تحلیل پلان فرهنگسرانمونه موردی فرهنگسرانمونه موردی مجموعه فرهنگی ایرانینمونه موردی مجموعه فرهنگی خارجینمونه موردی و تطبیقی فرهنگسرا

دانلود پاورپوینت تحلیل فرهنگسرای خاوران همراه با پلانها و تصاویر

نمونه موردی فرهنگسرا

تحلیل پلان فرهنگسرای خاوران

دانلود پاورپوینت تحلیل فرهنگسرای خاوران همراه با پلانها و تصاویر

کد محصول: 99-1

در این پروژه خانه معمار به تحلیل و بررسی جامعی از فرهنگسرای خاوران (جوان) پرداخته است. این پروژه در قالب 61 اسلاید پاورپوینت آماده شده است و در ادامه می توانید بخشی از آن را مطالعه کنید.

تحلیل پلان فرهنگسرای خاوران

     مكان هاي فرهنگي مانند مدرسه، مسجد، كتابخانه، سينما و تئاتر مي توانند در ارتباط با مردم موجب غناي فرهنگي و بالابردن سطح سليقه و خلاقيت هاي ذهني و فكري آنها شوند. اما چند دهه است كه در سطح جهان مبحث همنشين كردن اين فضاها با هم و در ارتباط متقابل با هم مطرح گرديده است. آنچه در مطرح كردن اين نظريه در درجه اول داراست، استفاده مفيد تر از اين گونه فضاهاست. براي مثال فردي، كه قصد گذراندن اوقات فراغت خود را در يك سينما يا تئاتر دارد با بردن يك كتابخانه در كنار اين دو مكان به مطالعه و بررسي در زمينه سينما، تئاتر يا هر زمينه ديگر مورد نظرش تشويق مي گردد. يعني نفس وجود امكانات انسان را تشويق به حركت براي يافتن مطلب جديد مي كند. پس در اينجا فضاي كتابخانه و فضاي سينما با هم خدمات مشتر ك ارائه مي دهند كه هركدام مكمل ديگری خواهد بود اگر سلسله مراتب طراحی و سپس مديريت صحيح در اين مجموعه ها صورت گيرد شاهد يك پديده فرهنگی خواهيم بود.

تحلیل پلان فرهنگسرای خاوران

 اگر به معناي واژه فرهنگ و چگونگي يا شكل گيري آن در زبان خود بپردازيم به ريشه هاي پويايي آن پي مي بريم. فرهنگ جمع بندي تاريخي مهارتها، عقايد و احساسات و همچنين استعدادها و تحقق زندگي اجتماعي، دستاوردهاي علمي و آثار ادبي و هنري است. البته فرهنگ را نبايد با دستاوردهاي مادي و معنوي اشتباه كرد، بلكه نحوه استفاده از تحصيلات عمومي، سطح دانش، نقش مذهب در زندگي و نظاير آن شمال فرهنگ جامعه مي باشند.    فرهنگ به معناي مجموعه علوم، معارف و هنرهاي يك قوم به كار رفته و به طور كلي فرهنگ يعني از ژرفاي وجود افراد ملتي يا از درون جامعه، دانستني ها، نيروهاي نهفته و تراوشات مستقل ذهني و استعدادهاي دروني را بيرون كشيد. اگر بخواهيم به طور كلي به موضوع فرهنگ نگرشي داشته باشيم، شايد بتوان نخستين مساجد، حسينيه ها و ميدان ها را به عنوان فرهنگسرا و فرهنگستان اوليه ناميد.

تحلیل پلان فرهنگسرای خاوران

مجموعه فرهنگی خاوران به منظور پر کردن اوقات فراغت کودکان و جوانان جنوب شرقي تهران ساخته شده‌ که از مناطق محروم به حساب مي آيد.در حال حاضر، مجموعه فرهنگی تفریحی‌ جوان يکي از بزرگ‌ترين مراکز فرهنگي کشور محسوب مي‌شود.

اولین گام احداث «فرهنگسرای‌ خاوران» در بهار سال۱۳۷۲، برداشته شد و از دوازدهم تیرماه سال۱۳۷۲، نیز شروع به کار کرد. این فرهنگسرا به منظور پر کردن اوقات فراغت کودکان و جوانان جنوب شرقی تهران ساخته شده‌ که از مناطق محروم شهر تهران به حساب می‌آید.

 

منطقه خاوران از متراکم ترین و محروم ترین نقاط تهران به حساب می آمد که اهالی آن به هیچ فضای فرهنگی در محدوده سکونت خویش دسترسی نداشتند. فرهنگسرای خاوران با حدود 83000 مترمربع مساحت و 21000 مترمربع زیربنا، فضاهای فرهنگی منطقه و پیرامون آن را تامین کرده است.

در حال حاضر، «فرهنگسرای‌ خاوران» بزرگ‌ترین مرکز فرهنگی کشور محسوب می‌شود. این فرهنگسرا‌ دارای مساحتی بالغ بر ۸۳۰۰۰ مترمربع و زیر بنای ۲۴۰۰۰ مترمربع است‌، و در چهار بخش ساختمان اداری‌، بازارچه فرهنگ و هنر (به صورت روباز در وسط محوطه‌)، ساختمان مرکزی‌، علوم و فنون و شهربازی‌، فعالیت‌های متنوعی را برای عموم شهروندان به ویژه جوانان و نوجوانان میسر کرده است‌.

 

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول:  دانلود پاورپوینت تحلیل فرهنگسرای خاوران همراه با پلانها و تصاویر

فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد صفحات: 61 اسلاید

حجم فایل: 3 مگابایت

قیمت قبلی: 100000 تومان

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

 

تحلیل پلان فرهنگسرای خاوران

دانلود پاورپوینت تحلیل فرهنگسرای خاوران همراه با پلانها و تصاویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا