پایان نامه معماری همراه با نقشهپایان نامه معماریپایان نامه معماری ارشدپایان نامه معماری کارشناسیپروژه اتوکدیدانلود پایان نامه معماری

دانلود مطالعات طراحی مجتمع مسکونی با رویکرد هویت همراه با نقشه های اتوکدی

رساله معماری مجتمع مسکونی

دانلود مطالعات طراحی مجتمع مسکونی

پروژه اتوکدی مجتمع مسکونی

کد محصول: 53-2

در این مطلب خانه معمار، دانلود مطالعات طراحی مجتمع مسکونی همراه با نقشه‌های اتوکدی دوبعدی و سه بعدی را خدمت شما عزیزان ارائه کرده است. در ادامه می توانید بخشی از مطالب و فهرست مطالب این پایان‌نامه معماری را مطالعه کنید.

دانلود مطالعات طراحی مجتمع مسکونی

مسکن یکی از دغدغه های انسان در همه مراحل حیات بشری بوده است. شکل گیری آن در دوران مختلف تاریخ از زمانی که انسان در جنگل می زیست تا غار نشینی و ابزار سازی و.. بر اساس نیازهای او چه فیزیکی و چه احساسی استوار بوده است . نیاز بشر به داشتن پناهگاه از دیدگاه های مختلف، عامل شروع یا نقطه شروع امر ساختمان سازی به وسیله بشر تلقی شده است. این که این نیاز چگونه در انسان به وجود آمده، موضوعی است که مکاتب مختلف فکری به نحوی به آن پاسخ داده اند. در بیشتر جواب ها، انسان موجودی سرگردان در طبیعت بوده که وقتی غاری یا درختی را می بیند به آن پناه می برد و در اینجا است که به او الهام ساختن با الگویی مثل غار دست می دهد.

            نیاز به پناهگاه، نیاز مادی، معنوی و فطری است. این نیاز در درون هر انسان وجود دارد و این خود محرکی است برای ساختن: ” و خدا برای شما از خانه هایتان محل سکونت ( و آرامش ) قرار داد و از پوست چهارپایان نیز برای شما خانه هایی قرار داد که روز کوچ کردن و روز اقامتتان ، به آسانی می توانید آنها را جا به جا کنید و از پشم و کرک و موی آنها ، برای شما اثاث و متاع ( و وسایل مختلف زندگی ) تا زمان معیّنی قرار داد. ( سوره نحل آیه 80 )

            در مطالعه تاریخ مسکن در می یابیم که بشر اجبارا خود و فضای زندگی خود را با شرایط اقلیمی هماهنگ و همساز کرده است. برخورد با طبیعت اطراف و چگونگی ساختن آن، برخوردی است که هر انسانی در نقاط مختلف کره زمین داشته و خواهد داشت. چگونگی برخورد با مسائل اقلیمی، آب و هوا و … ، چگونگی برخورد او با ناامنیهای به وجود آمده از طرف انسان های دیگر، نمونه هایی از این برخوردها اند و راه حل های ارائه شده، نشان دهنده فایق شدن او به صورت کامل یا ناقص بر این عوامل است .

            در اقلیم گرم و خشک خانه هایشان را با دیوار های ضخیم می ساختن تا از ورود گرما جلوگیری کنند، تعدادی پنجره باریک تعبیه کرده و یا اصلا رئزن ایجاد نمی کردند تا ورود نور خورشید را به حداقل برسانند یا از ورود اشعه خورشید به داخل جلوگیری نمایند. مواقعی در محیط های باز زندگی میکردند و در مواقعی که محیط زیست آنها غیر قابل تحمل بوده، از آن مکان به مکان دیگری کوچ می کردند. در مناطقی که ریزش باران کمتر بوده سقف خانه ها را مسطح می ساختند تا خانواده ها بتوانند از آن به عنوان محل خواب تابستانی استفاده کنند. مردمی که در اقلیم بارانی زندگی میکردندسقف خانه هایشان را شیب دار می ساختند و در مناطق سرد خورشید را منشاء زندگی می دانستند و به آن احترام می گذاشتند.  پس میتوان گفت سه عامل مهم شکل دهنده سرپناه اولیه ساخت بشر بوده است:

  1. اقلیمی که در آن زندگی میکردند.
  2. نوع مصالحی که در دسترس بوده است.
  3. سرانجام پیشبینی و تعبیه شیوه هایی برای جلوگیری از خطراتی که ممکن است او را تهدید کنند.

            اما باید اظهار داشت که پناهگاه های طبیعی می توانسته انسان را در مقابل شرایط اقلیمی و حمله حیوانات وحشی و دیگر مخاطرات حفاظت کند، لیکن ساخت و سازهای بشری محلی برای ابزار وجود او و مامنی برای لذت بردن از محیط زندگی آن بوده است.با توجه به اینکه بیش از 30 درصد کل انرژی مصرفی ایران در ساختمان های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد، طراحی و استفاده نامناسب از این ساختمان ها و عدم سازگاری مواد و مصالح مورد استفاده با اقلیم و شرایط منطقه، می تواند باعث اتلاف مقدار زیادی از انرژی ورودی به ساختمانها شود و با توجه به این نکته که سير طراحي شهري و معماري سنتي ايراني همواره در راستاي كشف آهنگ طبيعت، استفاده از انرژيهاي تجديد پذير و ساختن بناهايي با كمترين مصرف انرژي بوده، در نتیجه معماری سنتی ایران می تواند ما را برای رسیدن به این هدف که همانا کاهش مصرف و اتلاف انرژی در بخش ساختمانهای مسکونی است، نزدیک سازد.

دانلود پایان نامه معماری

برای دانلود فهرست مطالب رساله معماری مجتمع مسکونی با رویکرد هویت اینجا کلیک کنید.

 

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-

نام محصول: دانلود مطالعات طراحی مجتمع مسکونی با رویکرد هویت همراه با نقشه های اتوکدی

فرمت فایل:  rvt+dwg+word

تعداد صفحات رساله: 180 صفحه

 

قیمت قبلی: 300000 تومان

 

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

 

رساله معماری مجتمع مسکونی، پلان اتوکدی مجتمع مسکونی، فایل رویت مجتمع مسکونی، فایل اتوکدی مجتمع مسکونی، نقشه اتوکدی مجتمع مسکونی، رساله معماری آماده مجتمع مسکونی، دیاگرام مجتمع مسکونی، پروژه رویت مجتمع مسکونی.

دانلود مطالعات طراحی مجتمع مسکونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا