نمونه موردی مجموعه فرهنگی ایرانیتحلیل پلان فرهنگسراتحلیل پلان و نمونه موردی فرهنگسرانمونه موردی فرهنگسرانمونه موردی مجموعه فرهنگی خارجینمونه موردی و تطبیقی فرهنگسرا

دانلود تحلیل مجموعه فرهنگی ژان ماری تیجیبائو اثر رنزو پیانو همراه با پلانها و تصاویر

نمونه موردی مجموعه فرهنگی

 

تحلیل پلان مجموعه فرهنگی ژان ماری تیجیبائو

دانلود تحلیل مجموعه فرهنگی ژان ماری تیجیبائو اثر رنزو پیانو همراه با پلانها و تصاویر

کد محصول: 97-1

در این پروژه خانه معمار به تحلیل و بررسی جامعی از مرکز فرهنگی ژان ماری تیجیبائو پرداخته است. این پروژه در قالب 59 اسلاید پاورپوینت آماده شده است و در ادامه می توانید بخشی از آن را مطالعه کنید.

تحلیل پلان مجموعه فرهنگی ژان ماری تیجیبائو

مرکز فرهنگی ژان ماری تیجیبائو (به فرانسوی: Jean-Marie Tjibaou Cultural Centre) در نومئا در کالدونیای جدید توسط رنزو پیانو در سال ۱۹۹۱ طراحی شد و در سال‌های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۸ ساخته شد.

ساختمان با گلخانه ها و مسيرها وسيستم تهويه ی بی نظيرش (نمايش باد) ضمن هماهنگي نسبي با محيط نوعي از فرهنگ مردم كاناك را به نمايش مي گذارد.رقابت اصلي پشت اين پروژه وظيفه اي بود كه به تجليل از يك فرهنگ مي پرداخت در حالي كه به سنت و تاريخ، گذشته و حال و آينده احترام ميگذاشت. تكنولوژی اروپايی را با سنت ها و انتظارات مردم كاناك تطبيق می دهد . اين به معني يك تقليد مسخره آميزو يا پيروی از فرهنگ نيست و مجموعه نبايد در كل يك مدل خارجي را تحميل كند.

ايده اين بود كه به جاي ايجاد يك باز سازي تاريخي يا يك دهكده تكراري ساده با منعكس كردن فرهنگ بومي و سمبل هاي قديمي كه به هر حال هر كدام زماني خيلي بيشتر زنده بودند به توسعه فرهنگ كاناك بپردازند و به تاريخ محيط و باورهاي كاناك احترام بگذارند.

سیدنی، بیلبائو و نومیا شهرهایی که به واسطه یک مداخله خارجی از معماری مدرن، شناخته، مشهور و احیا شده اند. این پدیده بسیار جذاب که اغلب با ارجاع به موزه تندیس گون فرانک گری “اثر بیلبائو” گفته می شود، به دنبال کمک معماری مدرن به توسعه اقتصادی می باشد.

تحلیل پلان مجموعه فرهنگی ژان ماری تیجیبائو

مکان بعدی- پایتخت مجمع الجزایر کالدونی در اقیانوس آرام- اکنون پس از گذشت 16 سال از اتمام مرکز فرهنگی تی جی بائو توسط رنزو پیانو ، ممکن است برای کسانی که هنوز راجع به آن چیزی نمی دانند نامناسب با محیط به نظر برسد، اما قطعا این طور نیست: تاثیر دگرگون کننده این پروژه در شهر نومیا بر اقتصاد آن، کمتر از خانه اپرای سیدنی یا موزه های شناخته شده تر نبوده است. از زمان اتمام مرکز، شهر کالدونی کانون توجه معماری در سطح بین المللی بوده، چرا که طراحی مطلوب و تندیس گون پوسته های ساختمان، شهرت و کسب و کار را به طور مساوی برای جزیره و دفتر پیانو به همراه آورده است.

همانند معماران بومی گذشته، کانسپت رنزو پیانو بر تاثیر سایت و محیط به عنوان عوامل تعیین کننده در طراحی و اجرا، تاکید می کند. فرم پوسته ها ترکیبی است از روش های ساخت سنتی و مقاطع مخروطی بدون مصالح، که به زیبایی، بافت درختان پیرامون را نشان می دهد. سیستم تهویه هوای غیرفعال، نیاز به تهویه مطبوع را از بین می برد و ساختمان را تمیز نگه می دارد.

یک ناتمامیت زیبا در مورد پوسته ها وجود دارد که به طور ایده آل شاید این هندسه های ناتمام، بازتابی از این احساس باشد که فرهنگ “کاناک” به رشد خود ادامه می دهد و از ریشه های دیرینه خود تکامل می یابد، حتی اگر شرایط جدید، آن را مستلزم این می کند که فرمش را تطبیق دهد.

اگرچه فرم ساختمان به زیبایی و با درنظرگرفتن محیط طراحی شده، اما با فرهنگ محلی کالدونیا بیگانه است، همان طور که معماران این مجموعه و سنت هایی که به آن تعلق دارند بیگانه اند. حتی مصالح پوسته ها، که سعی شده شبیه به مصالح بوم آورد معماری سنتی کاناک باشد، برای پروژه به جزیره وارد شدند. برای فرهنگی که به دنبال جایگاه خود در دنیای متخاصم و جهانی است، با یک بنای جدید تنها کمی تسکین می یابد، بدون اینکه مهم باشد چقدر معماری اش دیدنی و موفق است.

 

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود تحلیل مجموعه فرهنگی ژان ماری تیجیبائو اثر رنزو پیانو همراه با پلانها و تصاویر

فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد صفحات: 59 اسلاید

حجم فایل: 3 مگابایت

قیمت قبلی: 100000 تومان

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

تحلیل پلان مجموعه فرهنگی ژان ماری تیجیبائو

دانلود تحلیل مجموعه فرهنگی ژان ماری تیجیبائو اثر رنزو پیانو همراه با پلانها و تصاویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا