پاورپوینت آشنایی با معماری جهانپاورپوینت سبک‌های معماری

دانلود پاورپوینت آشنایی با معماری مادها

پروژه آشنایی با معماری جهان

 پاورپوینت آشنایی با معماری مادها

نمونه موردی معماری مادها

کد محصول: 1-130

در این پروژه، خانه معمار به معرفی جامعی از سبک معماری مادها پرداخته است. این پروژه در قالب 53 اسلاید پاورپوینت خدمت شما عزیزان ارائه شده است. در ادامه می‌توانید بخشی از این پروژه را مطالعه کنید.

 پاورپوینت آشنایی با معماری مادها

پژوهشگران از مادها آثار زيادي بدست نياورده اند اما ميراث هاي فرهنگي آنان را ميتوان در آثار دوره هخامنشي جستجو كرد. چنانكه هخامنشيان در ساختن بناهايي مانند تخت جمشيد از روش هاي مادي استفاده كرده اند. مهمترين اثر معماري كه نشان دهنده توانايي آنان در اين زمينه است، دژ مستحكم هگمتانه يا اكباتان است كه هم محل حكومت پادشاه و هم محل زندگي مردم بوده است. كه البته چنانكه مشهور است آنان نيز اين شيوه معماري را از همسايگان اورارتويي خود فراگرفته اند. از دوره مادها دخمه هايي يافت شده است. كه آرامگاه شاهان و بزرگان مادي است. كه در دل كوهها جاي دارد. آنها براي ساختن بناها از قير طبيعي استفاده مي كردند. باستان شناسان در تپه گيان گورستان سيلك و گنج زيويه آثار فلزي و سفالي كشف كرده اند كه همگي نشانگر ذوق و سليقه و مهارت آنان در زمينه هنر و صنعت است. همچنين هنرنمايي بر مفرغ و آهن، سنگ تراشي، سفال سازي و احتمالا نساجي هم پيشرفت فراواني كرده بود.

 فرهنگ و هنر مادها را نيز مي‌توان به دو دورة جداگانه تقسيم نمود.

  • دوره اول

مادها بعلت مجاورت با امپراتوري بزرگ اورارتو و تأثير پذيري از معماري پيشرفته آنها و با تقليد از خانه هاي محلي و با توجه به خصوصيات ساختماني ايلامي ها ، در ايجاد معماري خود كوشش نمودند .

مي توان بعضي از  اين ويژگي ها را در مقابر صخره اي كه در زمان امپراتوري مادها در دل كوه ها تراشيده شده اند از نزديك مشاهده كرد . در هر صورت چنين به نظر مي رسيد كه خانه هاي مردم عادي در دوره اول، عبارت بود از عمارتي يك طبقه و قائم الزاويه كه در بيشتر مواقع با بام مسطح و دامنه اي بر روي جلوخان، كه بر ستون هاي چوبي تكيه مي كرد . بعنوان مثال مي توان از گور دخمه صخره داود دختر در فهليان فارس و قيز قاپان سخن به ميان آورد.

مصالح بكار برده شده در بناي خانه ها عموماً از خشت و چوب بوده و روي همين اصل بر خلاف ساختمان هاي سنگي و آجري، بر اثر مرور زمان همگي به كلي ا بين رفته و نابود شده اند .

 پاورپوینت آشنایی با معماری مادها

در خانه هاي مادي، ورودي ها بر خلاف نمونه ايلامي، بطور عجيبي و كوتاه ساخته مي شود كه هيچگونه هماهنگي با كل ساختمان ندارد . در نمونه مادي، بعد از يك ايوان استوانه دار چوبي اطاقي بشكل چهارگوش ساخته شده و داخل آن به دو بخش تقسيم مي شود، يك بخش آن براي پخت نان و بخش ديگر با سكوي گل‌اندود.  در داخل اين نوع اطاق ها با سبك معماري ايلامي، زوايدي از گل كوفته و ورز داده شده نيز ايجاد مي گرديد و هر چند كه اينها صورت ابتدايي  دارند ولي گوياي اين هستند كه از آنها به عنوان طاقچه استفاده مي كرده اند . غير از طاقچه‌ها، چينه هاي گلي كوچك  و كم ارتفاع و همچنين گرد و يا چهار گوش سنگي نيز احتمالاً جهت قرار دادن اشياء و ساير چيزهاي مورد نياز ساخته مي‌شد. پيرامون هنر معماري دورة اول، از اسناد تاريخي آشوري چنين بر مي‌آيد كه در سرزمين ماد، بويژه مناطقي كه در معرض حمله دشمنان قرار مي گرفت، محل هاي مسكونی مستحكم دژگونه اي بنام «آلاني دننوتي» و نقاط مسكوني كوچك ديگري در اطراف آن بنام « آلاني سهروتي» از طرف مردم ساخته مي‌شد و ساكنان محل هاي فوق به هنگام ضرورت و يا حمله دشمنان مي توانستند به درون آنها كه حصاري با چند متر ضخامت و با ارتفاع زياد آنها را در بر مي گرفت، پناه برده و بر عليه دشمنان جبهه بگيرند.

 پاورپوینت آشنایی با معماری مادها

  • دوره دوم

برابر با سدة هفتم پيش از ميلاد مي باشد نسبت داده شد. 65 متر از اين ديوار قابل رؤيت است كه در امتداد جلوي دژ بنا شده است. اين ديوار با خشت ساخته شده ولي عرض طرفين آن يكنواخت و ثابت نيست، به طوري كه عرض يك طرف ديوار، كمتر از سه متر و طرف ديگر آن بيش از 4 متر است.

در فاصله كمي از پشت ديوار برج ديده مي شود كه به اطاق ساخته شده از خشت خام منتهي مي گردد . در امتداد غربي اين اطاق يك تالار بزرگ پذيرايي به ابعاد 24 متر طول و 18 متر  عرض وجود دارد و از يك طرف ديوار حصار، به عنوان يكي از ديوارهاي اين تالار استفاده شده است. در داخل اين تالار 6×5 رديف ستونهاي چوبي وجود داشته كه پاستونهاي سنگي آنها به جاي مانده است.

پاورپوینت آشنایی با معماری جهان

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود پاورپوینت آشنایی با معماری مادها

فرمت فایل: پاورپوینت

 
تعداد صفحات: 53 اسلاید

حجم فایل: 5 مگابایت

قیمت قبلی: 100000 تومان

 

 

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

آشنایی با معماری جهان، معماری مادها، سبک مادها در معماری، شهرسازی مادها، ویژگی معماری مادها، نمونه موردی معماری مادها، آثار تاریخی مادها

 پاورپوینت آشنایی با معماری مادها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا