانلود پاورپوینت تحلیل فرهنگسرای نیاوران همراه با پلانها و تصاویر

پاورپوینت فرهنگسرای نیاوران، تحلیل و بررسی فرهنگسرای نیاوران، دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی فرهنگسرای نیاوران، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت، پروژه معماری، فرهنگسرا نیاوران، پاورپوینت تحلیل و بررسی فرهنگسرای نیاوران، پاورپوینت نمونه موردی، معماری، بررسی فرهنگسرای نیاوران، تحلیل فرهنگسرای نیاوران، پاورپوینت بررسی فرهنگسرای نیاوران، پاورپوینت تحلیل فرهنگسرای نیاوران، پاورپوینت فرهنگسرای نیاوران، فرهنگسرای نیاوران، تحلیل و بررسی فرهنگسرای نیاوران، پاورپوینت فرهنگسرای نیاوران، فرهنگسرا نیاوران، فرهنگسرا نیاوران

دانلود پاورپوینت تحلیل فرهنگسرای نیاوران همراه با پلانها و تصاویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا