پاورپوینت آشنایی با معماری جهانپاورپوینت درس انسان طبیعت معماری

دانلود پاورپوینت معماری اکوتک

پاورپوینت آشنایی با معماری جهان

دانلود پاورپوینت معماری اکوتک

نمونه موردی معماری اکوتک

کد محصول: 1-160

در این پروژه، خانه معمار به معرفی جامعی از معماری سبک اکوتک همراه با نمونه موردی پرداخته است. این پروژه در قالب 60 اسلاید پاورپوینت خدمت شما عزیزان ارائه شده است. در ادامه می‌توانید بخشی از این پروژه را مطالعه کنید.

اکوتک از نظر لغوی از ترکیب دو واژه اکولوژی +تکنولوژی به وجود آمده است.

قبل از پرداختن به مفهوم معماری اکوتک لازم است تا با مفاهیم معماری هایتک آشنا شویم چرا که هایتک زمینه ساز اکوتک بوده است.

معماری هایتک

در سال 1971، دو معمار جوان ايتاليايي تبار به نام‌هاي ريچارد راجرز ساكن انگلستان و رنزوپيانو ساكن ايتاليا، در مسابقه طرح ساختمان مركز ژرژپمپيدو در پاريس در بين 681 شركت كننده برنده اعلام شدند. نمای اين ساختمان را مجموعه‌ای از دودكش‌ها، آبگردان‌ها، لوله‌هاي تأسيساتی و ستون‌ها، تيرها، بادبندها، راه پله‌ها و مسيرهاي رفت‌ و آمد تشكيل می داد. اين معماران آغازگر سبكي در اروپا بودند كه به نام‌های تك يا تكنولوژی بسيار پيشرفته معروف گرديد. در معماری مطرح شد.

دانلود پاورپوینت معماری اکوتک

ظهور اکوتک

امروزه در کارهای معماران ملاحظه می شود كه با استفاده از تكنولوژی، سعي درا ستفاده حداكثر از عوامل طبيعي همچون آفتاب، باد، آب‌هاي زيرزمينی و گياهان برای تنظيم شرايط محيطی ساختمان دارند. لذا در معماری جديد آنها كه به نام اكو ـ تك (اكولوژي+تكنولوژي) خوانده می شود. تكنولوژی در مقابل طبيعت قرار ندارد، بلكه در كنار و به موازت طبيعت برای بهره‌برداری هرچه بيشتر از امكانات محيطی و تأمين آسايش انسان جای دارد.

در كارهای اخير معماران اين سبك، همواره در كنار عكس‌هاي زيبای ساختمان‌های آنها ، مقطعی از بنا وجود دارد كه در ان نحوه استفاده از عوامل اقليمی با كمك تجهيزاتی همچون دودكش‌هاي هوا، منعكس‌كننده پوسته‌های هوشمند، گلخانه‌ها، پله‌ها‌ی شيشه‌ای و تبادل‌كننده‌های حرارتي نشان داده شده است. شكل خود ساختمان در مقطع نيز با توجه به زاويه تابش آفتاب وسرعت و جهت باد در فصول مختلف سال طراحی شده است.

دانلود پاورپوینت معماری اکوتک

اصل طراحي در اين سبك بر اين اصل استوار است كه ساختمان، جزئي كوچك از طبيعت پيراموني است و بايد به عنوان بخشی از اكوسيستم عمل كند و در چرخه حيات قرار گيرد . معماری اكوتك ، طراحی است مردمی و لذا كيفيت فضاهای داخلی ساختمان اهميت ويژه ای می يابند .

حال اين سئوال مطرح است كه كيفيت خوب چگونه حاصل مي آيد ؟ بدون ترديد كيفيت مطلوب بدون توجه به طبيعت ، نورگيری مناسب فضاها و تهويه مطبوع فراهم نمی آيد . در ضمن از آنجا كه پايداری و ماندگاری خود ساختمان به عنوان يك پديده مد نظر است، لذا ساختن با كيفيت بالا و استفاده از مصالحی با قابليت ماندگاری طولانی نيز بايد در نظر گرفته شود.دانلود پاورپوینت معماری اکوتک

بهبود كيفيت معماری در طراحی اكوتك در راستای نيل به يك هدف صورت می گيرد و آن هم آسايش است . نكته مهمی كه در اين نوع معماری مورد توجه قرار می گيرد، آن است كه تمامی عوامل دخيل در آسايش، مرتبط با هم و به صورت يك سيستم واحد در نظر گرفته می شود. آنچه زير مجموعه آسايش در معناي عام آن قرار می گيرد عبارتند از: آسايش، آرامش، امنيت، ايمني و سلامت.

آنچه به تفصيل پيرامون این معماری گفته شد، نشان دهنده نوعی نگرش به این معماری است كه بر چند نكته اساسي اشاره دارد :

۱- كيفيت گرايی

۲- توجه به آينده

۳- توجه به محيط

لذا معماری اكوتك يك سبك فرمال و برگرفته از شرايط زودگذر و هيجانات آنی نيست ، بلكه در بطن خود واجد مفاهيم عميقی است كه پيوند دهنده انسان، طبيعت و معماري است .

پاورپوینت آشنایی با معماری جهان

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود کاملترین پاورپوینت آشنایی با معماری سبک رازی

فرمت فایل: پاورپوینت

 
تعداد صفحات: 65 اسلاید

حجم فایل: 5 مگابایت

قیمت قبلی: 100000 تومان

 

 

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

دانلود پاورپوینت معماری اکوتک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا