پایان نامه معماریپایان نامه معماری ارشدپایان نامه معماری کارشناسیدانلود پایان نامه معماری

دانلود رساله معماری مجموعه عبادی- فرهنگی با رویکرد تناسبات معماری ایرنی

دانلود رساله معماری مجموعه فرهنگی

رساله معماری مجموعه عبادی-فرهنگی

 

کد محصول: 34-2

در این مطلب خانه معمار، رساله معماری مجموعه عبادی- فرهنگی با رویکرد تناسبات معماری ایرنی  را خدمت شما عزیزان ارائه کرده است. در ادامه می توانبد چکیده و فهرست مطالب این پایان‌نامه معماری را مطالعه کنید.

 رساله معماری مجموعه عبادی-فرهنگی

    آن چنان که مشهود است بناهای مذهبی و از جمله مساجدی که امروزه در ایران ساخته می شوند، شکل ظاهری مساجد قدیمی را در خود حفظ کرده اند بدون توجه به پیشرفت تکنولوژی و وجود مصالح ساختمانی جدیدی که بسیاری از سختی ها و دشواری های ساخت در زمان های گذشته را مرتفع کرده و پشت سر گذاشته است. آیا اگر معماران دوره صفوی تکنولوژی امروز را داشتند باز هم بناهای خود را به همان سبک و سیاق می ساختند. و آیا امروز ما معماران به عنوان کسانی که از تکنولوژی روز بهره مند هستیم و مصالح جدید را می شناسیم و دوره هایی مانند مدرن و پست مدرن را پشت سر گذاشته ایم و مفاهیم معنوی و فلسفی اشکال و احجام را می دانیم، باید از معماری گذشتگانمان کورکورانه پیروی کنیم بدون آنکه بدانیم هریک از جزییاتی که در ساختمان های قدیمی استفاده شده به چه دلیل بوده و آیا با استفاده از تکنولوژی می توان روش بهتری برای اجراء آن در نظر گرفت. موضوع دیگر این تحقیق هندسه و تناسبات است که می دانیم ایران یکی از کشورهایی است که از قدیم در بحث ریاضیات و هندسه پیشگام بوده است و هندسه و تناسبات یکی از اصول معماری ایرانی است. البته بعد از ظهور مدرنیسم در ایران و پیروی بصری از این سبک ها، ایرانی های دوره قاجار اصالت و توانایی های خود را در زمینه معماری به دست فراموشی سپردند. در نتیجه بررسی هندسه و تناسباتی که معماران ایرانی در گذشته استفاده می کردند و به کارگیری آن در ساختمان های امروزه و ایجاد زیبایی بصری از طریق رعایت تناسبات امری ضروری به نظر می رسد.

عصر حاضر ، عصر پیشرفت روزافزون تکنولوژی است. همه ما به عنوان انسان هایی که در این عصر زندگی می کنیم، خواه نا خواه در ارتباط تنگاتنگ با این پیشرفت ها هستیم. در این وادی اگر معماران امروزی تلاشی برای بدست آوردن این تکنولوژی و استفاده ازآن در زمینه حرفه ای ننمایند، چگونه می توانند بقای خود را تضمین کنند.یکی از عواقب این پیشرفت تکنولوژی شاید دین گریزی در جوانان امروزی باشد. سوال این است که ما معماران به عنوان کسانی که نقش مهمی در زندگی انسان های یک جامعه داریم، چگونه می توانیم با معماری خود، هم از تجربیات گذشتگان و هم از تکنولوژی روز بهره مند شویم و نیز با کمک این دو مورد، در جهت ارتقا ابعاد مختلف زندگی انسان ها تاثیرگذار باشیم. مثلا چگونه می توان با طراحی یک مسجد، مانع از دین گریزی جوانان شد و چطور می توان آنان را به مذهب و فضاهای مذهبی باز گرداند.

    در گذشته ها و در تمام فرهنگ ها استفاده از هندسه و تناسبات وجود داشته است. هندیان برای جهت گیری معابدشان از آن اسفاده می کردند. نمونه های بیسیار جالب استفاده از تناسبات طلائی و گسترش آن در معبد مصری لوکسور قابل مشاهده است. یونانی ها هم که تناسب طلائی را از طریق مصری ها شناخته بودند، در هنر و معماری خود از آن استفاده می کردند. در ایران قبل از اسلام هم ساختمان های تخت جمشید نمونه بارزی از استفاده از هندسه است و بعد از اسلام نیز در تمامی ساختمان های بنا شده از جمله مسجد مدرسه آقا بزرگ و مسجد شیخ لطف ا… به زیبایی از هندسه و تناسبات استفاده شده است.

دانلود پایان نامه معماری

برای دانلود فهرست مطالب رساله معماری مجموعه عبادی- فرهنگی اینجا کلیک کنید.

 

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-

نام محصول: دانلود رساله معماری مجموعه عبادی-فرهنگی با رویکرد تناسبات معماری ایرنی

فرمت فایل:  word 

تعداد صفحات رساله: 155 صفحه

 

قیمت قبلی: 200000 تومان

 

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

رساله معماری مجموعه عبادی-فرهنگی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا