پایان نامه معماریپایان نامه معماری ارشدپایان نامه معماری کارشناسیپایان نامه معماری همراه با نقشهدانلود پایان نامه معماری

دانلود رساله معماری خانه کودک همراه با نقشه‌های اتوکدی

رساله معماری همراه با نقشه اتوکدی

رساله معماری خانه کودک

کد محصول: 24-2

در این مطلب خانه معمار، رساله معماری خانه کودک همراه با نقشه‌های اتوکدی را خدمت شما عزیزان ارائه کرده است. در ادامه می توانبد چکیده و فهرست مطالب این پایان‌نامه معماری را مطالعه کنید.

رساله معماری خانه کودک

چکیده

انسان از بدو تولد، مراحل مختلفی از رشد را طی می‏کند که هر یک از آن‏ها با تغییرا و ویژگی‏های جسمی و روانی خاصی همراه بوده و نیازهای ویژه‏ای را در پی دارد. بررسی و شناخت ویژگی‏های رشد و ارضای مناسب نیازها در هر مرحله نقش برجسته‏ای در بهداشت جسمی و روانی انسان به همراه دارد.

توجه به رشد کودک به این معنا نیست که با حالت انفعالی در انتظار رشد او بنشینیم بلکه باید توانایی‏های او را هر چه بارورتر و شکوفاتر سازیم. یکی از این توانایی‏ها قدرت تفکر کودک است که باید پرورش داده شود.

برای دستیابی به این منظور، استفاده از شیوه‏های جدید آموزش و افراد متخصص و مجرب و محیط‏های آموزشی مناسب لازم است.

برای آشنایی هرچه بیشتر کودکان با دنیای اطرافشان و تعلیم ایشان با توجه به روش‏های جدید آموزش، هدف اصلی این پروژه نزدیک شدن به فضای علمی و پژوهشی مناسب بود که در برخورد با آن ابعاد مختلف جهان هستی مورد بحث و بررسی قرار گیرد. هدف ایجاد فضاهایی بود که کودکان بتوانند جهان اطراف خویش را بهتر بشناسند.

این رساله شامل دو بخش شناخت و طراحی است. در بخش شناخت، ابتدا در مورد روند تحقیق تمام فصول بحث شده است. پس از آن در فصل دوم خصوصیات جغرافیایی و اقلیمی مورد بررسی قرار گرفته است. علاوه بر آن به تجزیه و تحلیل سایت و دلایل انتخاب سایت پرداخته شده است.

در موضوع فصل سوم به مطالعات تاریخی، فرهنگی و اجتماعی پرداخته می‏شود. بررسی سیاست‏ها و تجربیات جهانی و تجزیه و تحلیل نمونه‏های موجود خارجی و داخلی از موارد این فصل می‏باشد.

در فصل چهارم، از همین بخش شناخت، مطالعات سیاسی و اقتصادی آورده شده است.

در فصل پنجم که مربوط به مبانی نظری طراح می‏باشد به آمارگیری از کودکان، بررسی دیدگاه‏ محیطی ایشان به عنوان اصلی‏ترین منابع جهت تجزیه و تحلیل علمی جهان ایشان پرداخته شدو در مواردی چون تناسبات، هندسه، رنگ، بافت و عوامل علمی تکنولوژیک پرداخته شد. از نتایج هر مورد در قسمت طراحی استفاده‏های لازم شده است. فصل ششم شامل استانداردها و نیازهای فضایی و خلاصه‎‏ای از فصول قبل می‏باشد.

در بخش دوم؛ بخش طراحی از دو فصل روند طراحی و معرفی طرح شکل گرفته است در فصل اول سه گزینه معرفی شده است و از تحلیل محاسن و معایب این سه گزینه، گزینه بهینه استخراج شده است.

طرح پروژه در ناحیه‏ ای نزدیک به پارک محیطی پژوهشی باعث رشد ذهنی کودکان می‏گشت. عواملی چون باغ تحقیقاتی، از طبیعت تا ادراکات علمی در پروژه گنجانده شد و در نهایت یک محیط فرهنگی، علمی، آموزشی، تحقیقاتی و تفریحی برای کودکان با ضرایب هوشی بالا طراحی شد.

هدف اصلی پروژه پارک کودک مجموعه‏ای است آموزشی، فرهنگی، تحقیقاتی، علمی، تفریحی که در محیطی پژوهشی برپا گشته است تا بتواند شیوه‏های جدید آموزش را برای پرورش کودکان امروز که آینده‏سازان فردا هستند، شکل ببخشد. در طراحی این پروژه، مشکلاتف نواقص و ناکارا بودن آموزش و پرورش معاصر کشورمان که چند صباحی است تمامی صاحب‏نظران و دست‏اندرکاران و کاربران به طور عمومی بر این موضوع اتفاق نظر دارند، در نظر گرفته شده و سعی شده است با ایجاد فضاها و کاربری‏های متنوع و مناسب بسیاری از خلأها و نواقص و ایرادات آموزش و پرورش رفع گردد.

رساله معماری خانه کودک

برای دانلود فهرست مطالب رساله معماری خانه کودک اینجا کلیک کنید.

 

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-

نام محصول: دانلود رساله معماری خانه کودک همراه با نقشه‌های اتوکدی

فرمت فایل: dwg + word (ورد + اتوکد)

تعداد صفحات رساله: 210 صفحه

 

قیمت قبلی: 300000 تومان

 

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

 

 

رساله معماری خانه کودک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا