پاورپوینت سبک‌های معماری

دانلود پاورپوینت آشنایی با سبک معماری روکوکو

پاورپوینت آشنایی با سبک‌های معماری

پاورپوینت آشنایی با سبک معماری روکوکو

نمونه موردی معماری سبک روکوکو

کد محصول: 1-127

در این پروژه، خانه معمار به معرفی جامعی از سبک معماری روکوکو  پرداخته است. این پروژه در قالب 78 اسلاید پاورپوینت خدمت شما عزیزان ارائه شده است. در ادامه می‌توانید بخشی از این پروژه را مطالعه کنید.

پاورپوینت آشنایی با سبک‌های معماری

روکوکو (Rococo) سبکی در هنر و معماری است که مشخصه آن درخشندگی، شکوه، نشاط و صمیمیت است. این واژه در سالهای 7-1796 توسط یکی از شاگردان “داوید” ابداع شد و ترکیبی هوشمندانه از دو واژه (اثر سنگی) و (باروک) بود که به طور تحقیر آمیز به سلیقه رایج در دوره سلطنت لویی پانزدهم اشاره دارد. همانطور که گفته شد روکوکو به واژه فرانسوی روکای به معنی سنگریزه نیز اشاره دارد .این واژه به سنگریزه‌هایی رنگی اطلاق می‌شد که برای تزئین غارهای مصنوعی به کار می‌رفت.

اکنون با مفهومی عینی و بدون بار معنایی تحقیر آمیز آن، در میان تاریخ نگاران هنر، مصطلح شده است و برای توصیف یک سبک هنری و تزئینی که دارای انسجام و ثبات خاصی است، به کار گرفته می شود. این سبک به دلیل تزئینات ظریف و پر آب و رنگ، تمایل به موضوعات کوچک به جای موضوعات برجسته دارد. روکوکو به نوعی ادامه وشکل تحول یافته سبک سنگین تر باروک است و هم واکنشی است در برابر آن.

هر دو سبک در علاقه شان به پرداختن فرم های پیچیده وجه اشتراک دارند؛ با این تفاوت که روکوکو به جای پرداختن به حجم، وسواس و دقت بیشتری در سطح داشت و بیشتر از رنگ های آبی، صورتی، سبز و با سفیدی بیشتر استفاده می کند.

اين واژه مخصوصاً به سنگ ريزه‌ها و صدف‌هايي اطلاق مي‌شود كه در تزئين غارهاي مصنوعي به كار مي‌رفت، روكوكو در حقيقت ادامه شيوه باروك بود كه مخصوصاً در فضاهاي داخلي با افراط در تزئينات و ريزه‌كاري توام به كار مي‌رفت.

ركوكو در اواخر باروك به راه افتاد. اين جنبش در قرن 18 شروع شد و بر جنبه هاي هنري از جمله نقاشي ، مجسمه سازي ، معماري، طراحي داخلي ، دكوراسيون ، ادبيات و…تاثير گذاشت. اين شيوه در اوايل قرن 18 در پاريس به عنوان واكنشي در برابر عظمت ، تقارن و مقررات سفت و سخت از سبك باروك توسعه يافته است بويژه در كاخ ورساي. سبك باروك كه مزين به رنگ هاي نور ، طرح هاي نامتقارن ، منحني و طلا مزين بود و هنرمند و معمار ركوكو را بر آن داشت كه بر خلاف سبك باروك سياسي و تم هاي عجيب و غريب سبك ركوكو اهل تفريح و بازي و شوخ بود. طراحی داخلی اتاق های عجیب و غریب به عنوان یک اثر کل از هنر با ظریف و پر اب و تاب مبلمان، مجسمه های کوچک، آینه های تزئینی و معماری تکمیل پرده نقش دار، نقش برجسته و نقاشی دیواری طراحی شده است.در پايان قرن 18 تم هاي عجيب و غريب تا حد زيادي با سبك نئوكلاسيك جايگزين شد. در سال 1835 واژه نامه های آکادمی فرانسه اظهار داشت که این کلمه عجیب و غریب “معمولا از نوع زینت، سبک و طراحی در ارتباط با سلطنت لویی پانزدهم و آغاز آن از لویی شانزدهم را پوشش می دهد” . اين نتيجه شامل تمام انواع هنر از سراسر اواسط قرن 18 در فرانسه است. کلمه به عنوان ترکیبی از فرانسه (سنگ) و s (پوسته) به علت تکیه بر این اشیاء به عنوان نقوش تزئینی دیده می شود،این اصطلاح همچنین ممکن است ترکیبی از کلمه ایتالیایی ” (مروارید نامنظم، احتمالا منبع از کلمه “باروک”) و فرانسه ” (فرم محبوب از باغ یا تزئینات داخلی با استفاده از پوسته و سنگریزه) است و ممکن است به سبک تصفیه شده و خیالی است که در بخش هایی از اروپا در قرن 18 به توصیف مد روز تبدیل شد. به علت عشق عجیب و غریب از منحنی مانند پوسته و تمرکز بر هنر های تزیینی، برخی از منتقدان استفاده از واژه به مفهوم را میرسانند که سبک بیهوده و بیمعنی و یا صرفا شیک بود. هنگامی که ترم اول به زبان انگلیسی در مورد 1836 مورد استفاده قرار گرفت، این لحن محاوره ای به معنی “قدیمی” بود. اين سبك در حال حاضر به طور گسترده ای به عنوان یک دوره مهم در توسعه هنر اروپا به رسمیت شناخته شده است .

معماري اين دوره سبك، ريزنقش و شادي‌انگيز است، از ويژگي آن به كارگيري بيش از پيش عدم تقارن در تزئينات مي‌باشد.
روكوكو آخرين تجلي يك سبك اصيل اروپايي است. هنر روكوكو مي‌كوشد براي ايجاد زيبايي بدون رعايت ملاحظات از آغاز اين دوره، تزئينات داخلي بناي مارلي، معماري نمازخانه ورساي، جايگاه خوانندگان نوتردام، كاخ فردريك كبير و كليساي قديس يوحنا را مي‌توان نام برد.

این شیوه، نام روش تزئین با گوش ماهی و قلوه سنگ بود که در ایتالیای سده ی هفدهم و سپس در فرانسه اغلب در ساخت باغها و غارهای مصنوعی به کار می بردند .اما کلمه خود معنای دقیقی ندارد و شاید تنها در وزن هجاهای ان خلاصه شود که حرکت پلکانی مقطعی مانند اب فواره زننده یا شاخ و برگ گسترنده تزئینات این سبک دارد . نه صفت روکوکو و نه سبک متصف بدان هیچ یک دقت عقلایی ندارند و هر دو بیانگر لذت آن (لحظه) اند خواه در نوای کلمه خواه در پیچیدگی تزئینات.

این سبک در حدود سال 1700 میلادی در فرانسه ظهور کرد و طی قرن هجدهم در سراسر اروپا گسترش یافت.

در تاریخ هنر منظور از روکوکو شیوه هنری است که بعد از مرگ لوئی چهاردهم سال ( 1715 ) در فرانسه به وجود آمد ، در واقع واکنشی بود بر علیه شکوه و جلال و تجمل افراطی کاخ ورسای و اصولاً بر ضد زندگی شاهانه.

پاورپوینت آشنایی با سبک‌های معماری

پاورپوینت سبک های معماری

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود پاورپوینت آشنایی با سبک معماری روکوکو

فرمت فایل: پاورپوینت

 
تعداد صفحات: 78 اسلاید

حجم فایل: 3 مگابایت

قیمت قبلی: 100000 تومان

 

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

آشنایی با معماری جهان، معماری روکوکو، سبک روکوکو در معماری، معماری روکوکو ، پاورپوینت آشنایی با معماری روکوکو، نمونه موردی معماری روکوکو، آشنایی با سبک های معماری،

پاورپوینت آشنایی با سبک معماری روکوکو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا