پایان نامه معماری همراه با نقشهپایان نامه معماریپایان نامه معماری ارشدپایان نامه معماری کارشناسیپروژه اتوکدیدانلود پایان نامه معماری

دانلود پروژه اتوکدی کامل موزه سازهای ایرانی همراه با رساله

رساله معماری موزه موسیقی

پروژه اتوکدی موزه سازهای ایرانی

رساله معماری موزه سازهای ایرانی

کد محصول: 47-2

در این مطلب خانه معمار، پروژه اتوکدی کامل موزه سازهای ایرانی را همراه با رساله خدمت شما عزیزان ارائه کرده است. در ادامه می توانبد چکیده و فهرست مطالب این پایان‌نامه معماری را مطالعه کنید.

پروژه اتوکدی موزه سازهای ایرانی

در ایران باستان، هنگام برآمدن و فرو رفتن خورشید گروهی به نواختن طبل و کوس و کرنا می پرداختند. در اوستا بخش سیناها آمده که پزشکان بیماران خود را با موسیقی ایرانی درمان می کردند. در آن دوران سه نوع موسیقی آئینی «دینی» بزمی و رزمی مرسوم بوده است. همچنین در جشنهای طبیعت و روزهای تاریخی و ملی نواها و موسیقی ایرانی ویژه ای اجرا می شد. در دوران هخامنشیان سرودها و ترانه هایی به نام هوره در جنگها و جشنها اجرا می کردند که امروزه در ایلام و سرزمینهای غرب ایران با همین نام رایج است.

در دوران ساسانیان به وِیژه بهرام گور تعداد ده هزار لوری (خنیاگر) از هند برای شادی و پایکوبی مردم به ایارن آورد. بند هیچ مانند بهرام گور به داد بزرگی و فرهنگ و زور مشهورترین موسیقیدانهای این دوران باربرد، سرکش، رامتین، بامشاد، آفرین و نکیسای چنگ نواز بودند، باربد برای هر روز هفته نوایی می ساخت که به هفت خسروانی معروف است. همچنین برای هر روز ماه سی لحن دستان و برای 360 روز سال غیر از پنجه دریده، 360 آهنگ یا 360 دستان را ساخت.

آهنگ ما به دوران که در ردیف موسیقی ایران است از ساخته های نکیسا است که با چنگ نواخته است. موسیقی ایرانی دارای 7 دستگاه به نام شور، ماهور، نوا، همایون، سه گاه، چهارگاه و راست پنچگاه است و آوازهای ایرانی دارای سه بخش دستگاه، نغمه و گوشه است. در ایران بعد از اسلام با اینکه موسیقی در اسلام نهی شده بود، با این حال دانشمندان اسلامی و مسویقیدانان بزرگ ایرانی درباره هنر موسیقی کتابها و نگارشهایی دارند.

موسیقی برای نظریه پردازان معماری در عصر رنسانس مرجعی قابل استفاده و سودمند بوده است. آنها اغلب برای روشن ساختن مفاهیم معماری خود به موسیقی استناد می کردند. آبرقی برای تجسم بخشیدن به ایده های خود در مورد دست یافتن به زیبایی از طریق تنوع، از الگوی موسیقی استفاده شایان کرده است.

معمار باید اجرای مختلف را به شیوه های موزون و در تناسب با یکدیگر بهم درآمیزد و متحد سازد، درست همانگونه که در موسیقی اتفاق می افتد، . . . . زمانی که صدای باس صدای ترمبل را جواب می دهد، و صدای تنور با هر دو هماهنگ است. پس از میان تنوع صداها وحدتی هماهنگ و شگفت از تناسبات به وجود می آید که احساس ما را سرعت و مسحور خود می کند.

” موزه سازهای ایرانی” مکانی فرهنگی هنری بوده که برای كليه هنرمندان موسيقي در رشته هاي مختلف است که به انگيزه حفظ , گسترش ، اشاعه و معرفي موسيقي و موسيقي دانان ايراني بر مبناي اصول فرهنگي کشور ایجاد میشود.

دیر زمانی است که معماری و موسیقی اصیل، تخصصی و جدی، جای خویش را به هنرهای فانتزی و تجاری بخشیده اند، در این ورطه از زمان نیاز به یک تحول و دوباره نگری به این عرصه های هنری به شدت احساس می‌گردد تا بتوان نه تنها هنرهای اصیل و ارزشمند گذشتگان را احیاء نمود، بلکه فضایی برای رشد و پرورش استعدادهای نهفته ایجاد کرد. اولین قدم برای رسیدن به این اهداف ایجاد مکانی است با امکانات مناسب، تا زمینه ساز این اهداف گردد، و این وظیفه خطیر بر عهده «معماری » می‌باشد.

دانلود پایان نامه معماری

برای دانلود فهرست مطالب رساله معماری موزه سازهای ایرانی اینجا کلیک کنید.

 

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-

نام محصول: پروژه اتوکدی موزه سازهای ایرانی

فرمت فایل:  dwg+word

تعداد صفحات رساله: 135صفحه

 

قیمت قبلی: 300000 تومان

 

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

رساله معماری موزه سازهای ایرانی، پلان اتوکدی موزه سازهای ایرانی، فایل ریت موزه سازهای ایرانی، فایل اتوکدی موزه سازهای ایرانی،  نقشه اتوکدی موزه سازهای ایرانی، رساله معماری آماده موزه موسیقی، دیاگرام موزه سازهای ایرانی، پروژه رویت موزه سازهای ایرانی

پروژه اتوکدی موزه سازهای ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا