پاورپوینت درس انسان طبیعت معماری

دانلود پاورپوینت عناصر باغ های ایرانی همراه با نمونه موردی

پاورپوینت انسان طبیعت معماری

دانلود پاورپوینت عناصر باغ های ایرانی

نمونه موردی باغ های ایرانی

کد محصول: 1-161

در این پروژه، خانه معمار به معرفی جامعی از عناصر باغ های ایرانی همراه با نمونه موردی پرداخته است. این پروژه در قالب 57 اسلاید پاورپوینت خدمت شما عزیزان ارائه شده است. در ادامه می‌توانید بخشی از این پروژه را مطالعه کنید.

دانلود پاورپوینت عناصر یاغ های ایرانی

در باغ های ايرانی توجه خاصی به شكلهای هندسی می شد و شكل مربع كه فاصله بين اجزاء باغ را به طور ساده و روشن نشان می داند از اهميت خاصي برخوردار بود. به وقت كاشتن درخت، نخستين گام، دقت در تعيين فاصله محل كاشت از هرطرف بود. و بدين ترتيب مربعهايی شكل می گرفت كه از هر طرف كه نگاه می كردند، رديف درختان را می ديدند. درختها را چه درهم و چه جدا، روی خطوط عمودی ، به شكل مربع می كاشتند.

يك اصل مهم ديگر در باغسازی ايرانی بازبودن چشم انداز اصلی به شكل مستطيل كشيده بود. در اين باغ ها، در مقابل بنا، فضای باز و كشيده اي بود كه درست در چشم انداز اصلی واقع می شد. در اين فضا درختان بلند نمی نشاندند. معمولاً گياهانی می كاشتند كه زياد بلند نشوند و منظر باز را سد نكنند و در عين حال هميشه زيبا باشند.

دانلود پاورپوینت عناصر یاغ های ایرانی

بنا را در نقاط مختلف باغ می ساختند. مثلاً گاه بنای اصلی در وسط باغ بود و از چهار طرف ديده می شد و بناهای فرعی و سردر  در اطراف بودند. يا بنای يك طرف بود و بناهای فرعی در اطراف، يا دو راه متقاطع، و منظر اصلی در امتداد محور طولی باغ بود در باغ هايی نيز كوشك به نسبت يك سوم در امتداد محور طولی قرار داشت و بناهای اندرون را در طرف خلوت باغ قرار می دادند و منظر اصلی در جهت مخالف اندورن بود. باغ طرف اندرون هم ميان كرت و هم ساير اجزاء راه داشت اما پشت آن مسدود بود، مثل باغ دلگشا.

نوعی باغ هم بود كه در پشت بنای اصلي آن يك حياط بسته بود و رو به جلو منظر داشت اما در پشت بنا فقط حيات خلوت وگوشه دنجي بود، مثل باغ ارم شيراز ، باغ مزار كاشان و سروستان فارس.

در جلوی بعضی از باغ ها نيز يك دربند يا يك بست يا جلوخان وجود داشت مثل باغ شاهزاده ماهان.

در بعضي از موارد موقعيت طبيعي مناسبي براي ساختن باغ به نحوي وجود داشت كه امكان بهره برداري از يك تپه يا دامنه ای با شيب زياد براي ساختن بخشي از عمارت ها و فضاهای باغ پديد می آمد، باغ را به گونه اي طراحی و سازماندهی می كردند كه حداكثر بهره برداری از عرصه های مرتفع وسطوح شيب دار صورت پذيرد.

دانلود پاورپوینت عناصر یاغ های ایرانی

 

 

 

بسياری از شهرهاي قديمی ايران در كنار يا دو سوی رودخانه ای بزرگ يا متوسط شكل می گرفتند و توسعه می يافتند. در بعضی از مواردي كه باغی در اينگونه شهرها در كنار رودخانه ساخته می شد، درصورت امكان ترجيح می دادند كه عمارت كوشك آن را به جای آن كه در ميان باغ بسازند، دركنار رودخانه بسازند و به بهترين نحو ممكن از آن استفاده كنند.

پاورپوینت انسان طبیعت معماری

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود پاورپوینت عناصر باغ های ایرانی همراه با نمونه موردی

فرمت فایل: پاورپوینت

 
تعداد صفحات: 65 اسلاید

حجم فایل: 5 مگابایت

قیمت قبلی: 100000 تومان

 

 

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

باغ ایرانی، عناصر باغ ایرانی، ویژگی باغ ایرانی، پاورپوینت باغ ایرانی، آشنایی با باغ ایرانی، معروف ترین باغ های ایرانی، باغ شازده ماهان کرمان، باغ فین کاشان، باغ ارم شیراز، باغ فین کاشان

دانلود پاورپوینت عناصر باغ های ایرانی همراه با نمونه موردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا