دانلود نمونه موردی دانشگاه و مرکز آموزشینمونه موردی دانشگاه خارجینمونه موردی مجتمع آموزشی

پاورپوینت تحلیل دبستان هینز گالینسکی همراه با پلانها و تصاویر

نمونه موردی مجتمع آموزشی

پاورپوینت تحلیل دبستان هینز گالینسکی

نمونه موردی مدرسه خارجی

کد محصول: 1-166

در این پروژه، خانه معمار به معرفی جامعی از دبستان هینز گالینسکی (Heinz Galinski) اثر زاوی هکر پرداخته است. این پروژه در قالب 46 اسلاید پاورپوینت خدمت شما عزیزان ارائه شده است. در ادامه می‌توانید بخشی از این پروژه را مطالعه کنید.

پاورپوینت تحلیل دبستان هینز گالینسکی

زاوی هکر درباره ایده طراحی دبستان یهودی هینز گالینسکی می گوید:

دبستان هینز گالینسکی اولین مدرسه یهودی بود که پس از هولوکاست در برلین ساخته شد. من که از اسرائیل آمده بودم، فکر کردم – چه چیزی می توانم برای بچه های برلین بیاورم؟ گل یک هدیه طبیعی و گل آفتابگردان گل رایج در اسرائیل است. چیزی که به عنوان یک گل آفتابگردان شروع شد به مجموعه ای از تصاویر پیوسته در حال تغییر تبدیل شد.  در مرحله ساخت و ساز، به نظر برخی مانند یک شهر کوچک با خیابان ها و حیاط های پیچ در پیچ بود، نه واقعاً یک ساختمان. بعداً وقتی مدل شماتیک دیوارهای باربر ساخته شد، با تعجب متوجه شدیم که “صفحات یک کتاب باز” در طراحی ما پنهان شده است. ما قبلاً متوجه آن نبودیم – در زبان عبری، مدرسه   Beth-Sefer  است که به معنای واقعی کلمه به معنای “خانه کتاب” است.

 اما اگر با ایده یک کتاب شروع می کردم، مطمئناً با گل آفتابگردان پایان می دادم. زیرا این تبدیل از یک ایده به ایده دیگر است که در فرآیند طراحی اتفاق می افتد. مهم نیست که فرآیند از کدام سمت شروع شود، این نتیجه است که مهم است. می توان با «الف» شروع کرد تا با «ک» به پایان رسید یا امیدواریم با «ز» تمام شود.

مدرسه ابتدا یک گل آفتابگردان بود، بعد یک شهر، بعد یک کتاب… اما به نوعی، یک گل آفتابگردان باقی می ماند. و اینطور نیست که   من یک گل آفتابگردان ساخته باشم چیزی شبیه آن نیست، بلکه به این دلیل است که دیوارها، رو به خورشید، نور خورشید را در اعماق فضای داخلی کلاس منعکس می کنند. طبیعت منحصر به فرد آفتابگردان، نه شکل آن، در اینجا کار می کند. روشی که کودکان دانش را جذب می کنند، یادآور روشی است که گل آفتابگردان اشعه های خورشید را جذب می کند. آموزش روشنگری ذهن است. و من فکر می کنم که آموزش در این مدرسه نه تنها در کلاس ها ادامه دارد. معماری بنا به خودی خود منبع آموزش است.

پاورپوینت تحلیل دبستان هینز گالینسکی

زوای هکر معمار صاحب نام لهستانی است که در دهه 50 میلادی به دلیل کشتارهای جنگ جهانی دوم به اسرائیل مهاجرت کرد و در رشته های معماری و نقاشی تحصیل کرد . در طراحی های هکر تاثیر خاطرات کودکی وی از جنگ ویرانی، نسل کشی و ویرانی به وضوح قابل تشخیص است. در میان آثار وی پروژه هایی نظیر موزه جنگ، یادمان هایی برای جنگ، ساختمان های نظامی و همچنین شهرک های مسکونی برای آورگان به چشم می خورد. دبستان هینز گالینسکی مهمترین پروژه در میان آثار هکر است که در دهه 90 میلادی توجه منتقدین را به خود جلب کرده است. این بنای آموزشی نخستینبنای آموزشی مختص یهودیان است که در آلمان طراحی و اجرا شده است. ساختار فضایی این بنا الهام گرفته از فرمای اسپیرال شکل و چنانچه وی بیان می کند شبیه چیدمان دانه ها در گل آفتابگردان است که بخش عمده ی رژیم غذایی وی در زمان جنگ بوده است.

نظام توده و فضا در دبستان هینز گالینسکی برلین آلمان Heinz Galinski School، کوچکترین شباهتی به فضاهای آموزشی ندارد. برخلاف آنچه که از ساختمان یک دبستان انتظار می رود، ساختار کالبدی این بنا بسیار نامنتظره و پیچیده بوده و نمونه ای استثنایی در میان مراکز آموزشی معاصر محسوب می شود. این بنا به عنوان اوج خلاقیت در طراحی پلان و فرم دبستان و همچنین نمونه ای از پیوند مفهومی ساختمان با سابقه تاریخی و فرهنگی دانش آموزان می باشد. پیوندی که سعی در انعکاس مصائب یهودیان ساکن برلین در دوران جنگ جهانی دوم دارد.

نمونه موردی مجتمع آموزشی

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: پاورپوینت تحلیل دبستان هینز گالینسکی همراه با پلانها و تصاویر

فرمت فایل: پاورپوینت

 
تعداد صفحات: 46 اسلاید

حجم فایل: 3 مگابایت

قیمت قبلی: 100000 تومان

 

 

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

پاورپوینت تحلیل دبستان هینز گالینسکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا