نمونه موردی موزهپاوروینت تحلیل موزهتحلیل پلان موزهدانلود نمونه موردی و تطبیقینقد و بررسی موزهنمونه موردی موزه خارجینمونه موردی موزه داخلی

دانلود کاملترین تحلیل پلان موزه هنرهای معاصر تهران همراه پلانها و تصاویر

تحلیل پلان موزه

تحلیل پلان موزه هنرهای معاصر تهران

 

کد محصول: 111-1

در این پروژه خانه معمار به تحلیل و بررسی جامعی از موزه هنرهای معاصر تهران پرداخته است. این پروژه در قالب 68 اسلاید پاورپوینت خدمت شما عزیزان ارائه شده است. در ادامه می‌توانید بخشی از این پروژه را مطالعه کنید.

تحلیل پلان موزه هنرهای معاصر تهران

موزه هنرهای معاصر در ضلع شمالی بلوار کشاورز و غرب پارک لاله واقع شده است و در سال 1356، فعالیت فرهنگی و هنری خود را آغاز کرد. این موزه در زمینی به وسعت 2000 مترمربع و پیرامون آن فضایی سبز و زیبا موسوم به پارک مجسمه با تندیس هایی ارزشمند از هنرمندان پر آوازه معاصر ایران و جهان قرار گرفته‌ است‌. طراحی و معماری این بنا به دست کامران دیبا انجام گرفته است‌.

ساختمان موزه هنرهای معاصر تهران به مثابه اثر ی هنری است که هنر معاصر ایران وبخشی از تاریخ هنر مدرن جهان را نمایندگی می کند.

تحلیل پلان موزه هنرهای معاصر تهران

ساختمان موزه ،که یکی از نمونه‌های با ارزش و کم همتای معماری نوین، با الهام از معماری سنتی ایران و مفاهیم فلسفی آن بنا شده است‌. طراحی معماری این بنا به دست کامران دیبا انجام گرفته است‌ .هشتی‌چهارسو، معبر، و گذرگاه  جمله عناصر چشم‌نوازی هستند که بازدیدکنندگان هنر دوست را به تأمل در هنر و فرهنگ ایران زمین وا می‌دارند.

ساختمان موزه، تلفیقی از معماری مدرن و سنتی است که با الهام از بادگیر های مناطق حاشیه کویر ایران ساخته شده است. علاوه بر آن با طراحی دید مناسب از حیاط مرکزی به بوستان، سعی بر برقراری رابطه با بوستان نیز دارد. این رابطه در طراحی داخلی نیز با پنجره های دیواری و سقفی حفظ شده است.

تحلیل پلان موزه هنرهای معاصر تهران

در دل این بوستان بزرگ محوطه ی وسیعی وجود دارد که به دلیل نصب مجسمه هایی از هنرمندان نامدار ایرانی و خارجی به ”به باغ مجسمه” معروف است. ودقیقاً یادآور باغ های ایرانی است که از دل تاریخ و اندیشه باصلابت و شکوهند ایران بیرون آمده است. آنهایی که با جغرافیای ایران آشنایی دارند به درستی درک می کنند که در پهنا و حاشیه کویر، باغ هایی با درختان سر به فلک کشیده قد علم کرده اند و درون هر یک از باغ ها، عمارتی یا بناهایی ساخته شده که کام و دل ساکنانش را با پیچش نسیم به بار نشسته درون بادگیرها، هشتی، چهارسو ومعبر همراه می کند.

کارمان دیبا برای تعریف ورودی از آسمان های پست مدرن استفاده کرده که شاید به خوبی توانسته یک ورودی را القاء کند. از ورودی که رد شویم، هنوز رد نشده که نگاه ما به نما و به تلفیق بتن و سنگ می افتد که به شکل واقعاً زیبایی در کنار هم حل شده‌اند و قدرت معمار ملموس تر می‌شود و انسان را وادار می‌کند تا به دور مجموعه بچرخد. ضمن اینکه این نکته نباید فراموش شود که کلیه دسترسی ها همان طور که مشخص است تعریف شده و همگی نشان دهنده و مبین این نکته است که قلمی بر کاغذ پیاده‌ شده است.

 

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود کاملترین تحلیل پلان موزه هنرهای معاصر تهران همراه پلانها و تصاویر

فرمت فایل: powerpoint 

تعداد صفحات: 68 اسلاید

حجم فایل:  5مگابایت

قیمت قبلی: 100000 تومان

 

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

تحلیل پلان موزه هنرهای معاصر تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا