پاورپوینت آشنایی با معماری جهانپاورپوینت سبک‌های معماری

دانلود کاملترین پاورپوینت معماری چین

دانلود پاورپوینت آشنایی با معماری جهان

دانلود پاورپوینت معماری چین

نمونه موردی معماری چین

کد محصول: 1-135

در این پروژه، خانه معمار به معرفی جامعی از سبک معماری چین پرداخته است. این پروژه در قالب 123 اسلاید پاورپوینت خدمت شما عزیزان ارائه شده است. در ادامه می‌توانید بخشی از این پروژه را مطالعه کنید.

دانلود پاورپوینت معماری چین

سرزمین چین در دورترین قسمت شرقی آسیا قرار گرفته و از هندوستان بوسیله كوهستانهای بلند جدا گردیده است. حاصلخیزترین بخش چین در نواحی جلگه ای آن بیشتـر در شمال شرقی قرار گرفته و مناطق مسكونی و پر جمعیت آن را به وجود آورده است. چینی ها از نژاد مغول بوده و از جمله اقوام نادری هستند كه از همان ابتدا در سرزمین خود ساكن بوده اند و سرزمین خود را به جای چین “ تی ین هو ” یعنی زیر آسمانها نام نهاده اند.

معماری چین نیز همانند سایر هنرهــــای آن از گستردگی و تنـوع فراوان برخوردار است، هر چند آثار معماری آنـــان گاه به علت استفاده از مصالح کم دوام از بین رفته‌اند، ولیکن آنچـــه از این آثار باقی‌مانده، گویای این حقیقت است که آثار چین در حد معماریهای مصر و بین النهـــرین و ایران باستان است.

به طور کلی معماری چینی به دسته های  زیر تقسیم میشود :

  • شامل معابد ( كنفوسیوسی ، لائوتسه ، بودایی )
  • پاگودا
  • قصر
  • دیوار بزرگ چین
  • خانه و دیرها
  • آرامگاهها
  • معابد صخره ای (‌غارها )

بر طبق آیین های ذن و فلسفه کنفوسیوس ، پایتخت ها، قصر ها و ساختمان های حکومتی نقشه های خاص داشته و بر طبق دستورات و هنر فنگ شویی و به جز موارد استثنایی همگی رو به جنوب قرار داشتند. اکثر دشمنان چین از شمال به این کشور حمله ور می شدند و نیز باد که محصول را از بین می رود و موجب قحطی می گردید نیز از جانب شمال می ورزید و بنابراین طبیعی بود که دروازه اصلی شهر رو به جنوب باز شود.

پایتخت ایده آل باید نقشه مربع داشته و قصر در مرکز آن و دارای چهار دروازه در جهات چهار گانه باشد که دروازه اصلی آن رو به جنوب در امتداد محور اصلی شهر قرار گرفته باشد. معماری منحصر به فرد چین ،بخش مهمی از تمدن درخشان چین می باشد و با معماری غربی و اسلامی سه سیستم بزرگ معماری دنیا را تشکیل می دهد. معماری چین یگانه سیستم معماری در جهان است که ترکیب بندی چوبی عمد ه ان میباشد که تجلی بخش عمیق اصول اخلاقی چینی ها و دیدگاه های زیبائی ،ارزش و طبیعت است .

خصوصیات عمده هنر معماری چین که بر اساس سنن عمیق فرهنگی مبتنی است به قرار ذیل است:

  • به علت برجسته ساختن ایده تقدم قدرت امپراتوری بر هر چیز و نظریه طبقاتی موفقیتهای حاصله دربرنامه ریزی قصرها و شهرها بیشتربوده‌است.
  • به زیبایی مجتمع توجه خاصی شده لذادر ترکیب بندی عمده معماریها شکل برقراری خانه‌ها وحیاط‌ها به شکلی است که دو طرف همانند اهرم متقابل عمل کنند.
  • به طبیعت به هماهنگی عالی معماری با طبیعت عطف توجه خاصی شده‌است. در تاریخ چین در زمینه خصوصیات هنری و سبک و شیوه‌های سازندگی و طراحی معماری به تبادلات با خارج اهمیت زیادی داده شده و این مساله بر معماری ژاپن، کره، ویتنام و مغولستان تاثیرات زیادی داشته‌است.

در چین از واحد های استاندارد برای شکل دادن به فضای درونی و بیرونی استفاده می شود.که این مدول جیان Jianنام دارد.سازماندهی فضایی در معماری کلاسیک چینی بسیار ساده و سر راست است. ایده اصلی آن مبتنی بر کاربرد “جیان” به عنوان یک واحد استاندارد است که قابلیت توسعه و تکرار برای شکل دادن به یک بنای منفرد یا یک مجتمع ساختمانی را دارا می باشد. جیان یک اتاق یا فضای مستطیل شکل است که به وسیله دیوار ها یا ستون ها که آن را از اتاق ها یا فضاهای مجاور جدا می کنند تعریف می شود جیان می تواند در امتداد محور افقی یا عمودی گسترش یافته به یک تالار Ting تبدیل شود. یک محور طولانی تر نیز می تواند برای اتصال تالار های متعدد به یکدیگر به کار گرفته شود که در آن صورت یک گروه ساختمانی (مجتمع) یا حتی یک شهر به وجود می آید.

خانه چینیدانلود پاورپوینت معماری چین

اولین سکونتگاههای چینی گودالهایی هستند که به صورت دایره ساخته شده‌اند و روی آن را با شاخ و برگ درختان پوشانده‌اند.

 

 

 با پیشرفت فن خانه سازی این گودال ها تبدیل به خانه هایی از جنس خشت و گل می شدند که بر روی زمین و به صورت بلوک های ۳ تا ۵ تایی در یک ردیف ساخته می شدند.در دوران هان خانه هایی به صورت جدید با تعدادی حیاط شاخته شدند که اتاق ها و عمارت های آن در اطراف این حیاط ها سازماندهی میشدند.

 

از نظر تزئینی نمونـــه‌های خانه گلی دوره هان کاملاً شبیه سبک‌های موجــــود در چین است. مدخل اصلی در داخل توسط “ مانع ارواح ” (دیواری در مقابل مدخل) حفاظت می‌شود، به طوریکه حیاط از داخل خانه از نظر پنهــــان است. بر اساس عقاید چینی، شیاطین و ارواح پلید در خط مستقیم حرکت می‌کردند و این دیوارها در مقابل مدخل مانع ورود آنها به داخل خانه می‌شدند.

دانلود پاورپوینت معماری چین

ساختمان معماری خانه امروز چین دقیقاً به نمونه اولیه خویش در هزار سال پیش شباهت دارد. اجزای ضروری این ساختمانهــــا عبارتند از: یک تالار چهار گوشه زیر یک بــــام نوک تیز با قرنیزهای بر آمده، بر روی یک شبکه نگاهدارنده و ستونهــای چوبی، که دیوارها هیچ نقشی در نگاهـداری از سقف ندارند بلکه در حکم پرده‌ها و تیغه‌های جدا کننده می‌باشند.

پاورپوینت آشنایی با معماری جهان

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود کاملترین پاورپوینت آشنایی با معماری چین

فرمت فایل: پاورپوینت

 
تعداد صفحات: 123 اسلاید

حجم فایل:7 مگابایت

قیمت قبلی: 100000 تومان

 

 

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

دانلود پاورپوینت معماری چین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا