پاورپوینت آشنایی با معماری جهانپاورپوینت سبک‌های معماری

دانلود کاملترین پاورپوینت آشنایی با معماری سبک رنسانس

پاورپوینت آشنایی با معماری جهان

 پاورپوینت آشنایی با معماری سبک رنسانس

نمونه موردی معماری سبک رنسانس

کد محصول: 1-132

در این پروژه، خانه معمار به معرفی جامعی از سبک معماری رنسانس پرداخته است. این پروژه در قالب 80 اسلاید پاورپوینت خدمت شما عزیزان ارائه شده است. در ادامه می‌توانید بخشی از این پروژه را مطالعه کنید.

 پاورپوینت آشنایی با معماری سبک رنسانس

رنسانس (Renaissance) یا نوزایی، جنبش فرهنگی مهمی بود که آغازگر دورانی از انقلاب علمی و اصلاحات مذهبی و پیشرفت هنری در اروپا شد. عصر نوزایش، دوران گذار بین سده‌های میانه و دوران جدید است. نخستین بار، واژه لفظ رنسانس را فرانسوی‌ها در قرن ۱۶ میلادی، به کاربردند. آغاز دوره نوزایش را در سده چهاردهم در شمال ایتالیا می‌دانند. این جنبش در سده پانزدهم میلادی، شمال اروپا را نیز فراگرفت. رنسانس، یک تحول ۳۰۰ ساله‌است که از فلورانس آغاز شد و در انگلستان پایان یافت. در طول قرون وسطی بخش زیادی از پیشرفت هایی که در اروپا به وسیله یونانی ها و رومی ها به وجود آمده بود، با انحطاط شرایط زندگی به فراموشی سپرده شد. مردم از زندگی های راحت و آسوده با مشاغل و آموزش خوب به زندگی هایی با شرایط بسیار فقیرانه رسیدند. هرج و مرج دایمی، جنگ، فقر و گرسنگی از جمله این شرایط سخت بود. این عصر که مربوط به اروپای آن دوره است به عصر تاریکی معروف است. عصر تاریکی صدها سال طول کشید، به طوری که خیلی از نسل ها و افراد در این شرایط وحشتناک زندگی کردند و مردند.

 

در میانه قرن 14 میلادی اوضاع به آهستگی روبه بهبود رفت. مردم دوباره شروع کردند به این که هنرها و فناوری های دوره رومی ها و یونانی ها را کشف کنند و زندگیشان را کمی آسان تر کنند. این دوره رنسانس نامیده می شود رنسانس از حدود 1350 میلادی در ایتالیا شروع شد و تقریباً تا قرن 17 میلادی ادامه یافت. رنسانس در سال‌های ۱۳۰۰ از ایتالیا آغاز شد و در طول سه قرن در سراسر اروپا انتشار یافت. به ندرت در دوره‌ای چنین کوتاه از نظر تاریخی، رخدادهای گوناگونی به وقوع می‌پیوندد. حال آنکه این قرن‌ها سرشار از تغییرات اساسی و فعالیت‌های بزرگ است. جهان امروزی نتیجهٔ همین فعالیت‌هاست، زیرا رنسانس پایه‌های اقتصادی، سیاسی، هنری و علمی تمدن‌های کنونی غرب را بنا نهاد.

رنسانس در قرن 14 ميلادي در ايتاليا شروع شد. اما به انگليس، آلمان، فرانسه، اسپانيا، لهستان و هلند نيز گسترش يافت. در طول دوره رنسانس، هنرمندان توانستند هنري ايجاد كنند كه حتي واقع گراتر از هنر رومي ها و يونانيان قديم بود. هنرمندان عصر رنسانس اولين كساني بودند كه درباره پرسپكتيو و نحوه استفاده از آن در هنرشان فكر كردند. همچنين اين هنرمندان درباره بدن انسان و اين كه چگونه كار مي كند مطالعه كردند. لئوناردوداوينچي به خاطر مطالعاتش در اين زمينه مشهور است. او مي خواست تا به طور دقيق بداند كه چگونه ماهيچه ها و به طور كلي بدن انحنا پيدا مي كند، خم مي شود و حركت مي كند. براي او مهم بود كه مردم در نقاشي هايشان طبيعي به نظر برسند. هنرمندان ديگر عصر رنسانس هم با او موافق بودند.

 پاورپوینت آشنایی با معماری سبک رنسانس

در تاریخ هنر معمولاً دوران رنسانس را به این مراحل، بخش می‌کنند:

  • آغازین (حدود ۱۳۰۰ – حدود ۱۴۲۰)
  • پیشین (حدود ۱۴۲۰- حدود ۱۵۰۰)
  • پسین یا اوج (حدود ۱۵۰۰ – حدود ۱۵۲۷)

خصوصيات عمومی معماری در دوره ی رنسانس را ميتوان به صورت زير بيان نمود:

  • استفاده از فرمهاي كلاسيك يونان و روم باستان نظير ستونهاي يوناني ،قوسهاي هلالي رومي،سنتوريهاي كلاسيك و…
  •  رعايت اصل سادگي در بناها و دوري از تزئينات اضافه
  •  كاهش ارتفاع بناها و رعايت مقياس انساني در كل و اجزاء ساختمان
  • تنوع بناهاي طراحي شده (معمار در اين دوره صنعتگر ناميده ميشود و غير از كليسا انواع بناهاي ديگر نيز براي كاربردهاي مختلف طراحي مي كند)
  •  مطرح شدن ديد انساني (پرسپكتيو) وتاثير آن در طرحهاي معماری

از ویژگیهای سبک معماری در عصر رنسانس آغازین، میتوان به مولفه های ذیل اشاره نمود. احیای معماری روم و یونان و احیای معماری پانتئون و پارتنون. معماران از ساخت بنای کلیسا به سوی ساخت ساختمانها شهری و غیر مذهبی یا کاخها و استفاده از نماسازی و ردهگیری تزیینی در دیوارهای ساختمانها و ساختن خانههای ییلاقی به پیروی از روم باستان تغییر موضع دادند. همچنین از دیگر حوزههای هنری که در عصر رنسانس آغازین، تحت تأثیر مدلهای روم و یونان قرار گرفته است، مجسمهسازی است، به گونه ای که پیکرتراشی از جنبه تبلیغ دینی و ترویج مفاهیم دینی و کلیسایی خارج شد و از شخصیتهای دینی، اسطورهزدایی نمود و در این دوره به جهت اینکه هنر بیش از آنکه در خدمت کلیسا و چهرهنمایی قدیسان باشد؛ برای اسطورهزدایی و تقدسزدایی از چهرههای قدیسان است؛ از این رو، مجمسههای این دوران از هاله قدسی و چهره الهی برخوردار نیستند و برعکس مجسمهسازان میکوشند تا چهرههای قدیسان را واقعنمایانه، زمینی و دنیوی نمایش دهند. به همین جهت دوناتلو وقتی مجسمه حبقوق نبی را میسازد، آن قدر آن را بد منظر، بشری و دنیوی ساخته که این مجسمه به مجسمه پیغمبر کله کدو شهرت یافته است.

پاورپوینت آشنایی با معماری جهان

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود کاملترین پاورپوینت آشنایی با معماری سبک رنسانس

فرمت فایل: پاورپوینت

 
تعداد صفحات: 80 اسلاید

حجم فایل: 8 مگابایت

قیمت قبلی: 100000 تومان

 

 

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

آشنایی با معماری جهان، معماری رنسانس، سبک هنر رنسانس،معماران معروف سبک رنسانس، آثار معروف سبک رنسانس، معماری رنسانس در ایران، ویژگی معماری رنسانس، معماری رنسانسفرانسه، معماری رنسانس ایتالیا

 پاورپوینت آشنایی با معماری سبک رنسانس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا