پاورپوینت آشنایی با معماری جهانپاورپوینت سبک‌های معماری

دانلود کاملترین پاورپوینت آشنایی با معماری سبک گوتیک

پاورپوینت آشنایی با معماری جهان

 پاورپوینت آشنایی با معماری سبک گوتیک

نمونه موردی معماری سبک گوتیک

کد محصول: 1-131

در این پروژه، خانه معمار به معرفی جامعی از سبک معماری گوتیک پرداخته است. این پروژه در قالب 73 اسلاید پاورپوینت خدمت شما عزیزان ارائه شده است. در ادامه می‌توانید بخشی از این پروژه را مطالعه کنید.

 پاورپوینت آشنایی با معماری سبک گوتیک

واژه گوتیک را منسوب به قوم گوتها، یکی از اقوام شمالی اروپایی است و به این معنی  این سبک هنری در سه عصر گوتیک اولیه، گوتیک متعالی و گوتیک متاخر قابل بحث است. در کل سبک هنری گوتیک در قرن دوازدهم میلادی از فرانسه شروع شد و تا قرن شانزدهم در اروپا رواج داشت. این هنر مذهبی در مواردی چون معماری، مجسمه سازی، نقاشی، خطاطی و … به خوبی درخشید.

آغاز پیدایش هیچ‌یک از شیوه‌های معماری را به دقت سبک گوتیک، نمی‌توان تعیین نمود. هنر معماری گوتیک در میان سال‌های ۱۱۳۷ و ۱۱۴۴ (میلادی) در جریان بازسازی کلیسای سن-دنی فرانسه پا به عرصه وجود نهاد و تا اواسط قرن شانزدهم میلادی در اروپا معمول بود. سبک معماری جورجیا الهام گرفته از این سبک، در سال‌های ۱۷۲۰ تا ۱۸۴۰ در کشورهای انگلیسی زبان شهرت یافت.

شکل گیری معماری گوتیک  در سه دوره بررسي میشود :

  • گوتيك آغازين
  • گوتيك پيشرفته
  • گوتيك پسين

ویژگی های معماری گوتیک

  • طاق های نوک تیز
  •  قوس جناغی
  • پشت بند معلق
  • پنجره های بزرگ و شیشه های رنگی
  • تزئینات چشم گیر

 پاورپوینت آشنایی با معماری سبک گوتیک

نور در معماری گوتیک

نور در معماری گوتیک اهمیت ویژه ای دارد که بناهای این دوره گواه این ادعا مییباشد. روزنه های عمودی – درها و پنجره ها می توانند علاوه بر عملکرد به عنوان منبع نور ، وسیله ای ارتباطی نیز بین داخل و خارج باشند اما پنجره های سقفی بیشتر جنبه نوری دارند و کمتر وسیله ارتباطی با بیرون هستند . درست به همین علت است که نورپردازی از طریق پنجره سقفی دارای اثری ویژه است . تمامی توجه به چیزی جلب می شود که در این نور قرار گرفته است و از طریق این نور نوعی مرکزیت پیدا کرده است

عده ای دیگر بر نقش نورپردازی در این نوع معماری تأکید دارند، آن هم نه تنها در برابر تأثیر نوری که از بیرون شیشه های رنگی به درون می تابد، بلکه تأثیر پدیده معروف به نخ نمایی در سبک گوتیک نیز مورد نظر است. نخ نمایی با ایجاد پوسته هایی چند لایه و قابل رؤیت از صلابت و سختی سازه می کاهد.

بنا ها و آثار معماری گوتیک

  • کلیسای شارتر، فرانسه
  • سانتا ماریا دل فیوره، ایتالیا
  • کلیسای جامع کنتربری، انگلیس
  • کلیسای نوتردام، فرانسه
  • کلیسای سن-دنی فرانسه
  • کلیسای جامع سالزبری، انگلیس

کلیسای جامع نوتردام پاریس شاهکار معماری گوتیک آغازین

تنها دو دهه از پیدایش سبک گوتیک با ساخت کلیسای دیر سن دنی گذشته بود که بنای کلیسای جامع نوتردام پاریس (Cathedrale Notre-Dame de Paris) به عنوان مشهورترین اثر معماری گوتیک در جهان، به سال 1163 میلادی توسط موریس دسالی (Maurice de Sally) در دوره لویی هفتم و پاپ الکساندر سوم آغاز به ساخت گردید؛ جایگاه خوانندگان و بازویی کلیسا در 1182، صحن در 1225 و نمای آن در 1250 میلادی تکمیل شد. این کلیسا ترکیبی از شیوه بلوک بندی رومانسک با طاق سازی شش بخشی صحن به صورت گوتیـک آغـازین است. بازویی کلیسا به انـدازه ای کوتـاه احـداث گردیـده بود که از راهـروهای جانبی فراتر نمی رود. طـول شبـستان کلیسا ده دهانه و طول جایگاه خوانندگان درست به اندازه نصف آن، پنج دهانه است. این کلیسا دارای دو راهروی جانبی در هر سمت می باشد.

پاورپوینت آشنایی با معماری جهان

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود کاملترین پاورپوینت آشنایی با معماری سبک گوتیک

فرمت فایل: پاورپوینت

 
تعداد صفحات: 73 اسلاید

حجم فایل: 5 مگابایت

قیمت قبلی: 100000 تومان

 

 

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

آشنایی با معماری جهان، معماری گوتیک، سبک هنر گوتیک، کلیساهای گوتیک،معماران معروف سبک گوتیک، آثار معروف سبک گوتیک، معماری گوتیک در ایران، ویژگی معماری گوتیک، معماری گوتیک فرانسه، معماری گوتیک ایتالیا

 پاورپوینت آشنایی با معماری سبک گوتیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا