پاورپوینت آشنایی با معماری جهان

دانلود پاورپوینت آشنایی با معماری مصر باستان همراه با نمونه موردی

پاورپوینت آشنایی با معماری جهان

 پاورپوینت آشنایی با معماری مصر باستان

نمونه موردی معماری مصر باستان

 

کد محصول: 1-133

در این پروژه، خانه معمار به معرفی جامعی از سبک معماری مصر باستان پرداخته است. این پروژه در قالب 86 اسلاید پاورپوینت خدمت شما عزیزان ارائه شده است. در ادامه می‌توانید بخشی از این پروژه را مطالعه کنید.

 پاورپوینت آشنایی با معماری مصر باستان

از كنار رود نيل تا سودان امروزي را ، سرزمين مصر مي نامند. در مسير اين رود ، آبشارهايي قرار دارد كه رود نيل ، پس از گذشتن از اين آبشارها ، نزديك به 700 كيلومتر ، راه همواري را به سوي دره اي عميق مي پيمايد ، اطراف اين دره را پرتگاه هاي بلند سنگي ، فراگرفته اند ، پهناي دره 12 تا 15 كيلومتر است ، رود نيل قبل از اين كه به درياي مديترانه بريزد ، از دشت همواري مي گذرد.

مصريها قومي ابديت گرا بودند. در مصر هر معماري که مربوط به آن دنيا باشد سنگي است و هر معماري که مربوط به اين دوران باشد خشتي و فاني است . بنابراين آنها براي مرده قبري سنگي و محکم مي ساختند و مرده را موميايي مي کردند.

معبدهاي مصريان همه از سنگ بود و آنها خداي آفتاب را مي پرستيدند. ميل منار مصري(يادمان خداي آفتاب)مظهر خداي مصر است و به نام ابليس معروف مي باشد.

 

تاریخ مصر را به سه دوره تقسیم می‌کنند:

۱. دوره سلطنت قدیم

۲. دوره سلطنت میانه

۳. دوره سلطنت نوین

كه زراعت تغییرات عمده‌ای را در جامعه مصر به وجود آورد.

  • دوره سلطنت قدیم

بعد از چندين جنگ بين مصر سفلي و عليا يکي از پادشاهان مصر سفلي به نام منس يا نارمر بر مصر عليا پيروز شد و از آن به بعد پادشاهي يکسان در سرزمين مصر به وجود آمد و احتمالا اين شخص همان فرعون اول است.

مصطبه

مصریان باستان در ابتدا مردگان خود را در خانه هایشان قرار می دادند و تمامی در و پنجره های بنا را مسدود میکردند ، ولی بعدها شاهان و اشراف را در مقابر ذوذنقه شکلی بنام مصطبه دفن میکردند مصطبه واژه ای عربی است و به معنی درگاه خانه های اعراب است که به صورت سکو و نیمکت ساخته میشد .مصطبه ها اولین مانع و عاملی بودند که در برابر بیابان قد علم کردند و ارتفاع مصطبه ها معمولاً کمتر از 10 متر نبود . اولین مقابر مصطبه ای که مصریان داشتند.

 پاورپوینت آشنایی معماری مصر باستان

  • دوره سلطنت میانه

در اين دوره از تاريخ مصر كه از سال  2300ق.م آغاز گرديد، صاحبان مزارع و ثروتمندان با قدرت فراعنه مبارزه نمودند و سرزمين مصر را تقريبا تا يك قرن در ناآرامي ها و آشوب هاي داخلي گرفتار كردند. سرانجام يكي از حكام(تبس) به نام منتوحوتب با اقتدار كامل توانست مصر را بار ديگر متحد نمايد. با تشكيل دولت  نيرومند مركزي اقتصاد دوباره شكوفا گرديد و آثار هنري حيات دوباره يافتند. در دوره پادشاهان سلسله هاي يازدهم و دوازدهم (پادشاهي ميانه) تحول مزبور، موجب گرديد كه هنر و بسياري از سنت هاي گذشته دوباره احيا گردد. هنر معماري و پيكره سازي را مجددا حمايت نمودند. در اين دوره هنر جواهرسازي بيش از پيش رونق گرفت، و در هنر نقاشي سبك هاي جديد و نو پديد آمد.

سردر و حیاط همیشه مزین به نقاشی های است که فرعون را در حال غلبه بر دشمنان نشان می دهد. تزئینات سقف که بر خطوط افقی تاکید دارد. نقش سر ستونها از گیاهان اطراف نیل اقتباس شده و گاهی ستونها به شکل مجسمه انسان بکار رفته.

مقبره سنگي منتوحوتب

اين مقبره واقع در شهر دير البحاري است. سه  طرف مقبره حياط و قسمت پشتي محل دفن فرعون و خانواده اوست. مرقد توسط يک رمپ وسيع به حياط متصل است. سال ساخت آن ۲۰۵۲ ق.م است. ترکيب معماري آن هيجان انگيز و شگفت انگيز از نظر ترکيب با طبيعت در مجسمه سازی این دوره جلوه هایی از واقعگرایی را می توان دید.

 پاورپوینت آشنایی با معماری مصر باستان

  • دوره سلطنت نوین

شاهزادگان و امراي تبس اولين كساني بودند كه مبارزه را بر عليه هيكسوس ها كه سامي الاصل بودند، آغاز كردند و خود را مستقل خواندند. يكي از آنها در حدود 1580ق.م هيكسوس ها را از مصر بيرون راند و مصر سفلي را گرفت. امپراطوري جديد از همين زمان شروع شد و تبس پايتخت مصر به صورت شهري زيبا و باشكوه درآمد. از معماري اين دوره آثار بسياري به جا مانده است. اگر عظيم ترين و گيراترين يادمان هاي پادشاهان كهن را هرم هاي آن بدانيم، در دوره پادشاهي جديد معابد باشكوه به چنان مقامي مي رسند كه مراسم تدفين همچون گذشته، باشكوهي بي مانند برگزار مي شود. اشراف و پادشاهان به پيروي از سنت پادشاهي ميانه آرامگاه ها و اتاقك هاي تدفين خويش را در دل صخره هاي غرب نيل مي سازند.

 پاورپوینت آشنایی با معماری مصر باستان

پاورپوینت آشنایی با معماری جهان

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود کاملترین پاورپوینت آشنایی با معماری مصر باستان

فرمت فایل: پاورپوینت

 
تعداد صفحات: 86 اسلاید

حجم فایل: 8 مگابایت

قیمت قبلی: 100000 تومان

 

 

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

 پاورپوینت آشنایی با معماری مصر باستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا