پایان نامه معماری همراه با نقشهپایان نامه معماریپایان نامه معماری ارشدپایان نامه معماری کارشناسیدانلود پایان نامه معماری

دانلود رساله معماری مجموعه اقامتی-گردشگری با رویکرد معماری زمینه گرا همراه با نقشه های اتوکدی کامل

رساله معماری مجموعه اقامتی-گردشگری

دانلود رساله معماری مجموعه اقامتی-گردشگری

کد محصول: 41-2

در این مطلب خانه معمار، رساله معماری مجموعه اقامتی-گردشگری با رویکرد معماری زمینه گرا  همراه با نقشه‌های اتوکدی را خدمت شما عزیزان ارائه کرده است. در ادامه می توانبد مقدمه و فهرست مطالب این پایان‌نامه معماری را مطالعه کنید.

رساله معماری مجموعه اقامتی-گردشگری

چکیده

امروزه در جوامع پیشرفته بشری جهان جذب توریست و دست یافتن به منافع اقتصادی اجتماعی و فرهنگی ناشی ازآن به عنوان یکی از اهداف مهم این جوامع شناخته شده است .برای نیل به این هدف شناسایی جاذبه های هر منطقه اعم ازجاذبه های طبیعی ، تاریخی و فرهنگی در سرلوحه کار قرار می گیرد. اما در کنار معرفی آثار تاریخی و فرهنگی هر منطقه باید اصولی مرتبط بر میراث فرهنگی شامل ارزشمندی و تجدید ناپذیری مورد توجه قرار گیرند که از طریق ایجاد زیرساختهایی موجب می گردند که نتیجه آن شناخت، حفاظت و معرفی یک مجموعه تاریخی می باشد..

مجموعه میراث جهانی بیستون واقع در استان کرمانشاه ایران، به دلیل سابقه تاریخی و کاربری ویژه آن به عنوان شاهراهی اصلی درطول تاریخ از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است و به دلیل واقع شدن در مسیر ارتباطی جاده ابریشم که مسیر ویژه حرکت کاروانها و تجار در محور شرقی – غربی جهان و همچنین مسیر دسترسی به عتبات عالیات بوده است، به بیلبورد تبلیغاتی حکومت درزمان های مختلف بدل گشته و نقطه ای مهم جهت معرفی سیاست های حکومت وقت بوده است. لذا به دلیل اهمیت ویژه اینمنطقه، آثار تاریخی از دوره های متفاوت که از غار های ویژه اقامت انسان های اولیه آغاز گردیده و با کتیبه ها و آثاری از زمان قدرت حکومت های مهمی چون هخامنشیان، ساسانیان و صفویه ادامه یافته و در نهایت با بنایی نسبتا ناشیانه در زمان حکومت پهلویپایان می پذیرد که این خود اهمیت سیر تاریخی این منطقه را بیان می کند که دلیلی مهم بر پیوستن این مجموعه به میراث جهانی UNESCO می باشد.

با این نگرش شهر رشت به عنوان یکی از غنی ترین زیستگاه های حاشیه خزر از لحاظ تاریخ و فرهنگ شهرنشینی که آثار با ارزشی را از دوره های تاریخی مختلف در خود جای داده است قابلیت های بیشتری را نیز در اختیار قرار میدهد. از طرفی با توجه به رشد روز افزون نقش صنعت گردشگری در اقتصاد کشور و ویژگیهای بارز رشت در این زمینه، به نظر می رسد ضمن تامین زیرساختهای مرتبط با صنعت گردشگری نیازمند توجه به حفظ و معرفی ویژگیهای اصیل فرهنگ منطقه و تقویت هویت آن هستیم.

رویکرد معماری زمینه گرا در پی یافتن ویژگیهایی در معماری است که بتواند بیشترین تعامل را با بستر شکل گیری اثر ایجاد نماید تا از این طریق، اثری پایدار، هویت مند و البته کاراتر ایجاد نماید. پر واضح است که در این رویکرد، منظور از بستر طرح، همه ابعاد اجتماعی، فرهنگی، تاریخی، اقلیمی و کالبدی آن می باشد.

عینک منطقه ای در جنوب غربی شهر رشت در مسیر رشت به فومن ، دارای تالاب های طبیعی است که به صورت پیوسته در کنارهم قرارگرفته و منطقه زیبایی را ایجاد کرده است.این منطقه از طریق جاده فومن و خیابان کمربندی غربی به شهررشت ارتباط پیدا می نماید.

دریاچه عینک یک اکوسیستم طبیعی است و امکان بهره برداری از پتانسیل های موجود در آن در زمینه ایجاد مکان تفریحی و توسعه فضای سبز شهری نسبت به ایجاد یک فضای مصنوعی بسیار مناسب می باشد.متاسفانه بدلیل بی توجهی به امکانات و جاذبه های گردشگری موجود در این منطقه ، ساز و کار مناسب و اصولی وجود ندارد و بهره برداری به صورت سنتی می باشد، بدین ترتیب که گردشگران آزادانه در هرجای منطقه اتراق می نمایند و مناظر طبیعی را به سبب منظره و چشم انداز انتخاب می نمایند. با توجه به برداشت های میدانی انجام شده، منطقه با وجود اینکه از تعداد گردشگران بالایی برخوردار است اما بدلیل عدم برنامه ریزی درست  بهره برداری از امکانات موجود به خوبی صورت نمی گیرد که امید است با توجه به قابلیت منطقه با استفاده از یک برنامه بلندمدت مدون منطقه را از لحاظ بسترسازی محیای گردشگران نمود.

 

دانلود پایان نامه معماری

برای دانلود فهرست مطالب رساله معماری مجموعه اقامتی-گردشگری اینجا کلیک کنید.

 

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-

نام محصول: دانلود رساله معماری مجموعه اقامتی-گردشگری با رویکرد معماری زمینه گرا همراه با نقشه های اتوکدی کامل

فرمت فایل:  dwg+word

تعداد صفحات رساله: 120صفحه

 

قیمت قبلی: 300000 تومان

 

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

دانلود رساله معماری مجموعه اقامتی-گردشگری

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا